Curettage gehad...en nu?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by vlinder13, Jul 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

Jan 24, 2011
    881
    0
    16
    Hoi,

Ik heb helaas een missed abortion gehad bleek anderhalve week terug toen ik m'n eerste echo had...
    Dag daarna naar de gynaecoloog en daar tabletjes gekregen die de miskraam moesten opwekken...1grote hel gehad die nacht vrijdag op zaterdags maar veel bloedverlies en t vruchtzakje verloren...
    Smaandags controle en helaas nog net niet alles weg dus gecuretteerd...

Nu heeft ze gynaecoloog die mij opereerde gezegt dat ik meteen weer zwanger mag worden en niet hoef te wachtten(iig tot t bloedverlies weg is maar dat lijkt me duidelijk;)) maar nu is mijn vraag hoe weet ik nu wanneer mijn eisprong is?
    Heb voorheen ook ovutestjes gebruikt maar nu slaan die nog steeds iedere dag ontzettend positief uit omdat er nog steeds hcg in m'n lichaam zit natuurlijk...
    Hoe weet ik dan ook wanneer ik evt een zwangerschapstest moet doen en als ik die doe of die dan echt positief is of vals positief?

Dacht eerst misschien is dan 1menstruatie afwachten beter maar de gynaecoloog zei juist dat t verstandig was om door te gaan omdat t hcg in m'n lichaam er ook voor kan zorgen dat ik juist weer sneller zwanger word...

Liefs vlinder...

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Ovulatietesten zijn nu niet betrouwbaar in deze cyclus.

Neem de curettage als eerste dag laatste menstruatie en dan kan je evt. na 28 dgn testen heb je normaal een langere cyclus dan moet je langer wachten met testen. Het kan zijn dat na 28 dagen nog te vroeg is want door de miskraam is ook je hormoonhuishouding door de war gegooid. Wacht dan evt.nog langer als je geen menstruatie krijgt.

Na 4 wkn na de curettage zijn de zwshormonen van de miskraam uit je lichaam en is een test weer te vertrouwen.

Succes.
    Groetjes Ineke.

Share This Page