Vaginaal bevallen na keizersnede (ivm eerdere vroeggeboorte)

Discussie in 'De bevalling' gestart door chantal84, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Inmiddels ben ik morgen 32 weken zwanger en vroeg de gyn mij afgelopen donderdag alvast goed na te denken over hoe ik graag wens te bevallen, vaginaal of met geplande keizersnede.

Nu heb ik de hele tijd gezegd dat ik vaginaal wilde bevallen omdat de keizersnede van onze 2e me zooooo ontzettend is tegengevallen. Het herstel duurde lang en was echt weken uit de roulatie. Dit in tegenstelling tot de bevalling van onze eerste, hier liep ik s'avonds alweer de trap af om te kijken welke visite er beneden zat. Die bevalling liep vlotjes en op een scheurtje na is de schade beperkt gebleven.

Ik heb hierover dus een foldertje meegekregen en ben vooral bang voor het feit dat je bij een vaginale bevalling de kans hebt op litteken ruptuur waarbij de kleine kans heeft op zuurstoftekort e.d.. Brrr de gedachte alleen al krijg ik alweer de bibbers.

Nu mijn vraag:

Zijn hier meiden die,

- bij nummer 1 vaginaal zonder problemen zijn bevallen
    - bij nummer 2 een keizersnede hebben gehad (ivm bijv. vroeggeboorte, niet ivm nauwe bekken of niet vorderende ontsluiting oid)
    - bij nummer 3 ook vaginaal zijn bevallen.

Heb je last gehad van je litteken of andere problemen???

2. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    1e was een spoedks, 2e en 3e vaginaal. Dit waren gewone bevallingen, zonder complicaties....en een verademing na een keizersnede! Helemaal geen last gehad van de eerdere ks. Veel succes!

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Wat super fijn dat jij het positief hebt ervaren en er geen complicaties zijn opgetreden...

Nog meer mensen met ervaringen??

4. Mats79

Mats79 Lid

27 feb 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou er wel rekening mee dat er een groot verschil zit tussen spoed Ks en geplande.
    Ikzelf ga over 2,5 een geplande tegemoet zelf besloten je kan voordelen en nadelen Ks bespreken met gynacoloog

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Niet dezelfde ervaring, mijn 1e was een ks, toen bij de 2e heb ik het weer geprobeerd (tot 2 uur persweeën) aan toe en alsnog een ks. Persoonlijk zou ik het altijd proberen, zeker gezien je al een keer vaginaal bevallen bent, ze houden je echt wel goed in de gaten en een keizersnede kan altijd nog.

Wel ben ik het ermee eens dat een geplande ks anders is dan een spoedks (mijn 3e was een geplande ks).

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    leuk om de verschillende ervaringen te lezen.
    ik heb bij de eerste een geplande keizersnede gekregen ivm stuitligging en zit nu al helemaal in de zenuwen met het idee dat ik nu vaginaal moet bevallen.
    zo erg dat ik eigenlijk hoop dat de baby nog andersom gaat liggen;)

7. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    Ik snap je angst erg goed.
    Bij de eerste een vroeggeboorte gehad en vaginaal bevallen. Bij de tweede een geplande keizersnee omdat hij in stuit lag en ik geen risico durfde te nemen. Achteraf braken mijn vliezen een week eerder en werd het een rustige 'spoed' keizersnee.
    Nu mag ik kiezen...Maar ik durf voor de kleine geen enkel risico te nemen, ook al is de kans dat dat gebeurd erg klein.
    Ik vond de keizersnee erg pittig en herstel ook, maar heb het er wel weer voor over, durf gewoon niet vaginaal te bevallen. Misschien ook omdat het in mijn hoofd op die manier niet goed gegaan is.

Het enige advies wat ik je kan geven is luister naar je gevoel! Durf je het aan, dan zou ik er zeker voor gaan! Er is een engeltje wat over jullie waakt!

Deel Deze Pagina