Herstellen na miskraam, Ontzwangeren of....

Discussie in 'Miskraam' gestart door Silla, 13 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Ladies,

Het is morgen 4 wkn na mijn miskraam.
    Gezien de verloop van de miskraam goed verliep KON/KAN ik gelijk weer zwager worden. Niet dat we er bewust mee bezig zijn. We klussen gewoon wanneer we, of nee dat zeg ik verkeerd, wanneer ik er "zin" in heb. Dat valt best mee de laatste weken. We gebruiken geen pil of condoom want dat gepriegel ben ik allemaal wel zat het komt wanneer het komt.

Nu weet ik dat ik erg "emotioneel" ben (nog steeds duffe,chagerijnige dgn, errug kort lontje) o.a. komt door het rouwproces en/of het ontzwangeren (zoals mijn huisarts dat zegt) ben. Echter valt het me op dat ik de laaste week errug snel misselijk ben of voel. Is dit gebruikelijk na een miskraam? Hoort dit erbij alzijnde dat ik aan het "herstellen" ben zeg maar? Ik ben nu kots en kost misselijk, ik hoef niet over te geven maar het gevoel is niet fijn.

Gezien ik geen idee heb wanneer mijn ongi zal komen (was al onregelmatig voor miskraam) en ik BIJNA zeker weet dat ik wel ongeveer 2 weken geleden mijn eisprong gehad heb (buikpijn en veel afscheiding) dus ik denk dat ik binnenkort wel ongi moet worden (ik hoop het in elk geval)...
    Maar is het gek als ik denk dat dit zw.kwaaltjes zijn aan de ene kant hoop ik het niet (gek hè?) maar aan de andere kant...

Wie herkent dit??

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Silla,
    tuurlijk is het niet gek om te denken dat het zwangerschapskwaaltjes zijn.
    Ik hoop het zelfs voor je, maar een lichaam kan je ook goed voor de gek houden.

Het emotionele kan zeker nog zijn van het verwerken van de miskraam. Bij mij is het nu 5 weken geleden, maar het gaat nu redelijk.

Ik duim voor je dat je zwanger blijkt te zijn, en anders veel succes met alles.
    Liefs Hope

3. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Hope,

Ik heb me verrekend tis vandaag pas 3 wkn na de miskraam dus de kans dat het zw.kwaaltjes zijn is errug klein, ik heb nog steeds geen besef v/d dagen e.d. dat komt door die suffe dagen enzo maar goed.
    Ik denk dat wel mijn eisprong heb gehad maar dat is dus pas vorige week geweest (kijk net ff in mijn agenda hihihhihi)...ik denk dat de misselijkheid misschien gewoon met de warmte ofzo te maken heeft en ik heb ook gevoelige tepels maar ik denk eerder dat mijn ongi er aan zit te komen...

Hope, ik had nog een vraagje...hoe heb jij het geregeld met je werk na je miskraam, had je je ziek gemeld en ben je daarna weer gewoon aan de slag gegaan of ben je net als ik halve dagen gaan werken. Ik werk nog halve dagen (muv gister toen had ik cursus) maar ik door die halve dgn kom ik gewoon niet aan het werk toe wat ik allemaal moet doen en zit nu te twijfelen om gewoon maar weer fulltime te werken. Echter was ik gister kapot van een hele dag met "werk" bezig te zijn....

Liefs Silla

4. Wietske

Wietske Lid

17 mei 2006
    53
    0
    0
    psycholoog
    Den Haag
    Hoi Silla,

Ik reageer even op je vraagje over werk. Mijn idee is dat je het echt bij jezelf moet voelen wat je aan kan en wat je nodig hebt. Laat je, voor zover het kan, niet te veel leiden door werk dat blijft liggen enzo. Zorg echt goed voor jezelf!

