Mijn dochtertje wil geen vast voedsel meer.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama en Ite, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama en Ite

21 jan 2009
    11
    0
    0
    Wilrijk - België
    Wat nu...
    Mijn dochtertje is bijna 7 maanden oud en eet sinds 1,5 maand vast voedsel. Alles kon erin. Worteltjes, spinazie, chinese kool, princesseboontjes, snijboontjes, broccoli, pompoen, ...
    En nu, sinds een week of 2 is ze ineens zo kieskeurig. Bij de onthaalmoeder eet ze nog steeds alles, en veel, en bij ons lukt het niet meer zo goed.
    Iemand tips?

2. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Is het niet zo dat ze jullie uit probeert. Zo van hoe ver kan ik gaan.

3. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik zou er in elk geval niet te veel drama van maken....eten moet lekker zijn maar het moet ook een leuk en gezellig moment zijn.

Het is wel gek dat ze bij die andere vrouw wel eet...geeft die misschien iets anders? Anders zou je kunnen zeggen dat ze misschien ergens last van heeft...maar dan zou ze ook niet bij haar eten...

En even tijdelijk af en toe een potje?

4. mama en Ite

21 jan 2009
    11
    0
    0
    Wilrijk - België
    Bij de onthaalmoeder eet ze evengoed broccoli, worteltjes, courgette, ... Potjes, een slecht idee. Die vindt ze nog veel minder lekker!

Ik geef nog wel bv 2x per dag, vanmiddag heb ik dat dan ook maar gedaan, toen ze geen pompoen meer wou. Ze moet toch iets eten hé.

Zelfs met fruit is ze kieskeurig. In het begin at ze zo'n grote hoeveelheden! En achteraf altijd vrolijk natuurlijk. Ik was al overal aan't stoefen dat het zo gemakkelijk ging. :( Nu is het elke maaltijd hopen dat ze zin heeft, en een vervangmaaltijd in de buurt houden.

Zal wel over gaan zeker...

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ja wat gek...kan me voorstellen dat je even met de handen in t haar zit...een kindje wat niet wil eten is best frustrerend..en dan helemaal omdat ze t ergens anders wel doet!

Dewi heeft t ook heel eventjes gehad..maar die bleek spruw te hebben...Dus daar was echt een reden voor..

Maar ik zou echt proberen er geen drama van te maken...wil ze niet eten..dan maar niet..Of wordt ze dan snachts wakker van de honger?

En pap?

6. mama en Ite

21 jan 2009
    11
    0
    0
    Wilrijk - België
    Soms eet ze idd niet veel op een dag. Ik kan het er ook niet inproppen hé. Pap en bv gaan er nog altijd vlotjes in, maar ze heeft stilletjes aan toch iets meer nodig dan pap, niet?

Ik geef haar geitenmelk, zoals al mijn andere zussen gaven aan hun kids. Daar is ze altijd goed mee geweest. Maar ik kan daar geen graantjes bij indoen, dat verteert niet goed samen.

Voorlopig slaapt ze nog goed 's nachts, al moet ik er soms 1x uit voor haar tutje. Maar dan slaapt ze direct terug, dus eigenlijk geen probleem.

Ik zal maar gewoon verder doen, en hopen dat het wel terug over gaat.

Btw, hoe zetten jullie die leeftijdsmeter onder je berichtje?
    Ik denk dat ik niet zo goed kan zoeken. :(

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Je kunt op een banner bij iemand anders klikken, die je leuk vindt en er dan eentje maken op die site. Of links bovenin in het menu kun je er ook eentje van deze site kiezen.

succes met je dochter, hoop voor je dat ze snel weer lekker eet.

