Wij zijn vorig jaar zelf verhuisd en het valt me echt tegen hoe laks bedrijven/instanties omgaan met adreswijzigingen. Ik heb er tig verstuurd en via allerlei websites zelf mn adres gewijzigd.. nou ik denk dat 30% zeker mis is gegaan. Ook zoiets simpels als de donald duck... moest ik gewoon na mn adreswijziging nog 2x over bellen omdat het weeeer naar mn oude adres werd gestuurd. En mn huisarts had ook vorige maand nog steeds mn adreswijziging niet verwerkt... het ziekenhuis heeft ook doodleuk een afsprakenbrief naar mn oude adres gestuurd. Je kan er dus niet altijd wat aan doen wil ik maar zeggen. Maar ik heb wel alle oude post steeds netjes zelf opgehaald en ook een keer een kadootje meegenomen voor de nieuwe bewoners om te bedanken, want ik schaamde me dood.
Maar zoals jij beschrijft is het een ander verhaal. Hier hebben ze zelf nooit de moeite genomen om ook maar te vragen of er post voor hun was. En dan wel mopperen dat er bij hun nieuwe huis nog zoveel post van de oude bewoner komt. Na de sleutel overdracht van ons oude huis heb ik zelf elke maand contact gezocht met de vraag of er nog post voor ons kwam, tot zij zelf aanboden om het langs te brengen als ze in de buurt waren. Waar ik hartstikke dankbaar voor ben dat ze dat willen doen. Maar als je zelf het de moeite niet waard vind om je adres overal te veranderen of er zelf om te vragen, ga ik de moeite ook niet meer nemen om het te bewaren.
Soms ligt het idd niet altijd aan de bewoners.. Wij kregen tot een jaar na onze verhuizing nog post van de belastingdienst voor de oude bewoners.. Terwijl de GBA toch echt allang de verhuizing verwerkt had.. Na tig keer terugsturen eindelijk een keer gebeld en toen was het geregeld..
Nou...ik weet niet waar ze nu woont...of ze überhaupt nog wel leeft Heb al tig keer retour afzender gedaan en ook een briefje gestuurd, maar ik blijf uitnodigingen ontvangen voor o.a. modeshows voor oudere dames en senioren winterkleding sales Tegenwoordig gaan die dus de prullenbak in