Hoelang op jullie kamer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ellen291982, Sep 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb een vraagje. Hoelang sliep jullie kindje bij jullie op de kamer? En als hij/zij in het wiegje sliep tot hoelang in het wiegje?
    Gewoon even nieuwsgierig.

Ben nu elke dag tussen de middag aan het oefenen en breng Emma in haar eigen kamrtje in het ledikantje. Gaat redelijk goed. Dit omdat ze later als ze daar gaat slapen s nachts gewend is aan het bed en de omgeving.

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Mijn zoontje heeft totdat hij een week of 3 was bij ons op de kamer geslapen. Wij hadden geen wiegje. Hij heeft gewoon in de wandelwagenbak geslapen. Kon prima volgens de kraamverzorgster. Daarna in zijn ledikantje. Ging eigenlijk prima (slapen op onze kamer was meer voor mama, dan voor hem) ;)

Gr. Marieke

3. Ellen291982

ja wij hebben de wandelwagenbak soms in de box en daar slaapt ze s middags ook weleens in. Vooral de eerste weken deed ze dat vaak.
    Mooi dat dat zo goed gaat. Ik denk niet dat Emma gelijk zou accepteren als ik haar in haar kamertje zou leggen. Daarom ben ik ook druk aan het oefenen (wil ook nog niet dat ze van de kamer gaat)

4. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

mijn zoontje slaapt nog in de wieg naast mijn bed, maar hij past er bijna niet meer in dus binnen nu en een paar weken moet hij naar zn eigen bedje. ik vind het heeel moeilijk maar ja moet toch een keer!

5. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    mijn 2 kindjes hebben allebei tot 8 weken in de reiswieg van de kinderwagen geslapen naast mijn bed

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    alleen de kraamweek! in de kinderwagenbak..

ik maakte me ook zorgen of ze er wel in wilde, maar ze slaapt beter in haar eigen bedje!!!

hoe langer je wacht, hoe lastiger het wordt denk ik..

groetjes!

7. Ellen291982

ik voelde nog helemaal niet dat ze naar haar kamer moet. Ze past nog makkelijk in de wieg.

Is het raar dan dat ze nog steeds op onze kamer ligt met en halve week?

8. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    hier 2,5 weken bij ons op de kamer, toen in eigen kamer in een wiegje en ik denk dat ze nog geen drie maanden was toen ze in een ledikantje ging. Ze was (en is) nogal ondernemend en trok aan alle kanten aan de wieg. Bedje is stuk lekkerder voor d'r. Maar dat is voor ieder kindje anders natuurlijk... Was van plan om tot zes maanden in het wiegje te houden, maar dat is niet gelukt.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft 1 week bij ons op de kamer gelegen...Het was in onze kamer veel te warm dus is hij lekke rnaar zn eigen kamer gegaan.
    Voor de BV was het de bedoeling dat hij langer bij ons zou liggen maar helaas is dat een fiasco geworden dus is hij gelijk maar naar zn eigen kamer gegaan...Daar slaapt hij trouwens ook echt het beste!
    Ergens anders dan zn bedje vind hij vreselijk!

Maar het is niet raar hoor dat je het nog doet! Er zijn heel veel mama's die dat doen!
    Als jij het fijn vind en het werkt is het goed toch?

Wij zijn trouwens tijdens de kraamweek overdag ook al begonnen met wennen in zn eigen kamer (ook ivm de warmte)...en dan 's nachts bij ons...
    Dan gaat het wat makkelijker als ze helemaal overmoeten

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Hier met 2 weken overdag naar de eigen kamer in zijn bedje en 'snachts nog bij ons in de wieg en na 3 weken ook 'snachts in eigen bedje. Het deed hem heel weinig waar hij sliep. Ik gaf ook BV maar dat maakte weinig uit. Ik sliep veel te onrustig met die kleine man op de kamer. Elk prutteltje was ik wakker, dus toen heb ik hem maar naar zijn eigen kamer gedaan. Vond het wel moeilijk maar het was veel beter voor mijn nachtrust.

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    Mijn dochtertje slaapt nog steeds bij mij op de kamer :p

12. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Mijn zoon slaapt vanaf dag 1 in zijn eigen ledikant.
    Mama heeft 2 weken bij hem op de kamer geslapen.
    Het laatste omdat hij met een KS is gehaald en wij zelf op zolder slapen en ook nog in een waterbed.
    In een waterbed mocht en kon ik gewoon nog niet slapen.

Dus na 2 weken sliep onze zoon alleen.
    En dat ging en gaat goed hoor ;) .

13. Alita

Alita Niet meer actief

2 weken, ze moest op haar zij slapen ivm veel spugen daarbij hebben we een moeilijke bevalling gehad waardoor wij haar lekker bij ons wilde houden!!!

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter heeft vanaf het begin in haar wiegje op haar kamertje gelegen. Met 6 maanden is ze naar haar ledikantje gegaan... Ze paste nog wel in haar wiegje, maar het eruit tillen werd te zwaar (hangwiegje wat niet lager kon) .

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,721
    3,154
    113
    Female
    Heey heey

Liam heeft vanaf het begin in zijn eigen ledikant op zijn eigen kamer geslapen en wil nu nergens anders meer slapen,,

Liefsz:)

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Vanaf dag 1 in zijn eigen kamertje in zijn ledikantje. Moest er niet aan denken om hem naast me te hebben.

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan is nu 4,5 maand en slaapt nog op onze kamer maar wel in zijn eigen ledikant. Ik moet er wel bij zeggen dat wij beneden slapen en zijn kamertje boven is. Dat is ook eigenlijk de rede waarom hij nog bij ons ligt.

In de wieg (wij hadden zo'n hoog mini ledikantje van de prenatal) heeft hij maar tot 12 weken in gelegen. Tis een stevige knul! En het paste gewoon niet meer!

18. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,817
    4,057
    113
    De eerste drie nachten hebben Demi en ik in het ziekenhuis doorgebracht dus toen lag zij in een wiegje langs me. Thuis heeft zij in begin overdag beneden in de box geslapen in haar kinderwagenbak. 's Nachts ging zij meteen op haar eigen kamer in een ledikant.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Tot 6 weken in de wieg bij ons op de kamer. Toen eerst overdag in zijn eigen ledikant een paar keer geoefend om te slapen en daarna ook s'nachts. De 1e nacht vond ik verschrikkelijk, maar daarna ging het super. Voor de kleine veel rustiger en lekkerder en uiteindelijk voor ons ook want ik werd sowieso wakker van elk kuchje.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Benthe slaapt sinds ze thuis is (na de geboorte ruim 4 weken in het ziekenhuis gelegen) bij ons op de kamer in haar wieg. Voorlopig past ze hier nog in en als het niet meer past gaat ze in haar ledikant op onze kamer. Vind het heerlijk om haar bij ons op de kamer te hebben en zelf heeft ze er volgens mij ook geen problemen mee ;)! Ik ben ook helemaal niet bang dat ze over een tijdje niet meer op het eigen kamertje wil slapen.

Malou en Ruben hebben nooit bij ons op de kamer geslapen, heb hier achteraf best spijt van gehad ;)! Daarom besloten dat de derde wel bij ons zou komen!

Share This Page