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    is hier ook hetzelfde is een fase thuis eet ze 1a2 hapjes bij mijn zus eet ze 2 borden leeg
    nu sinds een week je eet ze hier ook weer goed
    ze heeft van die momenten dan een week bijna niks maar ga er geen drama van maken wil ze niet dan niet komt vanzelf wel weer

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik zou zelf geen vervang maaltijd achter de hand houden dan gaat ze daar aan wennen moet je strax als ze ouder is dubbel gaan koken
    heeft mijn zus ook gehad met mijn neefje hij wou altijd wat anders dan mijn zus ging eten

10. mama en Ite

21 jan 2009
    11
    0
    0
    Wilrijk - België
    Bedankt voor de info, ze is nu vrolijk aan het spelen, en slaapt overdag ook lekker, dan zal er wel niets mis zijn.
    Groetjes
    ;)

11. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hier hetzelfde. Op de creche eet is als een bootwerker, thuis haalt hij z'n neus op voor eten. Als ik al met een lepeltje aan kom zetten draait hij zijn hoofd om.
    Oma was afgelopen weekend op bezoek en natuurlijk toen wel eten.
    Dus ik denk inderdaad dat hij me aan het testen is.
    Overigens wil hij wel zelf eten, dus ik geef hem zoveel mgelijk fingerfood.

12. mama en Ite

21 jan 2009
    11
    0
    0
    Wilrijk - België
    Ik heb dan toch maar even de tip gevolgd en maar 1 maaltijd voorgeschoteld. Courgettepurree, en niets anders. Het begon goed, maar plots had ze geen zin meer. Zeuren, kloppen met de handjes, stampen met de voetjes, ik heb toen een reclamebladje gelezen en haar genegeerd. Na ongeveer 5 minuten nog eens een lepeltje voorgeschoteld, en wat dacht je. Haar mondje ging open. Ik wist niet dat ze op die leeftijd al zo kon uitdrukken wat ze wel en niet wil. Dat is nu wel duidelijk. Ons poppetje wordt groot. :) Na een paar keer opnieuw proberen had ze toch haar portie op.

Morgen dus opnieuw met goede moed. Ik heb eens gelezen: Mama kiest wat kindje eet, kindje kiest hoeveel.
    En binnenkort eet ze misschien terug met de glimlach.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse had vorige maand ook zo'n lor.
    En ooit had ik gelezen dat je ze dan zelf een lepeltje in de hand moest geven, en inderdaad, dat heb ik gedaan.
    Beiden hadden we een lepeltje, hij deed alsof hij zelf at, maar ondertussen gaf ik met een tweede lepeltje gewoon zijn eten en hij hapte heerlijk alles op.

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Zo die tip ga ik onthouden. :)

Toen ze hier niet wilde eten kreeg ze tanden. ;)

15. mama en Ite

21 jan 2009
    11
    0
    0
    Wilrijk - België
    Tandjes... Wij hebben hier al 3x gedacht dat ze tandjes kreeg. Helaas...
    Als je voor de eerste keer mama bent weet je ook niet goed hoe het zal beginnen, en als ze dan eens lastig is, denk je meteen aan tandjes. :)

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier ook! Jari eet altijd alles op, en anderhalf of twee maanden geleden ineens twee weken nauwelijks. Twee weken later waren er vier boventanden door. Nu weer eten voor twee hoor, die kleine van mij.

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar ik zou gokken dat het te maken heeft met dat je kindje aan het oefenen is met 'zelfstandigheid'. Bij jou is het veilig om 'nee' te zeggen, bij de oppas minder. Dus daar wel netjes eten en bij jou niet.
    En inderdaad: haar een lepeltje geven ofzo is dan misschien een goede oplossing, omdat ze dan op die manier haar 'zelfstandigheid' kan uitbreiden ipv door eten te weigeren.

18. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hmmmm...hier ook een fase gehad hoor...niet willen eten...en als ik er dan iets in kreek...dan ging zn mond open tong eruit en liet alles dr zo vanaf vallen...en lachen joh....als of ie zoiets had van...ha mam...dacht je toch dat je er eindelijk een hap in had...niet dus...hehehe...

maar nu begint t langzamer hand weer te komen...(moet wel zeggen dat kai allebei zn ondertandjes in die fase kreeg en nu komt zn eerste boven tandje door)

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Hier wilden ze nog weleens wat slokjes water drinken tussendoor. en idd het kan een fase zijn. Hier zijn het net kliko's, inmiddels ;)

Deel Deze Pagina