Zo spoedig mogelijk hulp zoeken, ha of richting psycholoog. Oid. Probeer regelmaat te houden, regelmatig eten etc EN probeer dagelijks een rondje buiten te lopen. Schakel hulp in van vrienden/familie.
Inderdaad even met je HA gaan praten. Hij/zij kan dan voor jou bepalen welke weg je het beste kan bewandelen in jouw situatie. Heel veel succes...!!
Ja fijn he dit! Morgen is alles dicht.. Ik moet gewoon medicatie hebben. Kut kraamperiode. Kan me allemaal gestolen worden.
Lang leve de weekenden.. Ik MOET morgen slaapmedicatie hebben na 4 dagen 2 uur slaap op 24 uur. Bij mij gaat het gewoon goed mis.. Heb bijna moord neigingen. Naar mezelf dan he.. Me kind vraagt hier niet om.. De tijd tikt ook zo langzaam voorbij. En die rot borstvoeding. Het nekt me volledig! En dan nog die hechtingen in me doos. Bah bah! Me vriend die haar ook niet stil krijgt. Iedereen die boos op hem wordt omdat dit gebeurt met mij, dat hij niet streng genoeg is. Ik denk zelfs het kind te laten adopteren.
Ik ken het gevoel. 'Die rot borstvoeding' heeft geen prioriteit nu, desnoods stop je volledig. (Een vrolijke, uitgeruste moeder die fv geeft is meer waard dat een moeder die zich kut voelt maar wel bv geeft) Jij moet je rust kunnen krijgen. Het ligt niet aan je vriend of je kindje, maar aan de hormonen. (Helaas!) Je krijgt kraamzorg? Zorg dat die nu aan de bel trekt, er zijn weekendartsen of een hap. Die kunnen je ook iets geven tot maandag. Zodat je naar je eigen ha kan. En anders zorgen dat je vriend hiervoor op zijn strepen gaat staan. Iedereen die boos is op je vriend, laat ze jou en je kindje helpen ipv boos te doen. Het ligt niet aan jou!
Ovleg met de kraamzorg, zodat er in ieder geval voor slaapmedicatie gezorgd gaat worden. Ik zou stoppen met de borstvoeding. Dat geeft al een helebolmrust. Je hoeft er dan zelf niet uit, want je vriend kan ook de fles geven. Als je een paar nachten goed slaapt, voel je je vast beter. Zo niet, dan zijn er andere middelen. Laat de kraamvisite nu ook maar even wachten. Knuff en sterkte.
Nee ik kon niet meer slapen. Ik heb geslapen van 04:30 tot 07:40. Ongeveer. Mijn vriend was bekaf en die slaapt nu. Zometeen komt de kraamzorg. Die krijg ik ook 2 dagen langer ivm met mijn gesteldheid. Ook ouders en schoonouders springen bij. Ik ben zo blij als ik die slaapmedicatie heb. De vk mag ook straks wel die hechtingen eruit halen. En ik ga denk ik toch maar naar een psycholoog of naar me huisarts. Want dit schiet zo echt niet op.
Ik heb even een aantal andere topics van je gelezen. Ik denk dat je de laatste tijd te veel van jezelf gevraagd hebt. Het is misschien goed om je huisarts te vragen om advies. Je hormonen spelen ook niet mee. Probeer vandaag ook overdag veel te rusten/slapen. En ik zou je toch adviseren om na te denken of je de bv door wil zetten. Ik weet uit eigen ervaring dat flesvoeding je nu veel meer rust kan bieden. En dan ben je echt geen slechte moeder hoor. Dan kies je bewust voor jezelf en zo ook voor je kindj. Nog een knuff.
Ik zou inderdaad ook flink overwegen de bv te staken.. vraagt enorm veel van je (ik heb bij de derde ook bewust geen bv gegeven om deze reden).
Meid, heel herkenbaar. 1. Stop met de bv. 2. Zeg alle kraamvisite af. 3. Schakel hulp in van het ziekenhuis. Laat de crisisdienst thuis komen. Dat klinkt heel erg, maar daar ben jij hebt beste bij geholpen. Sterkte!
Zo in totaal 4,5 slaap gehad. Vanmiddag op een wijntje 1,5 uur geslapen. M'n hechtingen zijn eruit gehaald. Ik heb een slaappil voor komende nacht. En we gaan de borstvoeding afbouwen. Mijn moeder is hier nu in huis en die blijft vannacht slapen. Mijn vriend haalt nu nutrilon om te starten hypoallergeen. Gewoon uit voorzorg. Morgen komt de vk weer kijken hoe het is. Als het slechter gaat wordt er weer keihard aan de bel getrokken.
Ik had dat ge voel ook toen onze dochter een paar dagen was. Praat erover met de kraamverzorgster/verloskundige. Bij mij trok het weg na een paar dagen. Ik heb een verleden met 2 zware depressies dus ik was ook enorm bang dat het door ging zetten, achteraf waren het extreme kraam tranen. Hopelijk voel je je snel beter, desnoods met slaapmedicatie oid.