hoelang proberen jullie al?

Discussion in 'Zwanger worden' started by wiebertje, Mar 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hey honey
    de meesten tellen ronde 1 vanaf de eerste dag van je ongi die nod door je pil verwekt is
    dus in mijn geval, pilstop, paar dagen later ongi, en 99 dagen later opnieuw ongi, dus ronde 1 duurde 99 dagen

En wij zijn 10 maand bezig, pas 6e ronde,... want zeer onregelmatig snif snif

2. Lady Jane

Lady Jane Bekend lid

Jan 20, 2009
    807
    0
    0
    Huisvrouw/verpleegster/eigen baas
    Maleisie
    hallo meiden,

Bij onze 1ste was het zes maand, onze 2de was er in 1 keer raak na dat ik gestopt was met borstvoeden{ dit was niet geplant}We zitten nu in de 3de ronde voor nr 3

groetjes gemma

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Bij onze 1e, direct de eerste maand gelijk dat ik de pil aan de kant gooide.
    Bij onze 2e een paar mnd voor het stoppen met de pil (dus door de pil heen)
    Bij onze 3e ruim anderhalf jaar en daarvoor zouden we eigenlijk op de medische molen toegewezen zijn maar wonder boven wonder in de maand dat we verder zouden kijken (iui) toch nog spontaan zwanger, terwijl de arst ons had verzekerd dat het door het slechte zaad wat mijn man inmiddels had niet meer spontaan zou lukken. :(

Nu inmiddels al 14 maanden zonder voorbehoedsmiddel (ik nooit geen pil meer, en hij zou zich eigenlijk laten sterilliseren) nog steeds niets, terwijl er van mij toch wel een 4e bij zou mogen, maar waar ik verder niet bij stil sta en de gedachte heb dat mocht het ons gegeven zijn, gebeurt het, gebeurt het niet meer dan heb ik er ook vrede mee.

Vaak zie je dat juist op het moment dat je er niet meer in geloofd en je het eigenlijk van je afzet meiden ineens zwanger blijken te zijn :)
    succes meiden

4. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    Ik ben in juni '08 gestopt met de pil maar mijn cyclus klopt nog echt niet helemaal.......
    eerst wel na 28 dagen ongi daarna om de 2 weken en van oktober tot 31 jan helemaal niet......
    nu maar weer afwachten dus

5. tinusf

tinusf Actief lid

Jan 13, 2009
    194
    0
    0
    Ronde 2 was het al raak! Hadden we niet verwacht!

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Dus dan moet je eigenlijk niet naar de gynaecoloog als je niet zwanger raakt maar naar een psycholoog of misschien wel op vakantie gaan?
    Kan misschien eens aan m'n zorgverzekering vragen of ze dàt niet terugbetalen ipv de gyn en al m'n medicijnen?

Bedoel dit niet rot maar je hebt geen idee hoe frustrerend die opmerkingen zijn als je ze al 1.5jaar gemiddeld 1x/week te horen krijgt! :x

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    :oops: ehm Elke, niet om het een of ander, maar diezelfde opmerking heb ik wekelijks naar mijn hoofd gekregen dat we er te veel mee bezig zouden zijn, maar feit is wel op het moment dat we (ik voornamelijk) het van me afschoof onder het mom van nou dan zullen we wel afwachten wat het ziekenhuis voor ons kan doen het wel raak was. En ik heb toch het idee dat het komt doordat ik er de 2 maanden voorafgaand aan de maand dat ik zwanger werd er niet meer mee bezig was en erin berustte dat we afhankelijk waren van het ziekenhuis. Die 2 maanden heb ik geen enkele keer gedacht "zou het nu eindelijk raak zijn?"

en hoe vaak zie je wel niet dat stellen die jarenlang bezig zijn met zwanger worden die uiteindelijk het ivf traject ingaan of zelfs kinderen geadopteerd hebben dat ze ineens spontaan zwanger zijn, en wat hoor je dan? Ik was er ook helemaal niet meer mee bezig. Hoeveel stellen komen wel niet zwanger terug van vakantie. Omdat ze er dan niet mee bezig zijn. Ik ben er wel degelijk van overtuigd dat stress het ook in je lichaam tegen kan houden.

