Hallo dames, Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger en ik heb het dit weekend de vader verteld. Die schrok (we kennen elkaar ook niet zo lang en hebben niet eens officieel een relatie (wat ik ook niet zou willen). We hebben er nog niet echt oer gesproken omdat ik het eerst even bij hem wil laten bezinken, maar ik krijg het idee en heb zo'n vermoeden dat hij me hier niet in gaat steunen. Mijn vraag dus: Kan ik dit alleen? En dan bedoel ik meer op financieel gebied. Heb nu een ziektewetuitkering en dat kan nog wel even duren maar een baby kost natuurlijk ook een hoop geld. Hebben jullie deze angsten ook (gehad) en hoe kwamen jullie daaruit? Ben een beetje radeloos.. 5 juni heb ik mijn tweede echo (de eerste bij 6wk en hartje gezien) en dan weet ik natuurlijk weer iets meer, kan zoveel fout gaan maar deze uk is bij mij zo gewenst..! Super bedankt alvast voor jullie reactie.
hallo wat een vervelende situatie zo met die vader en ja je kan het alleen er zijn zoveel moeders die het kunnen dus waarom jij ook niet financeel kan ik niet oordelen ik kan niet in je portemonee kijken maar als je even je inkomsten en vaste lasten op een rijtje zet weet je wat je overhoud iedere maand en ja baby's kosten geld maar als je bv gaat geven scheelt dat al in de kosten voor voeding luiers van de kruidvat zijn goedkoop en goed voor je kamertje kun je op marktplaats kijken of bij de gem een financiele bijstand vragen weet niet of je ouders je kunnen helpen maar die zouden dat vast doen en wie weet zegt die vader wel ik wil geen relatie met jou maar wel met het kindje en kan hij jou ook helpen ik denk dat je zelf ook het even moet laten bezinken het komt vast wel goed meissie en en gefeliciteerd
Hai mamie82, Thx voor je berichtje en jij ook gefeliciteerd! Zie aan je banner dat we ongeveer gelijk lopen Ik moet deze week iderdaad eens goed naar mijn financien kijken en het nadeel is dat ik wat dat betreft niemand heb opm op terug te vallen, ook heb ik geen ouders meer maar wel vrienden die me steunen. Qua liefde gaat die kleine absoluut niets te kort komen, maar wil ook andere dingen kunnen geven. Binnenkort heb ik nog een gesprek met de vader, maar zijn keus zou denk ik abortus zijn en daar heb ik nog geen nanoseconde aan gedacht en is voor mij geen optie. Ben er nu al dol op Ik moet het ook zeker laten bezinken en er op vertrouwen dat de dingen wel goed gaan komen.. Liefs, Kruimel287
Meis allereerst gefeliciteerd. Ook ik ga het alleen doen.Ik heb geen moment getwijfeld of ik de baby zou gaan houden of niet. Mijn ex was duidelijk,die wil niets met ons meer te maken hebben.Dus die is out of the picture.Moeilijk maar ik kan hem niet dwingen. Ik ben er een dagje voor gaan zitten.Hoeveel ga ik verdienen als ik minder ga werken,wat kost opvang mij,wat kosten luiers,eten,kleding etc en wat voor toeslagen kan ik krijgen. Dan heb je een beeld van hoe wat etc. Ik ga er ook van uit dat het zwaar zal zijn maar zeer zeker de moeite en dat het goed gaat komen!! En voor jou zal dat ook wel gelden.Doe rustig aan en neem er de tijd voor.
Hai Askim, Sterk van je en ik probeer ook zo te denken.. Jouw ex gaat het kindje dus ook niet erkennen? Hun verlies toch? Ik kom nu al af en toe niet rond, maar kan nog wel eea laten en moet gewoon eens goed betekenen. Ik zit nu in de ziektewet en heb geen werk, dus dat vind ik ook zorgelijk. Ik krijg nu ongeveer 1600 netto per maand, geen toeslagen.. Heb wel spaargeld gelukkig. Mijn vaste lasten zijn al iets van 1200 euro haha Wat kunnen mannen toch eikels zijn he?!
