hoelang post oud bewoners doorsturen

Discussie in 'De lounge' gestart door p1982, 15 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

heb ze al gevraagd adres aan te passen

en lijkt me ook dat je zelf kunt nadenken als je post krijgt met oude adres dat je het aanpast

maar lijkt wel of ze het niet doen
    en krijg ook geen reactie of zo

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb het drie maand bewaart en zelfs een aantal keer gebracht omdat ze het maar niet kwam halen (terwijl ze 5 minuten fietsen verderop woont)

Daarna ben ik alles retour gaan sturen wat kon en de rest heb ik toch echt weggegooid. Ik blijf niet bezig.

3. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Ik bewaar alles een maand ofzo of gooi het anders weg. Ik stuur wel een apje als we wat ontvangen hebben.
    Als ze het zelf moeten komen halen hebben ze er iets meer last van als het nog op het oude adres bezorgd wordt, meestal helpt dat wel.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

Brengen is geen optie ivm ver weg gaan wonen .

3,5 maand doorsturen vind ik lang genoeg

Nu gaat alles retour afzenden klaar ermee

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.347
    17.258
    113
    Ik stuurde niet door maar stuurde appje als er weer paar/belangrijk uitziende dingen kwamen. Kwam ze het zelf halen. Nu woont ze weer in het dorp en laat ik de kinderen langs fietsen omdat het sporadisch is

6. p1982

p1982 Niet meer actief

Ze wonen ver weg wn kunnen vaak niet stuurde het eerst door maar komt steeds zelfde post dus is niet aangepast

Gaat nu retour afzender

7. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.556
    666
    113
    Ik vind 3.5 maand echt lang zat.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier ook van die onzorgvuldige vorige bewoners. Nu kreeg ik laatst weer post van het ziekenhuis voor hun zoontje. Die was nog niet eens geboren toen wij dit huis in 2012 kochten. Ook komt er al jaren steevast een kerstkaart van iemand voor hun. Het is dat hun kinderen bij die van mij op school zitten. Belangrijke post geef ik dan nog aan ze. Maar de rest zo de kliko in hoor! In het begin trouwens alles terug in de brievenbus gegooid met "retour afzender, verhuisd". De stapels werden toen gauw kleiner.

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.820
    9.326
    113
    Gelderland
    Ik kreeg laatst nog post vanuit het ziekenhuis voor de oude bewoners. We wonen hier nu ruim 10 jaar... heb het dus ook weg gegooid. Krijg wekelijks nog wel folders van winkels op hun naam maar die gaan ook de kliko in. Ik zou het tot 6 mnd retour sturen. Of opsparen, inpakken en zonder postzegels die kant op sturen met een briefje erbij.

10. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Niet? Hier komt nog post aan van meerdere oude eigenaren. Wij wonen hier nu precies 1 jaar. In het begin heb ik alles retour afzender gedaan, maar als er nu nog iets binnenkomt gaat het regelrecht de papierbak in. Geen zin om steeds naar de brievenbus te lopen, omdat de oude eigenaren te makkelijk zijn om overal hun adres te wijzigen.

11. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wij wonen hier nu een jaar. Ik heb alles retour gestuurd met hun nieuwe adres. Helaas hadden ze veel schulden dus bleef de post maar komen. Nu na een jaar gooi ik de onbelangrijke dingen weg. En alle dingen van deurwaarders ed stuur ik terug met hun nieuwe adres

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik kreeg toevallig vandaag nog post voor iemand die hier zo'n 20 jaar geleden woonde :D. Was een mailing dus gewoon weggegooid.

13. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Hier werkte dat niet bij alles. Na 11 jaar krijg ik af en toe nog steeds post voor de oude bewoners :roflmao:

14. Manque

Manque Niet meer actief

Wow... dat is wel heel erg! Nooit de neiging gehad om het in persoon bij ze terug te brengen? :D

15. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    Hier zelfs een keer een giga bos bloemen bezorgt. Namens een studenten vereniging voor oud leraar. Vereniging nergems op imternet te vinden. Bewoner kennen wij niet ( 6 nieuwe huurders in 4 jaar voor wij het kochten) en bloemist wist ook niet wie het had besteld.

2 dagen in de keuken " bewaard" toen vond ik t zonde en ben ik ervan gaan genieten :p

16. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Hier sinds juni andere woning. In t begin mailde ik ze dat ze het op konden halen. Daarna post retour afzender met melding dat bewoners verhuisd zijn.
    Nu kwam er vorige week post van een deurwaarder voor ze.

17. Aries

Aries Niet meer actief

Als hier bij retour afzender met alleen de mededeling "verhuisd" niet hielp, stuurde ik het de tweede keer terug met expliciet het verzoek ons adres uit hun bestand te halen. Dat hielp goed, we krijgen nu misschien een keer per jaar nog iets en dat gooi ik weg. Ik heb een jaar doorgestuurd en daarna alles retour gedaan.

Manque vindt dit leuk.
  18. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb nog jaren post doorgestuurd. Vond dat ook geen enkel probleem, het ging na een paar jaar hooguit over en enkele brief of kaart per jaar.

Van de vorige bewoners hebben we adresstickers gekregen. Een kwestie van die op de enveloppe plakken en in de postnl brievenbus stoppen. Ik vond dat geen moeite en ben eerlijk gezegd ook een verrast dat zoveel mensen dit niet (willen) doen. Daar heb ik nooit bij stilgestaan ;)

Ik heb 1x een brief geweigerd, omdat dit een aangetekende brief was.

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik heb xelf toen ik verhuisde een oakje grote enveloppen met mijn nieuwe adres erop en een velketje postzegels achtergelaten in het huis. De nieuwe eigenaresse heeft een aantal keer dingen wat belangrijke dingen doorgestuurd op die manier en gooide onbelangrijke dingen weg

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij wonen al een maand of 9 in dit huis. En we krijgen ook nog regelmatig post. Wij hebben een lectuurbak in de meterkast gezet, daar mikken we alles in. Eena in de zoveel tijd sturen we een appje naar de vorige bewoners en spreken een dag af. Dan zetten we die bak onder de carport en die halen zij dan op. Dat is maar een kleine moeiten. Vorige keer hadden ze voor ons een aardigheidje achter gelaten.

De meeste 'serieuze' post is er nu wel uit trouwens, het is nu vooral geadresseerde post van allerlei (web-)winkels en andere bedrijven. Ik denk dat we ze de post nog 1 keer laten ophalen volgende maand en het daarna gaan terugsturen. Maar tot nu toe was ik daar te lui voor. In de bak mikken kost minder moeite!

Deel Deze Pagina