Zelf ben ik vrijwel meteen weer volop aan het werk gegaan. Dat deed me wel goed toen, me daar op storten. Nu weer iets later vraag ik me wel af of ik er goed aan gedaan heb, want het is toch niet niks wat je meegemaakt hebt. Ik merk nu zelf dat ik wel een beetje over m'n grenzen gegaan ben, ik word nou ziek (verkoude, hoesten), krijg een mega koortslip... Maar ik vind het ook lastig, omdat niemand mijn werk kan overnemen als ik er niet ben, dus dan meld ik me ook minder makkelijk ziek. :(

Als het even kan zou ik zeggen: neem echt de tijd die je nodig hebt om te herstellen!

Sterkte met alles!

groetjes Wietske

5. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    He Wietske

Ik heb precies hetzelfde niemand kan mijn werk zo 123 over nemen, ik vraag al sinds november 2005 om een back-up dus vandaar dat ik me er zo onzeker bij voel.
    Vandaag heb ik wel aangegeven dat ik langzaam aan weer wat meer wil gaan doen gezien het werk zich maar opstapeld. Deze week werk ik nog halve dagen. Volgende week 3 halve en 2 hele en die week daarop 3 hele en 2 halve dagen en dan in Juli ga ik er weer tegen aan.

Ik loop nou al vanaf februari met mijn gezondheid te klooien, in feb. me ziek gemeld echt hele zware griep, 1 week thuis gebleven week daarop met koorts weer aan de slag gegaan omdat ik GEK werd dat mijn leidinggevende me continu belde met vragen.

In april kreeg ik keelonsteking ben gewoon blijven werken en heel kort daarna...voorhoofdholte- en ooronsteking, gelijkertijd kwam ik erachter dat ik zwanger was en de week dat ik weer wilde beginnen...miskraam dus ik zit dus al lang in de lappenmand. Maar ik ga idd goed voor mezelf zorgen gezien de hele voorgeschiedenis van dit jaar..

Bedankt voor je reactie en ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt!!!

Liefs Silla

6. Wietske

Wietske Lid

17 mei 2006
    53
    0
    0
    psycholoog
    Den Haag

Hm, dat klinkt inderdaad meer als een probleem van de organisatie dan van jou, als je al een tijd hebt aangegeven dat je back up nodig hebt en die komt er niet.... Tijd om aan jezelf te denken ja!

Hoop dat jij ook gauw weer helemaal opknapt ;)

liefs, Wietske

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Silla,

Ik ben na de curettage 1 week thuisgebleven en daarna weer fulltime ( 32 uur) gaan werken.
    Ik mocht wel naar huis gaan als het niet ging.
    Hier heb ik zeker de 1e week ook wel gebruik van gemaakt.
    Ben inmiddels weer gewoon aan het werk.
    Ik werk in een verzorgingshuis en ben daar met oudere mensen bezig.
    Ik vindt het heerlijk werk en knap dan ook echt op als ik mijn "oudjes" weer zie.
    Zeker heb ik het nog moeilijk, en soms ben ik ook nog erg moe van alles, vooral de emoties, maar over het algemeen red ik me wel op het werk.

Maar je moet vooral doen wat voor jou goed voelt.
    Neem je tijd, ook al is het soms moeilijk in de organisatie.

Veel succes, liefs hope

8. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Ladies,

Gezien ik me al een hele tijd afvraag of ik nog HCG in mijn lijf had. Ik had wel gehoord / gelezen dat het soms wel bijna 2 maanden in je lijf kan zitten na een miskraam. Maar ik heb via een site goedkope zwangerschapstesten gekocht (voor de nabije toekomst). Deze zijn heel goed !! dus ik kwam zojuist thuis en dacht he...ik doe gewoon ff een test....dan weet ik het....
    En geen HCG meer (na 3 weken en 1 dag na de miskraam), daar ben ik blij om, mocht ik toch weer snel zwanger raken hoef ik niet te twijfelen aan de test dat het misschien "oud" HCG is.
    Hihihihi jullie hebben waarschijnlijk niets aan deze info maar goed ik wou het ff kwijt hihihihi.... :)

9. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Toch leuk om te weten. Voor jou geeft dat in ieder geval weer wat zekerheid.

10. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Succes Sila, hoop dat het snel weer raak is!!

11. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    luister naar je lichaam en neem alle tijd die jullie denken nodig te hebben ...suc6 meissie

Deel Deze Pagina