Hallo Ruim een week geleden ben ik gestopt met bv geven. Ik gaf toen nog s'ochtends een borst en s'avonds de andere. Maar toen mijn productie achteruit ging, door stress, ben ik gestopt. Twee avonden heb ik gekolft maar het resultaat was de 1e keer 60 cc en de keer erop nog minder. De andere borst heb ik na 1 dag extra gekolft en hier kwam ook maar 60 cc uit. Voor de rest geen last van stuwing gehad. Maar nu gaan mijn borsten met de dag meer pijn doen. Voornamelijk bij druk bijv als ik mijn dochter tegen mij aan vast houdt, met slapen of bijv traplopen doet zeer. Er zitten ook harde plekken in mijn borst maar ik heb geen koorts of rode plekken. Warmte compressen helpen na mijn idee ook niet........ Nu heeft mijn dochter en ik ook spruw gehad vlak na haar geboorte maar hier zijn we voor behandeld. Alleen mijn oudste dochter niet en die heeft het later gekregen. Kan het zijn dat bij mij spruw terug is? Of wat kan het anders zijn??? Heb nu wel een kuur (flucanizol geloof ik, 2 maal daags 50)gekregen van plaatsvervangende ha maar ben benieuwd of er nog andere opties zijn of wat ik zou kunnen doen om de pijn te verlichten. De ha wist het namelijk ook niet precies. Alvast bedankt.
Hallo, Zou kunnen dat er spruw meespeelt maar ik denk eerder aan nog wat stuwing. Probeer misschien nog 1 maal wat spanning weg te kolven. Spruw is wel pijnlijk maar veroozaakt geen harde-rode plekken. dat is toch meer iets van een verstopt melkkanaaltje. enige remedie is legen. evt eerst met warmte de doorbloeding op gang helpen. Tegen de pijn kan je best een pijnstiller nemen. Bv. Ibuprofen, is ook ontstekingsremmend. Succes en houdt jezelf goed in de gaten! Ilse
Hoi Bedankt voor de snelle reactie. Van een borst had ik geen last meer dus heb gisteren alleen de andere borst nog eenmaal gekolfd en gemasseerd tijdens kolven. (resultaat 40 cc) Maar vanochtend had ik weer van beide borsten last. Geen harde plekken meer maar wel pijnlijk bij aanraking / druk? Had dit niet over moeten zijn? Aangezien ik gisteravond heb gekolf en s'ochtends alweer last had. En ook ineens weer van mijn andere borst? Alvast bedankt
HAllo, Ik zou je niet direct een passend antwoord kunnen geven. Kijk het nog even aan. Houdt je borsten in de gaten. Je lichaam heeft wel even tijd nodig om helemaal te stoppen. Ik weet niet hoe het met jou is maar sommige vrouwen voelen de dagen voor de menstruatie ook meer in de borsten. Als dat de oorzaak was dan weet je dat over een paar dagen..... Succes Ilse