Hoelang over fles ??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sjanniee, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hoi dames,

Weer even een vraagje vanaf mijn kant.

Onze dochter is nu 4 weken, en sinds gister heeft ze de Nutrilon Forte voeding, omdat ze na iedere fles honger bleef houden.
    Merk nog niet echt verschil, maar misschien komt dat nog.
    Mijn vraag nu is : hoelang mag een baby van 4 weken over de fles doen ??
    Ze drinkt nu haar flesje leeg in ongeveer 35 minuten.
    Is dit te langzaam ??
    Ze krijgt trouwens op advies van de kinderarts 120/4.

2. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    15-20 minuten. 35 minuten is inderdaad te langzaam. Ik zou een andere speen proberen

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ze dronk altijd Nutrilon H.A uit de Dr Brown fles, met speen level P, omdat speen leven 1 te snel ging.
    Nu heeft ze dus Nutrilon Forte, en met speen level P ded ze er dus 35 minuten over. Net met de fles heb ik speen leven 1 gebruikt, maar wederom deed ze er 30 minuten over, dus maar 5 minuten korter :(
    Moet ik nu gewoon speen level 2 gebruiken, ook al is dat pas vanaf 3 maanden ??

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nee hoor, 30 minuten is niet te lang hoor. Beter te lang dan te kort. Gewoon deze inderdaad geven. Dan heeft ze blijkbaar echt veel honger. Hoeveel flesjes drinkt ze per dag? En hoeveel tijd zit er tussen de voedingen?

6. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Met moeite weet ik 3 uur tussen de voedingen te krijgen.
    Ze drinkt dan 7 flessen op een dag van 120/4
    Volgens de kinderarts was dit geen probleem, maar moet ze wel terug naar de 6 flessen per dag. Ze heeft nu de forte, maar op extreem veel krampen na merk ik niets verschil in haar honger.:(

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

En hoe zwaar is ze?

8. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Ze weegt 3950 gram

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

moeilijk he, zo zoeken naar wat juist is? Maar verwar je de honger niet met pijn? Omdat je zegt dat ze ook behoorlijk kramp heeft. Misschien dat ze wil drinken om de pijn te verzachten? Is het geen mama honger? Heb je al eens over een draagdoek na gedacht? Hoe ben je overgegaan op forte? Rustig of in 1 keer? Want misschien dat dit ook meer krampjes veroorzaakt?

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Nee, ik weet zeker dat ik honger niet met pijn verward.
    Als ze krampen heeft dan zuigt ze graag op je vinger of op de speen. Ook trapt ze met haar beentjes en balt haar vuisten.
    Maar als ze honger heeft dan zuigt ze op haar handjes en gaat ze zoeken. Dat doet ze tijdens krampen niet.
    Ik ben in 1 keer overgegaan op de forte, omdat dat moest van de kinderarts. Zij zei dat ik in 1 keer kon overstappen en niet hoefde te mengen. Maar vraag me af of ik er goed aan heb gedaan :(
    Ze wil sinds gister ook niet meer in haar bedje. Als ik haar op de arm tegen me aan houd, dan gaat ze slapen, maar zodra ik haar terug leg in haar bedje, dan begint ze het uit te krijsen :(

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Gister contact gehad met het CB, en daar uitgelegd dat we in 1x over moesten stappen van de kinderarts, van de hypo allergeen naar de forte.
    CB verklaarde de kinderarts letterlijk voor gek, om een kind van 4 weken in 1x over te laten stappen van licht verteerbaar naar zware voeding. We moeten nu van het CB 3 scheppen hypo allergeen doen, en 1 schep forte.
    Daar lijkt onze kleine het goed op te doen. Ze heeft vannacht 8 uurtjes door geslapen, en komt nu netjes om de 4 uur voor de fles.

12. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn zoontje is ook 4 weken, weegt 4380 en drinkt 6 of 7 flessen van 120/4.
    Hij doet maar 10 minuten over een fles. Hij drinkt vreselijk snel, maar verslikt zich eigenlijk niet tijdens de fles, spuugt niet daarna en slikt ook niet abnormaal veel lucht in.
    Hij komt om de 3 tot 4 uur en 1 keer 's nachts.
    Even ter vergelijking met je eigen dochter.

Ik vind het trouwens ook wel erg heftig dat de kinderarts je zo in 1 keer over wilde laten stappen.
    Is de Forte trouwens ook hypoallergeen? Mijn cb arts raadde mij het af om voeding voor hongerige baby's te geven als je met een duidelijke reden hypoallergeen geeft. Volgens haar is er geen voeding voor hongerige baby's die ook hypoallergeen is.
    Ik kreeg de tip om johannesbroodpitmeel toe te voegen, maar dat was meer omdat mijn zoon zo snel drinkt.
    Mijn cb arts vond trouwens dat mijn zoon teveel dronk voor zijn leeftijd/gewicht.
    Hij was trouwens in 2 weken tijd 650gr gegroeid.

13. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Nee, ik geef de Hypo allergeen voeding niet met een speciale reden. Toen onze kleine meid geboren was kreeg ze in het ziekenhuis gewoon Nutrilon Standaard. Mijn man ging de dag dat wij thuis kwamen even voeding halen, maar bracht de Hypo Allergeen mee, in de veronderstelling dat hij de Standaard had. We zijn toen maar gewoon bij de Hypo allergeen gebleven, omdat het niets uit maakte volgens de kraamhulp en de verloskundige.
    Dus nee, we geven de Hypo Allergeen niet met een speciale reden.
    Omdat we dit dus niet geven met een reden mochten we de Hypo Allergeen gewoon mengen met de Forte volgens het CB.
    Kinderarts was er ook niet blij mee dat onze dochter 7x 120/4 drinkt, maar met minder blijft ze honger houden. Nu moesten we van de kinderarts in 1x overstappen op de forte zodat de kleine meid naar 6x 100cc zou gaan.
    Maar het gevolg was dus dat onze dochter door die overstap gister de hele dag extreme darmkrampjes heeft gehad.
    Nu mengen wij sinds gistermiddag de Hypo allergeen met de forte, en nu gaat het goed, ze heeft geen krampen meer. We doen nu 3 scheppen Hypo allergeen en 1 schepje Forte.
    Het ene moment komt ze gewoon nog om de 3 uur voor een voeding, en het volgende moment zit er weer 4 uur tussen.
    We moeten nu de Forte gewoon langzaam aan opbouwen, in de hoop dat ze dan iets minderd met de hoeveelheid voeding op een dag. Onze kleine meid was in 10 dagen tijd 140 gram aangekomen en dat was volgens de kinderarts teveel. Ze woog namelijk op 5 oktober 3800 gram, en op 15 oktober woog ze 3940 gram. Dus ze was teveel aangekomen, zei ze. Maar ja, ik kan het ook niet aan zien als mijn kind zoveel honger heeft na een flesje :(

14. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik heb er eigenlijk best moeite mee dat er moeilijk gedaan wordt over het aankomen van jonge baby's. Voor mijn gevoel kunnen die heel goed zelf aangeven wanneer ze honger hebben, hoeveel ze zelf willen drinken en hoeveel ze daarvan groeien....
    Mijn cbarts begon ook moeilijk te doen omdat mijn zoontje in de 2e week 250 gr gegroeid was in 1 week en in de 2 weken daarna gemiddeld 320 gr per week. Een hele explosieve groeier dus.
    Ik laat mijn zoontje gewoon zelf aangeven wanneer en hoeveel hij wil drinken, ik heb absoluut niet het gevoel dat ik hem overvoed, maar die arts volgens mij wel.
    Het is mijn 5e kindje, maar alleen mijn oudste heeft flesvoeding gehad, de rest borstvoeding. Voor mij is het al bijna 10 jaar geleden dat ik flesvoeding gaf en ik kan me niet herinneren dat ze in die tijd ook zo 'moeilijk' deden. ;)

Ik hoop dat het goed gaat met de darmpjes van je dochtertje en je hebt helemaal gelijk dat je gewoon langzaam overgaat op de forte. En gewoon lekker flesjes geven als ze honger heeft hoor. Om de 3/4 uur is gewoon heel netjes voor zo'n jonge baby!

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Meid, wat fijn! Ik vond het ook al zo gek dat advies. Zelfs van de hypo allergeen naar standaard ben ik op deze manier overgegaan.

Wat ik nog als tip wil geven, blijf bij je moeder gevoel! Dat is vaak zo goed, jij voelde al dat het niet helemaal klopte. Goed ook dat je naar het cb hebt gebeld!!

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wat bizar dat ze terug moet naar 6x100 zeg. En helemaal bizar dat ze moeilijk doen over het aankomen van 140 gram in 10 dagen. Ik heb een keer gehad dat mijn zoon in 14 dagen 925 gram was aangekomen en daarna in 4 weken dik een kilo en 6cm. Uhm t is toch de bedoeling dat babies groeien???

En ik denk idd ook dat ze zelf goed aan kunnen geven wat ze willen. Als min kindje vol zit stopt hij met drinken. Gelukkig doen ze bij t cb niet al te moeilijk. Ze geven wel aan dat hij iets te veel krijgt en ik niet moet ophogen maar verder niet.... Ik vind het erg overtrokken dat die ka 140 gram in 10 dagen zo veel vind hoor

17. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Vandaag op controle geweest bij het CB.
    We hadden een hele lieve arts die echt naar ons luisterde.
    De kleine woog nu 4185, ze was dus in 4 dagen 245 aangekomen.
    Cb arts maakte er geen probleem van, en zei letterlijk : ik zie liever kindjes die zo goed groeien, dan kindjes die hier krijsend van de honger liggen.
    Zij vondt het niets teveel was ik aan fles voeding gaf. Heb gewoon eerlijk gezegd dat ik van de kinderarts 100 cc mocht geven, maar dat ik uit mezelf 120 cc gaf, omdat ik mijn kind niet honger laat lijden. Ze gaf me groot gelijk dat ik mijn eigen gevoel volgde.
    Ze zei zelfs : 100 cc zou te weinig voor dit meisje zijn, dus lekker 120 blijven geven, ze stoppen vanzelf met drinken als ze geen honger meer hebben.
    Kinderarts mag van mij echt de boom in :x

18. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Super fijn voor je dat t cb bevestigd dat je moedergevoel gewoon goed was. Ik laat mijn kind ok geen honger lijden hoor, groot gelijk!

Deel Deze Pagina