ZL heeft sinds een aantal dagen rode ruwe plekken, vooral op zijn ellenbogen, knieholtes en op zijn borst. De foto is van zijn elleboog. Ik smeer hem nu al in met baby olie ipv babylotion. Hij gaat 1x per 2 a 3 dagen in bad, ook weer met olie. Hij lijkt er verder niet zo heel veel last van te hebben, alleen als hij bloot ligt krabt hij flink over zijn romp. Maar als hij kleren aan heeft niet. Lijkt het op eczeem of is het een droge ruwe huid? En wat kan ik er aan doen? Of moet ik toch langs de HA?
Voor wat ik ervan weet lijkt het wel eczeem. Ik zou toch even naar de ha gaan, die kan je er vast iets voor geven wat ook echt gericht op het kwaaltje is. Succes meid!
Het lijkt idd op eczeem.....heb het zelf ook en de kids ook helaas. Wat ik weet is dat veel dingen het erger maken zoals Babyolie enz....omdat wij daar niet zo goed tegen kunnen zeg maar. Ik heb hier thuis vaseline crème. Die kun je ook kopen in de apotheek of op recept krijgen bij de ha. Maar ik zou zeker even langsgaan bij de ha......soms heb je ook echt hormoonzalf nodig.
Mijn zoon heeft er ook veel last van. De ene keer is het alleen maar een droge huid, de andere keer eczeem. Wat te doen: - geen geparfumeerde verzorgingsproducten gebruiken - geen wasverzachter gebruiken - wasmiddel: liever ook zonder parfum, of anders een extra spoelbeurt (absoluut geen schuim meer in de trommel als hij klaar is) - niet te vaak in bad / onder de douche - goed droogdeppen na het bad / de douche - insmeren met iets wat goed vettend is, bijvoorbeeld vaseline/paraffine (verkoopt de apotheek, als je het op recept hebt wordt het vergoed) - maar in elk geval zonder parfum Als het hiermee niet overgaat zou ik zeker even naar de huisarts gaan. Soms is het nodig om een tijdje met hormoonzalf te smeren.
Ik kijk het weekend even aan, en dan eventueel maandag naar de HA. Scheelt dat ZL er geen last van lijkt te hebben. Ondertussen wel Weleda producten gekocht. Toen ZL uitslag op zijn wangen had hielp dit ook goed. Bedankt voor jullie tips. Ik ga ze zeker toepassen. @Bri, misschien stomme vraag, maar wat is het verschil tussen eczeem en droge huid? Hoe zag je dat als je zoontje beide kan hebben?
Bij hem begint het als droge huid, die heeft hij eigenlijk altijd. En als we daar net te lang niets aan doen wordt het eczeem. Eczeem is vurig rood, dat is het voornaamste verschil als je er naar kijkt. Beide kunnen vreselijk jeuken, en in beide gevallen krabt mijn zoon zich soms tot bloedens toe open.