Hoe je cyclus bepalen na miskraam?

Discussion in 'Zwanger worden' started by liesje90, Jan 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesje90

liesje90 Lid

Nov 7, 2016
    83
    2
    8
    Hallo dames,

20 december heb ik helaas een miskraam gekregen na 5 weken zwangerschap. Ik was hier natuurlijk erg verdrietig van, maar ik was wel blij dat het zo vroeg mis is gegaan.

Nu willen we heel graag gelijk weer proberen zwanger te worden, de verloskundige zij dat dit geen probleem was.

Nu heb ik alleen geen idee meer waar ik in mijn cyclus zit. Ik heb al 4 dagen een ovu test gedaan, de 1e zat een dun streepje maar deze wordt met de dag lichter. het lijkt mij niet dat mijn ei al is geweest.... dat is wel heel snel na de miskraam denk ik.

Voor de miskraam altijd een cyclus van 28 dagen, ik kon de klok er op gelijk zetten wanneer ik ongesteld ging worden. Nu dit niet meer zo is maakt mij dit onzeker..... ik wil zo graag weer zwanger worden.

Heeft iemand het zelfde probleem of ervaring mee gehad?

2. applejo

applejo Bekend lid

Jan 14, 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Ik denk dat de ovu test reageert op je HcG waarde wat waarschijnlijk nog in je lichaam zit? Heb je al helemaal een witte zwangerschapstest gehad? Bij mij is mn cyclus vaak verstoord naar een mk. Wellicht wachten tot je eerste beste menstruatie. Veel sterkte in ieder geval!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Sowieso eerst witte zwangerschapstesten afwachten.
    Daarna starten met ovu testen. Je cyclus kan wat ontregelt xijn vlak na een mk. Wij hebben daarom altijd een cyvlus af moeten wachten.

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Allereerst heel veel sterkte met je verlies :(
    Zijn je zwangerschapstesten al wel negatief??

Bij mijn miskraam (ook 5 weken) had ik een week later weer een negatieve zwangerschapstest en 15 dagen na de eerste bloeding mijn eisprong al, dus eerste cyclus was 29 dagen

5. liesje90

liesje90 Lid

Nov 7, 2016
    83
    2
    8
    Bedankt voor de reacties,
    4 dagen na de miskraam waren de zwangerschapstesten negatief dus ik denk niet dat de ovu testen op hcg reageren.

Ik moet denk ik gewoon maar geduld hebben....

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Dan zou ik nu wel doortesten. Lichte streepjes op een ovutest zeggen niks. Heb ik altijd.

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    inderdaad even doortesten,

ik ben ook een streepjes plasser, als je cyclus zich snel herpakt kan je ergens deze week je eisprong al hebben

en natuurlijk elke 2 á 3 dagen vrijen

8. liesje90

liesje90 Lid

Nov 7, 2016
    83
    2
    8
    Bedankt, ik test gewoon nog een paar dagen en we klussen verder :)

Share This Page