Beste UWV , Op dit moment zit ik ongeveer 6 weken in de ww uitkering. Een deze dagen start mijn verlof, alles netjes aangevraagd ongeveer twee weken geleden. De volgende betaling staat gepland rond 1 januari. Nu duurt het vanaf nu misschien nog 4 weken tot de zwangerschapsuitkering is toegekend. En de wazo met terugwerkende kracht zal worden uitbetaald, vervolgens per week. Loopt de ww betaling en de terugwerkende wazo dan niet door elkaar. Is het zo dat er dan gekeken zal worden hoeveel ww ik heb ontvangen (75%) en dit aangevuld zal worden met (25%) Ik wil achteraf niet te veel ontvangen hebben en terug moeten betalen. Ik ga er van uit dat dit zeer vaak voorkomt een een passende rekensom voor bestaat. Vroeg het mij alleen af, zodat ik gerust kan zijn van de betalingen. Alvast bedankt !
Beste Bluebelle, Je vraagt of je WW- en WAZO-betalingen niet door elkaar gaan lopen en hoe de hoogte van je WAZO wordt berekend. Je hoeft niet bang te zijn dat uitkeringen door elkaar gaan lopen. De WAZO meldt aan de WW-afdeling dat je met verlof gaat en wanneer. Vervolgens zal de WW tot deze datum aan jou betalen en de uitkering stoppen. Binnen enkele weken na het stoppen ontvang je het vakantiegeld dat nog voor je is gereserveerd. De WAZO neemt in jouw situatie het dagloon van de WW-uitkering over. Tijdens je WW ontvang je van dat dagloon 75/70%. Van de WAZO krijg je 100% van dit dagloon betaald. Er hoeft dus geen nieuwe berekening gemaakt te worden. Actuele informatie over hoogte van de WAZO vind je hier. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare