Vraag over laag eicel-vrrd en steun gezocht! :(

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by NinaD, Dec 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hallo dames,
    Wij hebben net ons eerste icsi behandeling achter de rug. In de eerste instantie ging het om het sperma van mijn man en was er alles bij mij oke. Mijn FSH waarde was iets verhoogd, maar dat vonden ze wel mee vallen. Gezien mijn leeftijd (35 jr) en verhoogd FSH kreeg ik 300 eenheden Gonal-F. Er groeiden uiteindelijk maar 4 follikels. Er zijn ook 4 eitjes geoogst, 1 is kapot gegaan, 1 was te onrijp, 2 waren bevrucht. 1 van de bevruchtte eitjes is te hard gaan delen en op dag 3 dood gegaan. De laatste had zich dan prima gedeeld en is ook terug geplaatst, maar helaas geen ZW.
    Vandaag hadden wij ons na-gesprek in het VU en het heeft ons veel verdriet aan gedaan. Wij kregen te horen dat ze eigenlijk niet veel verwachten voor ons. Ik snap er niets van. Zij vertelde ons dat de kwaliteit van de eitjes prima lijken, maar voorraad is blijkbaar te laag. AMH is nooit gemeten. Zij vindt dat er ook niets onderzocht hoeft te worden, aangezien de hoeveelheid follikels boekdelen spreken. Haar enig voorstel was om een korte schema te proberen, hoewel zij daar ook niet veel van verwachtte.
    Wij vertelden haar dat wij waarschijnlijk naar Dusseldorf willen gaan voor meer maatwerk. Zij was heel erg negatief. Zij zei gewoon heel bot: “daar kunnen ze ook niets voor jullie doen”.

Ik ben nu heel erg verdrietig. Ik had veel gehoord over de benadering van het Vu, maar je weet het pas echt wanneer je het zelf mee maakt.

Zij er dames die ook niet snel reageerden op stimulatie? Zo ja, hebben jullie een oplossing gevonden?
    Ik hoor heel graag jullie ervaringen.

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Het kan per poging verschillen...ik ken iemand die had ook maar 4 follikels bij de eerste poging met 225eh gona;-f.
    Bij 2de poging dezelfde hoeveelheid medicatie, niks veranderd en toen wel 15 follikels...

Vind het vu dus wat kort door de bocht en denk zeker dat je in DD kans hebt op betere behandeling en beter resultaat.
    Laat je niet uit het veld slaan, DD is een prima optie.

3. mariska11

mariska11 Bekend lid

Apr 26, 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker DD overwegen. Hoor daar goede verhalen over mbt lage eicelvoorraad. Wel raar dat ze je AMH niet willen meten. Het kan ook gewoon toeval zijn toch deze keer?

Wat jou misschien kan helpen is het slikken van DHEA. Dit wordt in DD vaak geadviseerd bij vrouwen met lage AMH/eivoorraad.
    Maar ja, dan moet je dus wel zelf durven experimenteren. Ik ben sinds drie weken aan het slikken.

Succes en laat je niet zomaar met een kluitje in het riet sturen!

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Mijn situatie is wel heel anders dan de jouwe. Bij mij hebben ze namelijk niet eens meer geprobeerd om te stimuleren omdat ik een wel torenhoog FSH heb en laag AMH ookal ben ik jonger dan jou.

Wat wel overeen komt is dat mijn arts dus ook meteen aangaf zeker te weten dat ze mij in Düsseldorf direct af zouden wijzen. Toch is mij sindsdien al door vele andere aanbevolen dit niet zomaar voor lief te nemen. Vandaar dat ik toch binnenkort gewoon eens een intake gesprek aan ga vragen. Mijn arts hier in NL, die denkt vanuit de Nederlandse behandelwijze, kan namelijk niet voor hun beslissen.
    Ook heb ik steeds meer het gevoel dat hij mij richting de eiceldonatie "duwt" omdat dat meer kans heeft van slagen en ik dan weer als 1 van zijn successen de boeken in kan gaan...

In mijn geval ga ik daar vooral heen, omdat ik me anders altijd af zou blijven vragen wat er gebeurd zou zijn als ik wel was gegaan. Gewoon om het gevoel te hebben alles te hebben geprobeerd. Ik weet zelf dat de kans echt ontzettend klein is dat ze mij kunnen helpen, dus ik probeer niet te veel hoop te koesteren.

Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het mij dat jouw kansen veel groter zijn dan de mijne. Er gebeurd in ieder geval iets met de stimulatie en in Düsseldorf mogen ze hier veel verder in gaan. Ik zou dus ook gewoon eens een keer daar gaan praten voordat je mogelijkheid afschrijft...!!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @NinaD: ik vind het ook wat kort door de bocht. Ik ben dan wel een stuk ouder dan jij, maar ook ik heb al 2 keer 4 follikels gehad. Toen ik bezig was met de eerste ivf had ik ook zo'n tactische verpleegkundige die toen al zei dat mijn lage respons waarschijnlijk wel consequenties had voor het verdere vervolg. Maar toen ik bij de fertiliteitsarts was voor een evaluatiegesprek ivm de mislukte poging, vond zij het toch een prima poging. Je moet in ons zkh gewoon een minimum aantal follikels hebben (min. 3) om doorgestuurd te worden voor een punctie en als je daaraan voldoet, hoor je ons zkh niet klagen.
    Ik heb deze keer overigens een kort spuitprotocol gehad, maar helaas ook maar 4 follikels (al kan dat per persoon verschillen).
    Ook schijnen sommige vrouwen beter te reageren op Menopur.
    Als het voor jullie goed voelt, dan zou ik zeker verder kijken en een afspraak maken in DD. Hoor daar toch goede verhalen over en ze kijken inderdaad naar meer dingen dan hier in NL.

6. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Nina, dit is echt ontzettend bot gezegd zeg!!! Ongelooflijk...

Wij liepen in Gent voor ICSI. Mijn AMH was bij start 0,73, lage reserve dus. Ondanks dat met decapeptyl + 300 menopur 8 follikels en 6 embryootjes. 1 TP, geen zwnagerschap, geen cryo's. Alle embryo's waren gestopt op dag 4.

Poging 2: afgebroken wegens te weinig follikels. Arts: ligt aan de eicellen. We proberen nog een keer jullie eerste schema.
    Poging 2 herkansing: afgebroken wegens te weinig follikels. Arts: eiceldonatie moet toch echt serieus overwogen worden.

Ik ben eigenwijs, heb me veel in onze situatie verdiept, veel gesproken met anderen en ben overgestapt naar Dusseldorf.
    Anders schema: 225 menopur + 225 Gonal-F + suprefact neusspray (ipv decapeptyl).
    6 Follikels, 3 embryo's, 1 topper terug en zie resultaat. Meid, als DD voor jullie te doen is, stap over.... echt...

Succes meid!

oh, als je voor DD kiest, duik dan meteen even in je verzekering...

7. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

Jan 18, 2008
    153
    0
    0
    Ik heb in dezelfde situatie gezeten en nee, het is helaas niet echt positief als je weinig eicellen hebt of van slechte kwaliteit. Maar geen reden om meteen al de handdoek in de ring te gooien. Er gebeurt nog wel IETS. Het kan idd per poging verschillen. Verder zou je DHEA kunnen proberen. Ik zou zeker je AMH laten bepalen en ik zou ook zeker naar Dusseldorf gaan want het lijkt niet dat deze artsen er erg positief in staan.
    Succes!

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    hier iemand die precies hetzelfde als jou had!!..
    4 follikels met lang protocol deca en 250 eh puregon..
    tijdens de FM metingen werd ik al een low responder genoemd en werd vervroegde overgang ook al ter sprake gebracht
    bij mij is deze poging afgebroken..en omgezet in een escape IUI..

ik moet je erbij vertellen mij wilden ze ook niet prikken op AMH..
    enige verschil met jou is dat er bij jou wel een kort protocol gedaan kan worden in jouw ziekenhuis..
    daar is in ons ziekenhuis geen sprake van.. geen kort protocol en ook niet meer eenheden puregon..
    ze zeggen hier het is immers door andere mensen bewezen dat dit lange protocol wel werkt..

eigenwijs als ik ben heb ik in DD mijn amh laten prikken..zoals je in mijn onderschrift kan zien is deze waarde erg laag 0,14..
    morgen heb ik daar mijn intake..
    voor ons is het duidelijk wij stoppen in NL en gaan wel onze behandelingen doen in DD..

meid kop op..
    ik zou zeggen volg je gevoel;)

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

Lieve meiden,
    Dank je wel voor jullie snelle reacties en adviezen!
    Het is erg fijn en geruststellend om te horen dat ons situatie niet hopeloos is. Wij weten nu zeker dat we naar DD gaan. Ik vind het prima om te experimenteren met medicatie enz. zolang het ons kansen verhoogt!
    Zo te horen zijn ze in Nederland heel snel negatief over de kansen.

Jullie reacties hebben me echt beter gevoel gegeven!

Ik wens jullie ook heel veel Succes!

10. NinaD

NinaD Niet meer actief

Om maar meteen met oplossingen bezig te zijn, heb ik net aantal zorgverzekeraars gebeld ivm vergoedingen behandeling buitenland. Ik had op het forum gelezen dat Menzis en PNO kosten buitenland 200% van de Nederlandse kosten vergoeden, maar dat is niet zo. Zij vergoeden max 100% de kosten die je in NL ook zou maken.

Weten jullie andere verzekeraars die dat wel doen?

Share This Page