Dus het is zeer zeker niet lullig bedoelt hoor, het is mijn eigen ervaring en van hen die ik in mijn omgeving ken en waarvan ik gelezen heb (ook hier op het forum. En ik ga er ook echt wel van uit dat jouw berichtje ook niet rot bedoelt is hoor ;)

8. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Wij zitten nu in Ronde 11...

En wat het bovenstaande betreft... Zou ook puur toeval kunnen zijn, wil me er niet te veel in mengen en ermee bemoeien..
    Maar van die opmerkingen moet ik ook even zuchten.
    Denk wel dat stress idd de zwangerschap kan tegehouden, maar ik heb nu 2 maanden zoiets gehad van ik hou me er totaal niet mee bezig... Zelfs nog op vakantie geweest en nergens aan gedacht zowat.. En zie helaas nog steeds niet raak.

9. misssporty

Oct 27, 2008
    10
    0
    0
    Het is nog heel pril, maar 3e ronde raak. Ik besef dat we gezegend zijn. Was wel al 2 jaar gestopt met de pil, maar had gelijk een regelmatige cyclus.

En de ronde dat het raak was voelde ik helemaal niks en nu nog steeds niet...

Succes meiden! Ik gun echt iedereen dit geluk!

10. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    gefeliciteerd missporty dat is snel geniet ervan

Gr Wiebertje

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Ja puur toeval of niet, ik (wij) was er in ieder geval blij mee, en kon niet anders dan hen die die opmerking vaak genoeg maakte toch toch gelijk geven hierin. Dus ja ondanks dat ik die opmerking vaak genoeg heb gehoord en daar zelf ook wel eens moedeloos van kon worden dat ik dacht lul op was het wel heel erg veel toeval dat juist op het moment ik het van me af kon zetten wel zwanger raakte :)

12. minime25

minime25 Lid

May 14, 2008
    48
    0
    0
    klassenassistente
    Gelderland
    Ik ben precies 3 jaar geleden met de pil gestopt en zijn nu inmiddels 27 rondes verder en nog geen resultaat. A.s. maandag/dinsdag kan ik testen, heb vorige week de eerste IUI gehad! Dus meisjes die binnen een korte tijd zwanger zijn geraakt mogen echt van geluk spreken, jullie zijn echt gezegend!

x

13. 1984

1984 Niet meer actief

Nu bij ronde 8 alweer gaat snel maar toch te langzaam als je wens zo groot is...

Hoop zo dat het nu wel binnenkort raak is!

aug/sept gestopt met de yasmin pil.

groetjes en succes allemaal!

14. Nicole85

Nicole85 Actief lid

Jan 23, 2009
    315
    1
    18
    Ik ben in November 2008 gestopt met de pil en zitten nu in ronde 4....

15. Mimi25

Mimi25 Actief lid

Jan 2, 2009
    290
    0
    16
    Ik ben in september 2008 gestopt met de pil. Als mijn menstruatie weer op gang komt ga ik de 3e ronde in.

16. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Nou logisch dat jullie daar blij mee waren natuurlijk!
    Dat is natuurlijk heel mooi en zou je idd kunnen denken toeval of niet? Ik wou dat het bij ons ook gewerkt had de afgelopen maanden toen we er niet veel mee bezig waren, en zelfs nog op vakantie zijn geweest...
    Maargoed we gaan positief blijven (eraan denken doe je tochwel bewust en onbewust ;) ) en hopelijk mag het snel raak zijn.

17. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mja, ik ben het absoluut niet met je eens...maar dat mag hè... ;)
    Ben blij dat julllie je 3e kindje gekregen hebben en hoop écht dat er nog een 4e mag komen!

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    :) Misschien dat jij die opmerking wat vaker heb gekregen dan ik, en dat die bij jou letterlijk je strot uit komt ;)

Nee meid, dat was een grappie. Meerdere mensen, meerdere meningen en verschillen toch. :) Het is gewoon voor iedereen te hopen of het nou een 1e kind betreft of een 3e of 4e of weet ik veel de hoeveelste dat het gewoon mag lukken (en hoe maakt niet uit ;) )
    liefs mamatje

19. Iza88

Iza88 Lid

Feb 3, 2009
    66
    0
    0
    Zeeland
    Dit is voor ons de 3e ronde

20. TessMe

TessMe Niet meer actief

Wij zijn eind augustus 2008 gestopt met de pil.. en begin nu aan ronde 5. Erg onregelmatige cyclus..

40*41*73*46....

Share This Page