Hier is dat knars-knars-knars weg. Alhoewel het de laatste tijd wat minder gaat, maar goed ik hoef me geen zorgen te maken omdat hij over het algemeen heel erg goed eet, we hebben geluk wat dat betreft. Ik weet niet of het erg is om meer fruit dan brood te eten? Ik ben geen diëtist.. Zelf zou ik zeggen dat het niet uitmaakt als ze maar niet te dik wordt. Is het anders geen idee om de boterham op een ander tijdstip te geven?
nee of dat erg is weet ik ook niet. Boterham op een ander tijdstip heb ik wel geprobeerd, maakte ook niet veel uit, vind ik nu ook niet zo'n handig plan meer, omdat ze met een paar maanden ook naar school moet en toch ook verplicht tussen de middag een boterham moet eten. En dan hebben we dus ook geen uren de tijd.
@TS: onze baby hapt een boterham binnen 2-3 minuten weg, onze kleuter doet er makkelijk 10 minuten over.
@ts: 's ochtends over 2 boterhammen op elkaar meestal 20-30 minuten @salapio: ik loop ook regelmatig met een kleuter naar huis die al lopend dr overgebleven boterham op eet. Vind het ergens niet kunnen maar we lopen er meestal wel een half uur over en dan gaan we anderhalf uur later alweer eten... Dus dan toch liever maar onderweg. Regelmatig complimenten onderweg van wildvreemden over de gezinde snack... Dat vind ik dan weer wat apart... Het is gewoon een donkerbruine boterham tenslotte
Ik denk dat je je over het eten op school geen zorgen hoeft te maken. Dan zit de hele klas vol kinderen die allemaal aan het eten zijn en dat doet voor de meesten wonderen .
Isabelle meestal een minuut of 2r.en Milan iets langer, maar die kletst de hele tijd ondertussen en dan vergeet ie te eten. Maar met 10 minuten issie toch wel klaar.
LANG...pff zeker als je haast hebt lijkt het uren te duren haha. Hij eet 1 sneetje,en doet er tussen de 20-40minuten over en dan moet ik wel blijven motiveren; ''kom op hapje'',''eet nou even door'' etc Een toetje trouwens in 3-5minuten,de aap.
ja dat was op het kdv wel zo, maar ik bedoel bij mij thuis tussen de middag. Ze hebben een uur en een kwartier pauze en we lopen er denk enkele reis 10 minuutjes over, die tijd gaat eraf 2 keer en ze wil misschien ook nog wel even spelen.
@tulip: maar dan heb je toch een prima stok achter de deur? Eerst eten, dan spelen en geen tijd = geen tijd.
Te lang. Ik moet altijd zeuren van; "kom op, eet es door. Niet zo kletsen, ook ff eten!" Ik reken als ik weg moet altijd 20 minuten voor zijn boterham, en soms is dat nog te kort...
@tulip: mijn dochter blijft wel over... En eet dus regelmatig een boterham minder zodat ze kan spelen. Daar let de overblijfjuf namelijk niet op.... Maar dat haalt ze dan 's middags vaak wel weer in... En denk ook 2x per week dat ik 1 van de 2 meegenomen boterhammen gewoon in de prullenbak gooi... (als ze echt honger had... Had ze het wel laten weten zegmaar.. Ik ga niet aandringen dat dr trommeltje echt leeg moet.. Maarja ze eet op zich verder prima, alleen erg traag )