Hoi, Mijn mannetje is nu 4 maanden en krijgt 5 keer 180+6. De laatste fles krijgt hij om 23.00 uur en drinkt hij slapend leeg. Van het CB 'moest' ik die fles laten vallen en overgaan op 4 flessen van 210+7. En desnoods aan rijstebloem beginnen. Maar ik heb helemaal niet het idee dat hij daar al aan toe is, hij drinkt alle 5 de flessen leeg, op soms 20 cc na met de fles die hij dan om 23.00 uur krijgt. Sowieso wil ik pas met 6 maanden aan bijvoeding beginnen, ik zie geen enkele reden waarom we daar nu al mee zouden gaan starten. Mag hij met 4 maanden nog steeds 5 flessen krijgen of moét ik echt naar 4 flessen gaan? Die flessen van 210 krijgt hij niet leeg en hij komt dan weer 's nachts omdat -ie honger heeft... Iemand raad, antwoord, tips?? Bedankt.
Je merkt vanzelf aan je kind als het toe kan met minder flessen. Op zich is het dan niet nodig om de flessen meteen ook groter te maken hoor. Dat doe je pas als je merkt dat je kind meer nodig heeft.
Hee Anja, nu toch volledig op fles? Jij was toch van het topic dat je de bv vreselijk vond en toen na twee weken toch fijn? Maar het ging niet? Gewoon interesse hoor.
mijn kleine boef is bijna 5 maanden en krijgt ook nog 5x180/6 Hij krijgt nu fruit tussen de middag. Heb laatst 4 flessen geprobeerd maar hij werd toen heel erg boos wakker om 23.00 dus ik blijf gewoon nog ff op 5. Als hij straks ook groente eet dan ga ik het weer proberen om op 4 flessen te komen.
@Zogelukkig; Ja, ik heb het 7 weken volgehouden met de BV, daarna ging het gewoon niet meer, ik voelde me (toch) er zo ongelukkig bij. Maar ben evengoed trots dat het toch nog een tijdje gelukt is. Ot; Ik was voorlopig nog wel even van plan om op 5 flessen te blijven, het gaat goed zo en Milan lijkt het nodig te hebben, anders zou hij ze niet leegdrinken... Maar wanneer 'moet' je dan over op 4 flessen? Hij moet sowieso minder als we over gaan op opvolgmelk toch, met 6 maanden.
@Violetriot; Ja dat is hier dus ook zo maar dan 's nachts, tenminste, rond een uurtje of 12. Dan wordt Milan idd boos wakker omdat -ie honger heeft. Lijkt me dan dat hij die 5e fles toch nog nodig heeft.
gewoon geven hoor, helemaal omdat je met bijvoeding wil wachten tot 6 maand. Je mag ook langer nr1 geven he. Als je kindje bijvoorbeeld met 6 maand nog erg moet wennen aan bijvoeding, kan je gerust een paar weken nog nr1 geven. Van nr2 mag je namelijk minder geven maar het vult wel meer. Het lijkt mij ook makkelijker om over te gaan naar 4 flessen als hij 's ochtends fruit eet en 's avonds groenten. Dan kan hij bv om 18.00 groenten (later met aardappels/rijst evt vis/vlees) en om 20.30 de laatste fles ofzo..
Hij moet helemaal niks hoor! Ik geef borstvoeding maar wel uit de fles, en hier ging Ratababy toen hij ruim zes maanden was ineens vanzelf naar vier flessen in plaats van vijf. Hij liet steeds meer tijd tussen zijn flessen en toen heb ik er gewoon één weggelaten. Hij kreeg toen ongeveer 180 ml per fles, dat heb ik later (op zijn verzoek, hij was niet tevreden meer na de flessen) verhoogd naar 200 ml per fles. Hij krijgt nu dus 's ochtends live voeding met daarna een lekker papje en daarna drie flessen van 200 ml. Het laten vallen van die ene fles gebeurde trouwens nadat hij wat bijvoeding begon te eten!
Dat mag je zijn! Zodra je kindje een goede maaltijd eet, kan je een fles laten vervallen. Tussen 6 maanden en 1 jaar bouw je een liter kunstvoeding af naar 300cc. Maar dat hele eerste jaar blijft melk de hoofdvoeding!
Hier liet ons ventje zelf de fles langzamerhand vervallen. Hij liet steeds meer staan tot hij uiteindelijk nog maar 10 of 20 cc dronk. Toen 1 nacht geprobeerd en hij heeft gewoon doorgeslapen tot 6 uur .
Gewoon naar je kind luisteren. Misschien geeft hij over 2 weken wel aan dat hij naar 4 flessen kan. En anders ga je later nog wel eens over. Zolang je straks bij de nr2 voeding maar op max 800cc zit
die van ons is 6,5 maand en krijgt nog altijd de fles van 2300. paar geprobeerd af te bouwen of weg te laten, maar dan kwam ze 's nachts weer. Dus nu maar een andere fles laten vervallen (de fles van na de groente). We hopen wel dat we op een keer de late fles eraf kunnen halen, want wil ook wel een vroeg naar bed (samen, haha)
Dat advies kregen wij ook van het CB, maar onze dochter besloot toen niet meer door te slapen, dus hebben het denk ik tot een maand of 6 nog op 5 flessen gehouden hoor. Je kindje gaat zelf wel aangeven dat het minder nodig heeft.