hoi hoelang doet het zaadje er over om bij het eitje te zijn? weet iemand dit? ik was ff nieuwsgierig en zou het niet weten liefs love31
ff gegoogled komt ie dan he: In een tijdsbestek van circa een half uur overbruggen de spermatozoa, wier aantal nu met vele miljoenen is gereduceerd, de afstand van ongeveer 10 centimeter door baarmoederhals en baarmoeder tot in beide eileiders, hoewel de bevruchting slechts in één eileider zal plaatsvinden.
Ik geloof 24 uur voordat zaadcel bij eicel is. Dit vertellen ze ook op: http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/program_adv.html Groetjes Jinky
De zaadcellen zijn ongeveer 30 minuten in de weer om de 10 cm lange reis door de baarmoederhals te maken. Hun aantal is dan inmiddels ook al met vele miljoene geslonken. Overigens voert de reis hun naar beide eileiders, hoewel de daadwerkelijke bevruchting slechts in één van de eileiders geschiedt. http://www.menzis.nl/web/show/id=154521 had het wel al vaker gelezen, en tis ook wel logisch dat men zegt dat je nog niet te laat bent als je je eisprong net achter de rug hebt... als het langer dan 24 uur zou duren voor de zaadcellen bij de eicel zijn zou het geen nut hebben alsnog te gaan vrijen, en vruchtbaarheidsbehandelingen zouden in een heel ander daglicht worden gedaan dan dat nu het geval is....
Oh, nou dat is dan sneller dan ik dacht. Ik dacht ook ongeveer een dag. Maar als het na een half uur gepiept is, zou je dan niet al na bijvoorbeeld twee dagen positief kunnen testen?
Dan zou IUI totaal geen nut hebben. Daar word namelijk rond het tijdstip van eisprong geinsemineert . Als de zaadjes nog 24 uur moeten zwemmen is mijn ei dood. gaat niet op dus.
Nee, aangezien je test op hcg, dat word aangemaakt na innesteling, die vind plaats tussen dag 5 en dag 10 na je eisprong,daarna moet er ook nog genoeg worden aangemaakt op de test posi uit te laten slaan.
nee want als een zaadje de eicel bevrucht maakt het eerst nog eens de reis naar de baarmoeder waar het zich uiteindelijk moet gaan innestelen, en pas als dat traject achter de rug is (6-10 dgn) gaat de bevruchte eicel beginnen met het afgeven van hcg....maar je hebt dan niet gelijk zoveel hcg dat dat al waargenomen kan worden met een zw.test...
Ah vandaar. Ja, ik was even vergeten dat het bevruchte eitje niet gelijk op de goede plaats ligt. Maar duidelijk. Dus eigenlijk is het vroegst dat je kan weten dat je zwanger bent, ongeveer twee weken, als de aanmaak van HCG snel is. Maar de meesten weten het rond de vier weken toch?
Ja dat klopt, je bent 4 weken zwanger, 2 weken na je ei. klinkt onnozel maar je krijgt 2 weken gratis.
dit is wel heel raar... ik ben 2 weken geleden geinsemineerd, dus als ik nu zwanger ben ben ik 4 weken zwanger?
Kennelijk ja. Dat heb ik wel vaker gehoord, dat je eigenlijk nog niet zwanger bent in de eerste twee weken, maar zoals Natasja zegt, die krijg je gratis.
yep, maf he? je krijgt die 2 weken ervoor gratis. Dus je telt vanaf de eerste dag van je menstruatie en dan is dat de lengte van je zwangerschap. Spannend, nog een paar daagjes voor het testen dus!
jaja ik mag vrijdag testen (als mn ongi nog niet eerder is gekomen) maar wat raar joh, die 2 weken :O had al wel gekeken, en als ik nu dus wel zwanger ben geraakt krijg ik in januari 2008 een zoontje hehe die steenbokje is wel komisch
de lengte van de zwangerschap ligt dan ook tussen de 38 en 42 wkn...omdat ze nooit precies kunnen zeggen wanneer je bevrucht bent... je kan bevrucht zijn tijdens of vlak na je menstruatie of zelf aan het begin van je menstruatie, en je kan ook maar zo een "late" eisprong hebben gehad waardoor je vlak voor je nieuwe cyclus bevrucht raakt.... kortom beval je met 38 wkn normaliter geen probleem, met 42 wkn zullen ze je ongetwijfeld gaan inleiden om de bevalling op te wekken.... mooi toch dat je er zo gratis en voor niets 2 wkn bijkrijgt... of je nou 2 wkn zwanger bent of een "maand"