Hebben jullie tips hoe je kunt voorkomen dat een baby zich in een zijslaapkussen op zijn rug draait? Ik heb deze: http://3.bp.blogspot.com/-3jp4HlnDbkI/T1UdVCrqUMI/AAAAAAAABqg/dSWxK8Bd4uY/s1600/bebecal_position_1__38283.jpg Mijn zoon (14 weken, 6,5 kilo) wurmt zich dus telkens op zijn rug, en duwt daarbij met zijn gewicht de schuimrubber rollen uit elkaar. Ik heb het kussen al op de kleinste stand, en ook geprobeerd het stoffen tussenstuk met veiligheidsspelden verder in te korten, maar helaas zonder resultaat. Ook een verbinding maken met een hydrofiele luier, zodat de baby met zijn eigen gewicht de rollen naar elkaar toe zou moeten trekken heeft geen resultaat gehad.
Onze zoon deed het ook, maar bij hem helpt een hydrofiel luier wel. Ik heb dus helaas geen tips voor je. Onze fysio had deze "afgeraden", omdat hij te soepel was. Wij hebben de versie met driehoekjes (bij de prenatal gekocht a 15 euro). Misschien die proberen ?
Het lijkt me juist dat bij de versie met de driehoekjes er nóg meer ruimte is om op zijn rug te liggen. Zoon rolt zich gewoon op zijn plek om... Hoe oud/zwaar was jouw zoon destijds? Kan het misschien zijn dat mijn zoon al te sterk is voor een zijslaapkussen?
Hier hetzelfde probleem. Er is vrees ik niet zoveel aan te doen. Hier moet hij er inliggen vanwege voorkeurshouding en afplatting.
Ik doe het nu en hij is nu 11 weken en weegt rond de 5400 gram. Of hij al te sterk is voor een zijligkussen weet ik niet.
Hier ook om die redenen. Maar als hij alsnog op zijn rug gaat liggen, wat heeft het hele zijslapen dan nog voor zin... *zucht*
Hier moet het ook voor de voorkeurshouding. En als je het in de kinderwagenbak doet tijdens het wandelen ? Draait hij dan ook terug ? Ik leg hem tegenwoordig ook veel op zijn buik in bed, dan kijkt hij wel naar zijn voorkeurskant, maar dan ligt hij wel op de "goede" kant haha snap he het nog
Hier ook de kussen met driehoekjes gehad, na een maand of 3 tot 4 niet meer gebruikt. Zelfde probleem, dan is het dus niet meer veilig en wordt het aangeraden je kindje er niet meer in de laten slapen....
Inderdaad, is hier ook het probleem. Ik lig hem er toch maar in omdat als hij moe genoeg is wel gewoon blijft liggen.
In de kinderwagenbak? Hmmm... ik denk dat dat weinig zin heeft, gezien de korte tijd dat hij daarin ligt, in vergelijking met zijn slaapjes. Op zijn buik wil meneertje al helemaal niet, dat wordt meteen brullen. We zijn inmiddels gelukkig zo ver dat het zijslapen redelijk gewend is. Zou het dan met de leeftijd en gewicht te maken hebben?
Wij gebruiken nu nog steeds de Delta Sleep, maar ons mannetje kan daarin ook best makkelijk op zijn rug liggen. Maar zoals iemand hier zei, als hij heel moe is, draait hij niet meer en heeft het toch nut denk ik...
Wij hadden die ook, waardeloos dat kliteband. Heb toen een goedkopere met drukknopen gekocht en probleem was weg. Gebruikte wel een deken om haar goed vast in te stoppen. Ze heeft er toen tot 6mnd in geslapen
Ja ik had hetzelfde. Ben er toen maar mee gestopt. Maar gelukkig was zijn voorkeurshouding ook al bijna weg..
Wij hebben die met de driehoekjes. Onze vent is groot en sterk. Ik leg hem erin en als hij in slaap is dan draai ik zijn heupjes weer in de juiste positie zodat hij weer op zijn zij ligt. Hij pakt dan de rest van de slaap op de zijkant mee en tegen het wakker worden draait hij weer. Oh, en een doek die lekker lang is er overheen. Beginnen bij zijn achterhoofd zeg maar ter hoogte van midden van zijn achterhoofd. Die strak trekken, over de bovenste schouder en dan instoppen. Lakentjes heb je horizontaal en die doek komt dus wat schuin. Het schoudertje wat hij nodig heeft om op zijn rug te draaien kan hij dan niet gebruiken. Het grootste gedeelte van de nacht slaapt hij dus op de zijkant.
Kun je proberen of je daar een fototje van kunt vinden? Op zich zit het klitteband wel vast, maar de rol zelf wordt naar de zijkant geduwd.
@Greyhound: Dat van die heupjes en het instoppen doe ik ook op die manier. Maar mijn zoontje is een 'hoofdschudder', die dus regelmatig in zijn slaap ligt te headbangen. Daarmee draait hij zichzelf dus ook om... Ik hoop op een gouden tip om hem wat stabieler op zijn zij te leggen.
Wij hebben ook zo een met driehoekjes.. wat bij ons nog wel een tijdje hielp is een handdoek oprollen en deze onder het grote driehoek leggen (waar hij met zn rug tegenaan ligt).. maar nu begint ook dat zijn werking te verliezen (is nu bijna 6 maanden)
Zit op tel. dus kan niets plaatsen. Heb ff gegoogled rn is van deltababy, zo'n drieho ek vorm. Bij ons liet dat klitteband op n gegevenmoment los, en trapte ze dat kussen van dr buik weg Heb die 2x gehad, toen op deze overgestapt. Ze draaide afentoe wel om naar dr rug hoor, maar wel veel minder. zeker als ik dr strakker instopte
tip van mijn dochters fysio; maak de band tussen de rollen korter met behulp van 1 of 2 veiligheidsspelden! hier was daarmee het probleem meteen opgelost