Hallo, Na twee jaar bij een 'gewone' gyn in het Zuwe Hofpoort Woerden ben ik de beste man meer dan zat. Ik wordt knettergek van zijn manier van werken en vooral van niet-communiceren. Ik heb ook het idee dat ik beter af bent bij een fertiliteitsarts. Alle onderzoeken zijn steeds prima (bloed, zaad, HSG, hysteroscopie, schildklier) , maar een zwangerschap blijft uit. Er wordt gepraat over IUI nu. En als ik die stap ga nemen, dan wil ik dat doen met iemand waar ik meer vertrouwen in heb. Dus ik ben een zoektocht gestart en sta open voor tips voor een fijne, luisterende, communicerende arts (m/v) in één van de ziekenhuizen in enrondom Utrecht. Als je het niet prettig vindt om namen te noemen op het forum, mag je me ook even een pb sturen. Je zou mij er erg mee helpen!
Hey betties ik kom zelf sinds december 2011 in het umc in utrecht bij dokter bos het is een vrouw ze luisterd goed naar me en geeft me het gevoel alles te doen wat mogelijk is
Ik zit zelf ook in het UMC en als ik alles nog een keer over mocht doen, dan zou ik daar zeker niet weer heengaan (ondanks dat ik daar zelf ook werk)! Als je een specifieke arts wilt spreken, dan zul je soms tot 2 maanden van te voren een afspraak moeten maken. Verder hebben er inmiddels wel een stuk of 30 artsen/semi-srtsen/arts-assistentes etc etc in mijn onderkantje zitten loeren (met of zonder echo-apparaat). Tijdens behandelingen (echo, IUI of punctie/terugplaatsing bij IVF) is het maar net wie er dienst heeft, die je treft. Mijn 'eigen' IVF-arts heb ik in het hele traject slechts 2 keer gesproken. Zodra je met een behandeling begint ben je overgeleverd aan de goden... En daarmee bedoel ik dus dat je niet meer bij een vaste arts komt. Ik heb goede verhalen gehoord over het Diaconessehuis in Utrecht. Zij werken veel samen het het UMC, maar hebben een klein hecht team, waardoor de communicatie veel beter gaat en je meer het gevoel hebt als mens behandeld te worden ipv een nummer. Ik zou daar eens informeren. Dat heb ik toen ook gedaan. Werd gelijk doorverbonden met een IVF-arts en kon haar alle vragen stellen die ik had! En dat terwijl ik onaangekondigd belde en niet eens een patient van hun was!! Uiteindelijk de overstap niet gemaakt, want na de eerste IVF was ik zwanger...
Hmmm, ik heb hele goede ervaringen met het Zuwe Hofpoort te Woerden, maar goed, daar heb je niks aan. Had daar zelf bij elke follikelmeting een andere gynaecoloog, maar dokter K. (man) was de enige die ik echt geweldig vond en dokter B. Zelf loop ik (op doorverwijzing van het Zuwe) in het UMCU. Ik heb daar geweldige fertiliteitsartsen gehad, en ben altijd goed geholpen. Wel is het zo dat je daar ook meerdere artsen hebt, maar goed. Ik kan alleen maar vol lof over het UMCU praten. Ze hebben me altijd geweldig bijgestaan en inmiddels ben ik zwanger! Heel veel succes met de juiste keuze maken!
Ik loop zelf bij dokter P. in het UMCU, ben zeer positief over iedereen die daar werkt, altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Inmiddels 2 pogingen IUI-D gehad en beide door dezelfde verpleegkundige wat ik ook erg fijn vond. Verpleegkundige vertelde wel dat niet iedereen het fijn vindt om door dezelfde geinsemineerd te worden omdat ze denken dat er de vorige keer misschien wat is mis gegaan met insemineren en daardoor poging mislukt is. 2x een belafspraak gehad, 1e keer kon heel snel, 2e keer moest ik wel 4 weken wachten waar ik niet blij mee was en uiteindelijk is het anders opgelost. Ook bij het inplannen van een behandeling moet ik vaak erg lang in de wachtrij staan telefonisch, gemiddeld zo'n 20-30 minuten.