Lekkende borsten of juist niet??

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sparkie, Nov 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Titel zegt het al een beetje, ik vraag me af hoe dat bij andere borstvoedende mama's zit met lekkende borsten (of juist niet). Ik heb zelf nooit lekkende borsten namelijk. Ik gebruik ook geen zoogcompressen. Als de kleine huilt gebeurt er ook niets mij me, hooguit dat ik het een beetje voel prikkelen bij mijn tepels. Maar ik hoor soms verhalen van mensen dat de melk er echt in straaltjes uit komt spuiten! Wat betreft de hoeveelheid melk, daar kan het niet echt aan liggen, want ik heb altijd genoeg gelukkig.
    Dus, hoe zit het bij jullie!!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik lek ook niet... In het begin heel soms, maar zoals je soms hoort bij anderen dat ze de ene kant voeden en dat de andere kant leegloopt, heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet als ik heel erg stuwing heb, zoals 's ochtends na een paar nachten met nachtvoedingen... Als Jitte eens loslaat tijdens het drinken lek ik ook niet, trouwens... Laatst een keer 1 enkel druppeltje, ik was helemaal verbaasd... :D

Ik ben er wel eens onzeker over geweest, zo van, heb ik wel genoeg? maar Jitte doet het prima, dus daar heb ik geen zorgen meer over... ;)

Dat gevoel van prikkende tepels herken ik trouwens wel... Dat heb ik altijd bij de tsr.

3. TJB

TJB Niet meer actief

Hoi,
    Bij mijn zoontje had ik dat juist heel erg. Ik kon op de vreemdste momenten een tsr krijgen en dan spoot het eruit, ook vaak genoeg als mijn zoontje helemaal niet in de buurt was en ik gewoon in de winkel stond of zo of gewoon met iemand aan het kletsen was. Moest ook altijd zoogkompressen bij me hebben omdat die anderen zo doorweekt waren. En ik had juist helemaal niet veel voeding. Dat maakte me juist zo onzeker toen. Omdat ik voor mijn gevoel al niet veel voeding had en dan tussendoor ook nog "alles" laten schieten. Ik kon ook niet een kant voeden zonder ook aan de andere kant te gaan lekken.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,421
    36,288
    113
    Ik lek maar aan 1 kant en ook lang niet altijd. Draag alleen voor de zekerheid zoogcompressen als ik wegga, maar die blijven vaak droog.
    Het spuit er alleen uit als ze aan het drinken is en dan ineens loslaat.

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Bij mij lekt het dus echt nooit! Zelfs niet als hij tijdens het drinken plots loslaat. Hij moet de melk er echt actief uitzuigen zeg maar... Lijkt me wel vervelend als het er ineens uitkomt op een ongelegen moment, in de winkel bijv.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Ik lek wel, maar minimaal. Als ik met de ene kant voed, gaat de andere kant ook lopen.
    Tijdens de zwangerschappen heb ik nooit gelekt, geen druppel. Het duurt hier trouwens altijd ook aardig lang voor het toeschiet en mijn zoontje wordt dan soms razend. Dat het spontaan toeschiet als hij huilt, nooit gehad. Verschilt dus erg per persoon.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier af en toe in het begin van de bv even en nu ook nog heel af en toe. Met name de kant die ik niet aan het voeden ben als ik aan het voeden ben en in de ochtend af en toe. Heb tot nog toe een keer een doorweekt compres gehad.
    In mijn zwangerschap ook nooit last van gehad totdat ik zelf op de verloskamer lag om te bevallen. Opeens mijn man zo van wat heb jij daar voor een plek, haha. (Hoorde andere pasgeborenen huilen).

8. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik lek ook helemaal niet. Alleen tijdens de stuwing in de kraamweek, maar daarna nooit weer. Ook spuit er geen melk uit als hij loslaat. Lekker makkelijk

9. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik lekte wel echt heel erg. Als hij aan de ene kant dronk moest ik echt een handdoek oid op de andere borst houden anders spoot ik alles onder. Vooral als ik wat stuwing had dan was het echt heel erg.

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    sinds week 5 ofzo heb ik zoog compressen nodig.
    Hier spuit het er niet uit hoor maar als ik volle borsten heb of tegen een voeding aan zit dan komt het toeschietreflex en begin ik te lekken.
    Hier is het druppel gewijs maar ik kan een heel spoor maken.
    Ze het in de ochtend nog wel eens op de vloer in de kinderkamer omdat ik 's nachts heb lopen lekken.

11. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    hihi ik heb de eerste maanden bij beide kids regelmatig een doornat shirt moeten vervangen, ondanks zoogcompressen. Dan was zo'n zoogcompres binnen een uur-anderhalf vol en dan had ik weer mooie kringen in mijn shirt. Gelukkig werd dat na een maand of 3 beter. Tijdens een voeding was het ook drama. Als ik de kids aangelegd had en ze lieten los (of ik maakte ze los ivm krampen) dan spoot de melk zo nog een minuut of langer er uit en had ik doornatte spuugdoeken...niet heel fijn dus.

Share This Page