Endometriose en IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mahdia, Feb 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mahdia

Mahdia Nieuw lid

Jan 31, 2009
    2
    0
    0
    Hallo dames,

Mijn man en ik willen al 3,5 jaar graag kindertjes krijgen, helaas is dat tot nu toe nog niet gelukt.
    In November vorig jaar ben ik voor het eerst naar de Gyneacoloog gegaan om te kijken of alles wel klopt van binnen. Via een echo had mijn Gyneacoloog een cyste gevonden van 3cm! Na 6 weken,3 bloedtesten en een onderzoek van mijn man zijn sperma moest ik terug komen en ging ze kijken of de cyste er nog steeds zat. Hij zat er nog steeds. Verder zag alles er perfect uit, mijn hormonen, de eisprong en dat van mijn man zag er goed uit.
    Mijn Gyneacoloog heeft toen besloten om een kijk operatie te doen, dus kijken of mijn eileiders open waren en om te zien of mijn baarmoeder er goed uit zag en gelijk de cyste weg te halen.

15 januari dit jaar heb ik de kijk operatie ondergaan en mijn Gyneacoloog zei dat alles er heel mooi uitzag en dat ze de cyste hadden verwijderd en deze op een kweekje had gezet om te kijken wat het daadwerkelijk is.

Gister had ik weer een afspraak met de Gyneacoloog en zij vertelde mij dat de cyste Endometriose was maar omdat ze de cyste heeft verwijderd ben ik nu dus schoon van Endometriose.

Mijn gyneacoloog heeft mij en mijn man voorgesteld om aan IUI te gaan omdat Endometriose iets is wat meestal terug komt. Over 2 weken moet ik ongesteld worden dus moet ik de 3e dag van mijn cyclus beginnen met Clomid en moet ik waarschijnelijk de 13e dag een prik van Pregnyl halen om de ovulatie op te wekken. En dan gaan ze de Inseminatie doen...

Ik vind het heel erg spannend en word echt gek van de zenuwen!
    Heeft iemand het zelfde moeten ondergaan als ik? Graag wil ik vragen hoe het verlopen is en of het snel gelukt is om zwanger te raken, ik weet dat het bij iedereen anders is maarja, zo weet ik een beetje hoe en wat!

Alvast bedankt voor de moeite!

Veel liefs, Mahdia

2. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi Mahdia,

Ik heb geen ervaring met endometriose, wel heb ik afgelopen vrijdag mijn 2e IUI gehad. Ook met clomid en pregnyl. Wij doen IUI omdat mijn man slechte zwemmers heeft. Ik slik clomid omdat ik geen regelmatige eisprong hebt. Als je wat wil vragen brand maar los!

Ik wil je veel sterkte wensen met de IUI!

Liefs Zora

3. Mahdia

Mahdia Nieuw lid

Jan 31, 2009
    2
    0
    0
    Lieve Zora,

Ten eerste dank je wel voor het succes wensen! Ik hoop dat het voor jou de laatste IUI is en dat het deze keer voor je lukt!

Graag wil ik weten hoe je je voelde na het slikken van Colmid, had je erg last van bijwerkingen?
    Hoe is de IUI verlopen, deed het pijn of merkte je helemaal niks? Ik vind het zo spannend allemaal en vind het wel jammer dat ik het via IUI moet doen, had het zo graag op de "natuurlijke" manier gewild maarja het is niet anders!

Veel liefs, Miranda

4. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Jij ook bedankt voor je lieve woorden. Mooie naam heb je. ;) zo heet ik ook.

Ja, wij hadden het ook dolgraag op de natuurlijke manier gewild, maar ik ben ook wel dankbaar dat er tegenwoordig heel veel mogelijk is in de medische wereld.

Ik heb van het slikken van clomid een aantal keer een opvlieger gehad. Dat is even vervelend maar tis te doen, en ik heb vorige cyclus erg slecht geslapen ook mede door de opvliegers s ochtends. Deze cyclus had ik daar geen last van gelukkig.

De pregnyl heb ik ook niet echt bijwerkingen of iets dergelijks van. Ook het prikken van de pregnyl vind ik, in tegenstelling tot sommige anderen, niet echt pijn doen en enorm meevallen.

De IUI zelf vind ik enorm meevallen en het is echt zo gebeurd. Pijn kan ik het niet noemen. Speculum is even vervelend maar dat is ook alles.

Ik hoop dat jullie niet veel IUI's nodig zullen hebben!

Liefs Zora

Share This Page