Hoelang paracetamol geven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babbel1983, 18 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Mijn zoontje van 6.5 maand loopt al een tijdje te kloten met zijn tandjes heb ik het idee. Hij was er vroeg bij, met 4 maanden al 2 onder tanden (waar hij ook echt last bij heeft gehad), en sinds een maandje kwakkelt hij weer. Veel kwijlen, overal op kauwen, met grote regelmaat spuitluiers, rode tandjes, echt alle signalen dat er weer tandjes zitten aan te komen.... echter zie ik nog niets zitten.
    Nu is het deze week weer bal met slapen. Heel onrustig, alsof hij niet in diepe slaap komt en veel wakker met pijnkreetjes. Ook de slaapjes overdag zijn onrustig, maar in de nacht nog ff erger. Eergisteravond bij het naar bed gaan een paracetamol gegeven en, behalve dat hij wakker werd voor zijn voeding, een rustige nacht gehad. Geen gewoel, geen kreetjes, niet wakker geworden. Gisteren zonder paracetamol naar bed gedaan, en weer heel onrustig in avond, een paar keer wakker worden en uiteindelijk vannacht maar weer een paracetamol gegeven. En vervolgens was hij weer rustiger en sliep hij veel beter.
    Ik ben dus wel overtuigd dat hij ergens last van heeft, en ik denk echt zijn tandjes i.c.m. daardoor misschien druk op zijn oortjes bij het liggen. Nu ben ik niet de moeilijkste met paracetamol geven, als ik denk/ weet dat mijn kinderen pijn hebben dan krijgen ze die gewoon, maar ik vroeg me wel af hoelang achter elkaar mag je paracetamol geven? Denk dat ik het de komende nachten wel blijf doen en hopelijk laten die krengen zich dan snel zien, maar ja het lijkt me ook niet gezond om onbeperkt paracetamol te geven... maar goed slaap zonder pijn vind ik ook heel belangrijk voor de ontwikkeling van zo'n kleintje.

    Kortom wat zouden jullie doen?
     
    Jerseygirl vindt dit leuk.
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wat zou je zelf doen als je pijn hebt ‘s nachts? Alleen voor de nacht geven hebben wij hier echt weleens een week gedaan. Slaap is ons heilig en pijn hoeft niet geleden te worden. Oh ja. Wij ergeren ons ook mateloos aan de kleine hoeveelheden paracetamol in zo’n doosje. Tien stuks ofzo?
     
  3. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ja daarom, zelf zal ik inderdaad ook gewoon paracetamol nemen als ik door pijn niet kan slapen. Maar omdat het nu al een tijdje aan de gang is en ik ook geen eind zie (dus de tandjes) ben ik ook ergens bang dat het wel een tijdje kan duren en om hem dan elke nacht paracetamol te geven vind ik ook weer wat. Maar aan de andere kant idd, is pijn pijn en hij hoeft inderdaad geen pijn te lijden als er iets tegen is. Ik ga het gewoon even aankijken en inderdaad gewoon een paracetamol geven als ik denk dat hij pijn heeft.
    En idd maar 10 stuks in zo'n doosje, erg weinig ja.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Als je t alleen voor de nacht inzet zie ik t probleem niet direct. Slaap is ook hier heilig en ik laat mn kind echt geen pijn hebben. Als ze ellendig is en wel slaapt op paracetamol dan krijgt ze paracetamol. En of dat 1-10 avonden is zal me een worst wezen. Zal wel proberen zonder te gaan, maar lukt t niet dan krijgt ze zonder blikken of blozen die paracetamol.

    Overigens is die vloeibare paracetamol sinaspril aardbei of banaan (geen idee welke we nou hebben tis chemisch roze) volgens mn dochter te ranzig voor woorden. Dus die panadol zetpillen blijven t beste. (vind ze zelf fijner dan huismerk, zitten soms van die rottige randjes aan)

    Helaas zijn wij hier bij echte pijn op andere middelen aangewezen (ibuprofen) dus t criteria wat wij er aan hangen is wat strikter omdat t gewoon een relatief onveilig middel is qua mogelijke bijwerkingen (o.a. risico maagbloedingen).
     

Deel Deze Pagina