Ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik kreeg een knip die vervolgens doorscheurde (totaal ruptuur). Ik ben gehecht op de OK. De eerste keer was ongever 6/7 weken na de bevalling. Ik vond het zo eng dat het helemaal niet lukte en het leek ook niet meer te passen. Ik dacht dat het nooit meer goed zal komen. Heel rustig aan gedaan en nu bijna 3 maanden na de bevalling heb ik nergens meer last van. Het gaat zelfs beter dan voor de hele zwangerschap!
Gelukkig dat meer mensen dit hebben; opluchting! Het doet bij mij ook echt pijn, hebben het nu een aantal keer geprobeerd maar ik ben veel te gespannen nu en het is een soort branderige pijn en ook net of het niet past, of het weer opgerekt moet worden ofzo. Zit er eerlijk gezegd echt mee in mn maag of dat wel weer goed komt??? Moet je hier al mee verderop? Baby is nu 4 mnd. en heb een keizersnede gehad weet niet of dat wat zegt.
Hier een ks gehad, dus niet geknipt, gescheurd of gehecht, maar toch een branderig gevoel tijdens en na het vrijen. Glijmiddel helpt heel erg goed, bijna geen last meer. En ontspannen, als je pijn verwacht gaat het ook pijn doen omdat je je spieren aanspant. Oh ja en vooral veel oefenen.
Op advies van de verlos 6 wk gewacht ivm ruptuurtje en uitgevallen hechting, en het deed de eerste twee of drie keer een beetje pijn, en nog een week of 2 langer als het er wild aan toe ging. Nu nergens meer last van. Het is inderdaad heel belangrijk om te ontspannen, als jij teveel aanspant blijft t zeer doen! En zorg dat je niet droog bent (borstvoeding maakt droog), desnoods met glijmiddel.