Ze sliep altijd op rug. Op buik vind ze hier zoiezo niks. Opeens al 5 dagen slaapt ze op zij en wordt vaak ook wakket als ze terug op rug gedraait is. Ze wil dan meestal op een kant. Om het te voorkopen dacht ik dan zijligging kussen kopen. - tot welke leeftijd kan die gebruikt worden? - kan baby beide kanten links en recht gelegd worden? Of denken jullie dat het gewoon een periode is omdat ze nu het heeft geleerd. Want op bank of box zelfs op schot probeerd ze ook zij liggen
Ik gebruik het zijligkussen nog steeds voor mijn dochter. Ik gebruik het nog, omdat ze zonder heel onrustig slaapt en vaak wakker wordt. Ze is nu 60 cm en 5300 gr. Nu past het nog, maar als haar buikje nog wat dikker wordt, dan zal het niet meer comfortabel liggen voor haar. Ik weet dus niet of jij het nog zal kunnen gebruiken.
Je kan afwisselen van kant maar zodra je baby zich op haar buik of bijna op haar buik kan draaien dan mag je het snachts niet meer gebruiken, overdag als je haar goed in de gaten kan houden wel. Heeft ze een afplatting op haar hoofdje? Meestal word het daarvoor gebruikt, als ze altijd hetzelfde liggen krijgen ze een afplatting maar als ze dat nog niet heeft weet ik niet of ze dat nog kan krijgen.
Hier tot 1 maand gebruikt en daarna te deur uit dat is ook het advies want als ze op hun andere zij draaien waar je ze er niet in heb gelegd ligt dat plastic steuntje in hun gezicht !! En zitten ze vast . Mijn zoontje had dat ook heel erg dat hij op zijn zij lag zodra hij weer terug op zijn rug viel gelijk huilen of onrustig . Hij sliep toen in de Co. Sleeper dus ik draaide hem gewoon weer terug hielp hem in iedergeval want hij deed dan ze benen al in de houding en probeerde het steeds . Sliep soms ook gewoon met me hand achter zijn rug dat werkte ook .
Mijn zoontje kreeg een afplatting van het op zijn rug slapen dus daarom heb ik er een aangeschaft. Hij is er vanaf drie maanden in gaan slapen. Elke ochtend draaide ik hem om zodat hij steeds een dag en een nacht op dezelfde zij sliep. Dit werkte heel goed! Tot ongeveer zes maanden gedaan. Nu slaapt hij zelf op beide kanten. En is zijn afplatting verdwenen. Ze raden het wel af om het zonder toezicht te gebruiken maar dat heb ik wel gedaan. Succes!
Wij hebben het ook gebruikt. Tot een maand of 5/6.. Toen werd hij echt te beweeglijk in bed en ging hij zelf draaien en dan helpt zo'n kussen ook niet meer. Hier hebben we hem gebruikt ivm voorkeurshouding en afplatting van het hoofd.
Hmmmm okey ik denk dan dat het geen zin heeft.. Ze is wel al bijna 6kg. Ze is slank dat wel. Nee ze heeft geen voorkeurhouding gehad dus hoofd is wel goed maar ik weet niet tot waneer is het zeg maar dat ze afplatting krijgen? Ik kan haar op andere zij ook draieen alleen vind ze niet zo leuk omdat ze gewoon op andere zij wat moelijk nog draait. Andere ze heeft haar voorkeur zeg maar. Ik draai haar op zij onder ingestopte deken dus kan ze dan ook zo blijven liggen.. Ik ga andere ze dan blijven proberen..
Ik weet het niet hoor. Finley heeft een voorkeurshouding en een erge afplatting. Wij hebben een zijligkussen te leen van de kinderfysio. Ze raden mensen sterk af om hun kindje er 's nachts in te laten slapen. Wij mogen het alleen overdag in de box gebruiken en dan nog moeten we erbij blijven. Het is geplastificeerd spul. Kan voor verstikking zorgen en zorgen voor oververhitting. Toen het zo vreselijk warm was laatst, mochten we het zijligkussen ook absoluut niet gebruiken.
Ik snap het bedankt voor delen van ervaringen nu denk ik dan indd gewoon zo laten zonder kussen. Heb haar op andere zij gedraaid en ze slaapt ook zo dus ik denk dat het mee zal vallen met voorkeur... Ik denk zelf dat ze ook na paar dagen ook het omrollen leert en dan is inderdaad te gewaarlijk
Hier een maand of 6 gebruikt, hij wilde niet op zijn rug liggen ( te veel melk...reflux) Wij wisselende de kanten af...dus na elke voeding/ wakker zijn op de andere zij. Omrollen naar zijn rug erin kon hij wel op een gegeven moment maar naar zijn buik echt niet. Dat is onmogelijk... Op een gegeven moment zijn ze wel te groot ervoor.
Overig was t niet zo warm toen wij t gebruikte...kan mij voorstellen dat dat af te raden is ( heb een november kindje). Met zijn hoofd/ gezicht kon hij echt niet tegen bij t plastic komen overig...dus dat begrijp ik niet helemaal. Hij sliep zo ie zo bij ons op de kamer toen nog....