Ligt er heel erg aan waar ze precies voor bedoeld zijn en door wie ze gemaakt worden. Een podoloog is vaak goedkoper dan een orthopedische schoenmaker, daar komen de mijne nl vandaan en ik ben gemiddeld 300 per paar kwijt en krijg van de verzekering ongeveer 90 per 2 jaar terug. Goed informeren kan je veel geld schelen.
Ik heb mijne bij de podotherapeut gehaald en was 205 kwijt inclusief eerste consult en nacontrole. Bij mijn huidige zorgverzekering krijg ik alles vergoed (geen maximum).
Volgens mij zijn de steunzolen via de orthopedisch-instrumentenmaker juist goedkoper. Prijzen variëren zo rond de E. 150,00. E.e.a. hangt er een beetje van af of je korte of juist lang moet/wilt hebben, extra aanpassingen hoe ze worden aangemeten en welk materiaal je ze kiest. Als je een beetje stevig materiaal kiest kan je er lang mee uit de voeten. Soms kan je na verloop van tijd er ook nog aanpassingen laten verrichten zoals, laten opkloppen.
Durf zelf geen precies antwoord te geven maar zal vanavond eens aan mn vriend vragen hoe het precies zit met prijsverschillen/verzekeringen. Hij is orthopedisch schoentechnicus
Mijn steunzolen waren 215,- inclusief aanmeten en nacontrole,. Deze zijn aangemeten door een podotherapeut.
oh dat zou fijn zijn. Wat wel vreemd is dat zijn nieuwe fysio helemaal niks zegt over een steunzool? De eerste fysio die hij had deed ook bijna niks behalve wat masseren ... de nieuwe fysio nu helpt hem veel beter en zegt dus ook helemaal niks over een steunzool....dus of hij die nu wel nodig heeft? Maar lief als je het toch zou willen vragen