Ik weet niet waar je vaste lasten uit bestaan. Maar ik kom hier op 800, huur je een huis of koophuis? Als je in een huurhuis zit, kan je dan niks goedkopers krijgen. Heb je verzekeringen, abbonomenten die minder kunnen dat soort dingen. Kan je besparen op energie enz. In ieder geval moet je het met die 100 per week ong redden. En ik denk dat dat wel lukt. Zal een beetje krap worden maar het kan best. Mischien kan je nu je nog niet zo ver bent. Zoeken naar oppaswerk ( zwart werk) zodat je van dat geld babyspullen kan kopen. Probeer vanaf nu niet te veel onnodige uitgaven te doen. En idd mp enz. Als je een meisje krijgt wil ik je wel kleertjes geven van mijn dochter als je je daar fijn bij voelt. Laat het maar ff weten. Vind het goed van je dat je. Ondanks alles toch er voor gaat. Is toch lastig als je weinig hulp heb
Eikels?Das nog zachtjes uitgedrukt.Haha. Nee hij gaat ons kind niet erkennen.Hij weet nog geen eens wanneer ik uitgerekend ben en wat gaat worden.De l*l.Toen ik het hem vertelde riep hij meteen ik wil de baby niet en ik wil nooit meer wat van je horen.Harteloos en af en toe heb ik het daar moeilijk mee maar als ik dan zie hoe lief iedereen in mijn familie en omgeving is voor mij en hoe deze baby straks zooooo welkom is bij mij en iedereen.Daar kan ik dan helemaal happy van worden. Ga eens googlen op internet om te zien waar je straks recht op hebt met een kleintje.Maak een begroting(huur/hypotheek,ziektekosten,verzekeringen etc.Straks heb jij toch ook recht op alleenstaande ouderkorting etc?Of krijg je die niet met een ziektewetuitkering? Het lukt heus wel!!Waar een wil is is een weg!
Hi Gefeliciteerd met je zwangerschap! ! Ja je kunt het alleen. .. Ik krijg de indruk dat je niet twijfelt of je het kindje houdt. Ook ik ga het alleen doen met 2 kinderen uit en vorige relatie, geen alimentatie want we hebben co ouferschsp, nu ziekte weet uitkering van 1000 euro in de maand een dan een paar toeslagen. Ik doe het met ongeveer 70 euro in de week! Lidl\aldi boodschappen doen en goedkoop tanken op een donderdag bij tango! Straks bv geven en wat ik van de vorige zwangerschap heb ik uit was bare luiers! Ja ik maak me wel eens druk maar weet ook dat ik bevoorrecht ben om in nl te wonen waar ze je al te graag willen helpen. Je staat niet zomaar op straat. Sterkte Oktober 13
Mijn huur bedraagt ongeveer 635 euro en goedkoper kun je hier niet echt gaan wonen. Heb net al mijn autoverzekering met 35 euro naar beneden gehaald, stookkosten betaal ik ook minimaal 50 euro teveel wat ik een beetje spaar en dus jaarlijks 400 euro terug krijg. Mijn rechtsbijstand wil ik nu even laten staan Maar zo scheelt het alweer iets haha Wat lief van die kleertjes! Dat zou ik zeker van je aannemen. Voorlopig weet ik alleen nog niet wat ik krijg.. Eerst hopen op een goede echo volgende week
Dat is inderdaad zachtjes uitgedrukt, maar denk ik houd het hier even netjes Ik heb net even gebeld met de belastingdienst, maar er is nog niets bekend over alleenstaande ouderkorting 2014. Ik voldoe wel aan de voorwaarde van 2013, maar is dat iets wat je maandelijks krijgt of jaarlijks? Als ik zulke dingen lees krijg ik wel steeds meer vertrouwen hier in.. Ik weet dat ik een sterke meid ben en veel alleen doe/kan dus hier ga ik ook gewoon voor
Hai, Twijfelen doe ik absoluut niet, die uk brengt me nu al zoveel geluk! Het heeft ergens zo moeten zijn dat de morning after pil niet heeft gewerkt BV heb ik meer mensen over gehoord ja en overweeg dat ook. Lijkt me ook wel een mooi iets. Verder ga ik gewoon even rekenen enzo en niet alles hoeft natuurlijk gloedje nieuw en mega duur te zijn met bijvoorbeeld kinderkamertjes en kleertjes enzo Thanks voor je reactie!
