Hallo allemaal, ik heb nog nooit eerder een berichtje geplaatst dus zal eerst even kort voorstellen. Ik ben een mama van een dochtertje van 2.5 en dit jaar hadden mijn man en ik zoiets van nu willen we wel voor een 2de gaan. Ik was ook gelijk zwanger dus door het dolle heen! Alles leek goed te gaan ik was ook weer lekker misselijk. Met 10 weken de termijnecho bleken we nog niet zo ver te zijn dus maar 9 weken maar! Het hartje klopte. We moesten wel 2 weken later nog een xtje komen. Wij blij want ja het hartje klopte dus die 2 weken later wij weer vol enthousiast me op de echo kijkend wij zagen weer een mooi kloppend hartje! Maar helaas zal de verloskundige iets anders... Hun zagen iets aan het hoofdje! We vielen in een gat wat was het? En zou ons kleintje er mee kunnen leven? We werden door verwezen naar Gent en daar werd er verteld dat ons kindje een open schedeltje had en dus niet levensvatbaar was. Daarna ging het allemaal zo snel we hadden er voor gekozen om de zwangerschap af te breken en kreeg 1 pil om mn baarmoederwand zacht te maken. 2 dag en later werd ik opgenomen en gingen ze de bevalling opwekken. Paar uur later was ze daar ons mooie kleine wondertje sterre! We hebben haar meegenomen en laten cremeren en nu 2 weken later hebben we het samen een plekje gegeven alleen..... Ik mis mijn buik en zwangerzijn Zijn er dames die een soort gelijk iets hebben meegemaakt? En hoelang hebben jullie gewacht om het opnieuw te proberen? We hebben een verhoogde kans op herhaling dus de angst zit er wel in. En ik zal vast nog last hebben van mm hormonen maar moest mijn verhaal ergesnt kwijt.... Liefs seleen
Hoi Seleen, Wat naar dat jullie dit hebben moeten meemaken! Ik wil jullie veel sterkte toewensen! Vrienden van ons hebben dit ook meegemaakt en daarna een gezonde zoon gekregen.. Er is wel kans op herhaling maar echt een kans van 0.3 % meer als mensen die dit nooit mee gemaakt hebben als ik me goed herinner.. Misschien troost dit je wat. Sterkte!
Heftig om mee te maken. Vrienden van ons hebben dit ook meegemaakt. Ze is vrij snel daarna weer zwanger geraakt en is nu zwanger van een gezond kindje.
Hoi, Wat vreselijk verdrietig Laatst had iemand hier een topic over geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/584568-weer-zwanger-na-anencefalie.html Ik wens je heel veel sterkte toe!
Hoi, alvast veel sterkte! Ik ben momenteel ook slachtoffer van een miskraam. Mijn tante heeft dit ook meegemaakt maar dan op 6 maanden. 1st had ze een mooie gezonde dochter gekregen, daarna was het een jongetje en die zwangerschap hebben ze op 6 maanden moeten afbreken vanwegen een open rug en schedel. Daarna heeft ze 1 cyclus afgewacht (dat ga ik ook doen want dat wordt aangeraden omdat de baarmoeder meer tijd heeft om te herstellen en heb je blijkbaar minder kans op herhaling) en dan heeft ze opnieuw een gezonde dochter gekregen. Zoals oktober91 dus al zei hierboven, de kans is klein dat jullie hetzelfde nog eens overkomt. Hou de moed er dus maar zeker in! Dat probeer ik ook want ik ga ook die angst hebben dat het nog eens gebeurt. Dat is wel normaal denk ik. Daarom is het ook belangrijk dat je eerst fysiek en emotioneel wat tijd neemt om te herstellen voor je er opnieuw invliegt. Veel succes alvast! Liefs
Ik vraag me af of het degelijk wel zo is. Normaal van zodra de bloeding gestopt is, betekend het dat uw baarmoeder herstelt is? Toch? Mij werd het ook aangeraden maar ik kan niet wachten. Hihi
Wat een lieve reacties! De angst is wel al gezakt en er hebben haar een mooi plaatsje gegeven. Ik moet 15 dec terug naar de gynocoloog en dan horen we of we opnieuw mogen proberen!