Hoelang nog wachten of toch maar weer bellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama van 3, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Is idd ook geen prettig gezicht en ook geen fijne geur, die geur hoop ik nooit meer van mijn hele leven te moeten ruiken.. :(

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

volgens mij werk je bij een dierenambulance omdat je een groot hart hebt voor dieren, toch ? snap dan niet dat mensen kunnen zeggen '' gooi maar aan de kant we kijken wel '' sorry dat vind ik niet kunnen.

3. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Das een gierzwaluw, die kan niet zelf opvliegen, met die hitte vallen ze weleens uit de lucht, je kan vanavond proberen hem in de lucht te gooien als het wat afgekoeld is.

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Dt is trouwens onzin...

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Uh.. Ik dacht dat de mussen uit de lucht vielen :D

Maar wat zielig..

6. hier liep laatst een schaap in de woonwijk hij liep op dat moment op een parkeerterrein waar hij niet weg kon. 2 uitgangen blokkeerden we.. hij had dus veel loop ruimte. dierenambu gebeld gezegd dat beest veilig was maar wel 3 mensen de wacht hielden om te zorgen dat er geen ongelukken gebeurden.. druk weg er achter.. reactie was we zijn onder weg naar een nest jonge katjes.. en naar een aangereden kat.. dan zijn jullie aan de beurt.. maar 40 min later was ie er en zij ik ga nu gauw naar de aangereden kat.. dus had ons voor laten gaan.. het kan dus ook anders

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Oh wacht ff.. Die mussen vallen van het dak..

8. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Hier ook geen hoge pet van de dierenambulance.
    Laatst hier ook een vogeltje op het balkon, en zag eruit als hij wat aan z'n vleugel mankeerde, dus toen hij er na een paar uur nog zat de dierenambulance gebeld.

Wat zeiden ze, letterlijk: "we zijn nu te druk, hebben geen tijd. Maar hij zal wel uitgeput zijn door het warme weer, dus die vliegt vanzelf wel weg, als hij er morgenvroeg nog zit (na 24 uur), dan bel nog maar een keer".

Anderhalf uur later lag hij dood in een hoekje :(

9. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Nou ben terug van werken..man heeft meteen gebeld toen die thuis kwam. Toen zeiden ze dat ze onderweg waren..

Nog geen 10 minuten later is die opgehaald door iemand in een "gewone" auto..

Ach er lopen hier veel katten en kan het niet over mn hart krijgen zo beestje daar te laten liggen..

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jeetje wat erg van die kat die is aangereden. Goed van jullie dat jullie er bij zijn gebleven, arm beestje. Erg slecht van die dierenambulance.

Ik heb geregeld de dierenambulance gebeld en alle keren zijn ze gekomen. Meestal binnen een uur. Meeste keren was voor vogels.

11. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb een tijdje geleden ook zoiets gehad. Ik kwam thuis uit school met de kids en 1 van onze katten had een jong vogeltje te pakken gehad. Gelukkig kon ik de katten naar binnen jagen, heeft Justin een vaatdoekje gepakt zodat ik het vogeltje op kan pakken en hebben we het in een klein plastic bakje gedaan met op de bodem keukenpapier en bovenin gaten geprikt.

Het beestje leefde nog maar was wel flink gewond, ik heb toen direct de dierenarts gebeld maar die verwezen me door naar de dierenambulance. Dus ik de dierenambulance gebeld en toen kon ik zelf het vogeltje brengen. Gelukkig zitten ze hier in IJsselstein bij een dierenartspraktijk in. Ik mocht 's middags terug bellen om te vragen hoe het met vogeltje was afgelopen, dus dat deed ik......helaas hadden ze het beestje niet kunnen redden, het was te erg verwond en ook duidelijk in shock. Maar ben toch blij dat ik het vogeltje weg gebracht hebt.......zo zit ik gewoon in elkaar, ik kan een hulpeloos dier niet aan zijn/haar lot overlaten. Elk dier is een leven en als dat gered kan worden, is dat toch alleen maar mooi.

Zo heb ik ook ooit eens een aangereden eend mee genomen mijn auto in en ook naar de dierenarts gebracht. Het beestje bloedde uit zijn nek maar gelukkig kon hij de volgende dag alweer vrij gelaten worden. Dat vind ik nou mooi en word ik blij van:)

12. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Dit dacht ik ook altijd, tot we een paar maanden geleden een drietal stervende zwaluwtjes (in het stadium nét veertjes maar oogjes nog dicht) hebben meegenomen (nestje was op de grond gevallen en 2 van de 5 waren al dood). na een goed aantal uur 2 bijgezet in een wildvreemd nest (nummer drie was inmiddels ook overleden), en in de gaten blijven houden. Resultaat: de zwaluwtjes werden direct gevoed dor de adoptieve ouders, en onze zwaluwtjes waren gered. Ik heb er indertijd onder mijn vorige forumnaam Papaver een topic over geopend.

@TS: goed gehandeld meid, je mag trots op jezelf zijn. Probeer hem inderdaad zoals eerder gesuggereerd aan het vliegen te krijgen.

Enne... als het uiteindelijk niet gaat lukken heb je het in ieder geval geprobeerd...

Deel Deze Pagina