Hoi meiden, Mijn zoontje is nu ruim 10 wk oud en krijg 150+5 flesvoeding. Vanaf wanneer mag je over op 180+6?Vorige week woog hij 5705 gr.(morgen weer naar t weeguurtje maar schat dat hij nu rond de 5900 gr zit). En wat is dan mocht ik eraan toe zijn, met de 180+6,een handig voedingschema? Alvast bedankt! Groetjes, Missguit
Ik weet niet precies eennantwoord op je vraag maar als je van 150 naar 180 ophoogt en je laat een fles vervallen dan geef je qua hoeveelheid ongeveer hetzelfde dus ik zou er geen probleem in zien. Hier drinkt de kleine de meeste keren niet meer dan 150 dus ik hou het daar voorlopig op....
Oh ja en je schema hangt af naar wat jij prettig vind. Wij starten de dag om 6 uur en geven om de drie uur voeding. Om 9 uur krijgt hij dus zn laatste fles, dan heeft hij 6 voedingen op in 24 uur en dan maak ik hem om 6 uur weer wakker (tenzij hij iets eerder wakker wordt natuurlijk)
Hij krijgt nu dus 5x150+5, nachtvoeding geef ik al weken niet meer.. namelijk..lastig want lees ook wel dat je 5x180+6 mag aanbieden..?Zal morgen wel eens vragen op het CB.
Qua gewicht mag je zeker over op 180+6, maar ik zou pas overgaan als je kindje daar behoefte aan heeft. Wij hebben een hele tijd maar 2 flessen 180+6 gegeven omdat hij die flessen meer honger had. Na een tijdje merkte we dat hij na de overige 3 flessen ook onrustig bleef. Het schema zou ik ook van je kindje laten afhangen. Mijn zoontje heeft het prima zelf geregeld: 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00. Maar wij laten hem nog steeds zelf komen en maken hem alleen wakker als we een afspraak hebben o.i.d. Dus regelmatig zit er een half uur of uur verschil in.