Hey, Ik ben benieuwd hoe lang jullie je kleintje zo gemiddeld rechtop houden na een nachtvoeding. Ik zelf in ieder geval minstens een kwartier tot soms half uur. Ik heb soms het idee dat er dikke melkbrei in zijn slokdarm blijft hangen, dan maakt hij een gorgelend geluid. Herkenbaar? Groetjes!
Nee, eigenlijk niet zo herkenbaar. Als Yara twee boertjes gelaten heeft dan leg ik haar weer terug. Dus hoogstens 2 minuten. Misschien dat iemand anders meer herkenning vindt in jouw verhaal?
Klinkt voor mij niet herkenbaar, na een nachtvoeding ging/gaat Eva zo goed als meteen weer terug naar haar wieg.
Hier ook direct het bed in (tenzij tijdens de wandeling naar zijn kamer wat 'loskomt'). Waarom denk je dat er een dikke melkbrij in zijn keel zit? Heeft ie dat dan eens gespuugd?
Het is ook niet altijd, maar soms klinkt het alsof hij verkouden is. Een knorrend geluid. Ik moet zeggen dat het wel minder is. De dame van het cb zei dat hij wellicht wat verkouden was. Ik hou Nick wat langer rechtop snachts omdat hij de laatste dagen meer last van darmkrampjes had. Dus jullie wachten niet standaard op een boertje?
De eerste twee maanden kon ik bij wijze van spreken uren wachten na een voeding, een boertje kwam er niet. Ik legde hem daarom maar meteen terug. Na een maand of twee kwamen de boertjes, ze komen vrijwel binnen een minuut dus ligt hij eigenlijk ook weer snel in bed. En voor de krampjes heb ik hem eigenlijk ook nooit rechtop gehouden. Merk je verschil dan met de krampjes als je hem langer rechtop houdt?
Hier wel laten boeren. Ook tussen twee borsten in laat ik hem boeren. Ik heb een spugertje en hij heeft er echt last van als hij niet boert of als ik hem niet recht op laat zitten. Meestal 5 minuten rechtop tussendoor en 5-10 minuten als hij klaar is met eten
ik houd ze dan wel een tiental minuten rechtop tegen me aan maar heb nog geen enkele keer een boertje gehoord, ze lijkt het daarentegen wel prettig te vinden om rechtop tegen me aan te liggen want ze valt vaak zo in slaap. Als ik ze na een voeding onmiddellijk plat in haar bedje leg, huilt ze bijna altijd.
probeer hem eerst even op zijn linkerzij te leggen en dan omhoog houden. Thijs had dit toen hij nog kleiner was ook wel eens. Ik kon het boertje gewoon horen zitten, maar hij kreeg het er niet uit. Even op de linkerzij, dan komt het boertje makkelijker naar boven! Nu boert hij halverweg dat ik hem omhoog hou al, of soms al liggend, haha
Ik hield haar altijd 5 min. rechtop en daarna 5 min over mijn schouder. Dan sliep ze een boerde ze dus vaak niet, maar het leek mij dat haar voeding dan wat beter zakt. Maar nu snap ik pas hoe die moeders dat doen die liggend voeden 's nachts. Ik zag er nooit zo het voordeel van in omdat ik dacht dat je je baby altijd nog een tijdje rechtop moest houden na het drinken, en dat lukt niet erg als je zelf ligt. Maar blijkbaar maakt dat helemaal niet zo veel uit, als ik bovenstaande reacties lees.