Oke vandaar scheelt al 300 op mijn huur en heb niet eens een auto dus snap nu je vaste lasten al beter , dan wachten we wel even af, leuk dat je alweer een echo hebt. Daar wordt je altijd blij van. Als je weet wat het wordt kan je me even een priveberichtje sturen. Ben nu ook zwanger van een jongen maar wordt een zomerkindje dus heb je weinig aan die kleding als het een jongen zou worden. Succes meid
Net vlug even een berekening gemaakt en als het goed is krijg ik sowieso iets van 248,- aan toeslagen en dan heb ik nog niet gekeken naar de alleenstaande ouderkorting Ik vind het zo spannend de echo, ben als de dood dat het hartje dadelijk niet meer klopt ofzo. Voel me zelf lichamelijk ook gewoon prima! (kan natuurlijk nog komen). Leuk een zomerkindje! Ik ben uitgeteld, waarschijnlijk, op mijn eigen verjaardag dus een winterkindje Ik ga je zeker berichten! THANKS!
Kijk zie je mocht je de toeslagen krijgen dan scheelt dat toch weer!! En zeeman,wibra etc hebben ook hele leuke nieuwe en niet zulke dure kinderkleertjes. En op mp is zo veel te krijgen. Bij veel babywinkels heb je ook veel aanbiedingen qua slabbertjes,boxkleden etc. Ook bij het kopem van bijv een kinderwagen krijg je vaak extra dingen:box of maxi cosi. Scheelt ook weer. Wanneer ben je uitgerekend??
Ja MP staat echt vol met leuke en vrij nieuwe dingen. Bij kinderwagens zag ik dat je idd zo'n 3 in 1 set kan kopen ofzo Ik ben rond 11 januari uitgerekend maar dat hoor ik pas zeker met mijn echo volgende week en ik vind het zo spannend..! Jij bent al lekker over de helft, spannend?
wat vervelend dat je ook geen ouders hebt maar jij gaat er wel komen meissie zekers te weten nu maak je je zo veel zorgen over alles en straks heb je geen keus en gaat het je zeker lukken je hebt ook sites waar je gratis spullen kan ophalen of zelf een oproep plaatsen maak je niet te veel zorgen maar geniet er lekker van en idd we lopen redelijk gelijk ja
je kan ook bij de wibra spuugdoekjes halen rompertjes van alles en is niet duur hoeft ook niet want ze groeien er zo snel uit
Ze groeien idd snel uit dingen. En spullen zoals spuugdoekjes en rompertjes dat hoeft gewoon niet duur. Gelukkig krijg ik wat toeslagen terug wil gewoon wk 12 voorbij zijn, dan maak ik me al een stuk minder druk denk ik Ook gaat een vriendin van mij wat rondvragen bij haar vriendinnen (moeders) of ze eventueel dingen weg doen of uitlenen.
Ja ik ben al over de helft het gaat zo snel. Het is ook super spannend allemaal. Zoals ik al schreef zeeman,wibra heeft leuke goedkope dingen voor je baby. Voordat ik overgedragen werd door de vroedvrouw aan het zhuis zag ik daar ook een mand vol met kleertjes die mensen doneerden. Wellicht is dat bij jouw vk ook. Wil je weten wat het gaat worden?