Hoi meiden, Vraagje... Het slapen overdag en 's avonds gaat goed, we hebben eigenlijk niets te klagen hoor. Ze komt 's nachts 1x bijv. laatste voeding om 23.00 uur, daarna om 03.00 en dan weer om uurtje of 07.00. Tis echt een schat van een meid en ze huilt heel weinig, nogmaals we hebben niets te klagen, maar ach je hebt altijd een streven he... Wat kan ik er zelf aan doen dat ze de voeding 's nachts gaat opschuiven of misschien wel overslaan. Ik geef borstvoeding. doeg doeg martha
Meid heb geduld. Nachtvoedingen tot 1 jaar zijn normaal. Mijn kind begon met doorslapen sinds hij 11 maand is en komt zo nu en dan ook nog voor een nachtvoeding.
Tja kweet het ik ben ook wel "ongeduldig", tis ook wel onzekerheid hoor. ik hoor best veel in mijn omgeving dat ze snel doorsliepen Ik geniet zo van die kleine meid, gewoon verliefd. maar dat zal je wel bekend voorkomen gigi doeg doeg
Omgeving moet je niet naar luisteren, gewoon je eigen ding blijven doen. Bovendien zijn nachtvoedingen heel erg goed voor je productie.
Ik zou al erg blij zijn als ik onze meid slechts eenmaal zou hoeven aanleggen 's nachts. Nu komt ze elke twee uur, soms zelfs elk uur, erg vermoeiend.
@ Oogappel niet naar je omgeving luisteren hoor! Meestal zijn dat kindjes met Fv die zo snel doorslapen. Maar ik heb nog hoop voor je. Sam slaapt vanaf 2,5 maand ook door van 23 tot 7! Vanochtend zelfs van 0.00 tot 9.30! Maar daarvoor had ik ook altijd 1 a 2 nachtvoedingen! Het enige wat ik nog steeds doe is wakker maken voor de late voeding van 23!
het gebeurt vanzelf, je kan het beste niet pushen, ze zal het vanzelf gaan doen. Probeer gewoon op verzoek te voeden en niet wakker maken om 23 uur, dan heb je kans dat je haar uit de diepste slaap haalt en dan komt ze niet weer in zo'n diepe slaap waardoor ze 3 uur later weer komt. Tenminste dat is mijn ervaring. Op het moment dat je het niet verwacht zal ze doorslapen en dan wordt je s nachts vanzelf wakker omdat je het gewend bent, haha. Hier werd ik verrast vanaf een week of 8 toen sliep hij ineens van 19 tot 6 uur door. Maar momenteel zitten we weer op een nachtvoeding, dat komt omdat hij bij de oppas zo slecht drinkt. Maar ik moet zeggen dat ik het heel gezellig vind s nachts en ik vind het helemaal niet erg. Even aanleggen, drinken en dan lekker weer verder slapen! Dat is het handige van borstvoeding! Enneh laat de omgeving maar kletsen hoor, netzoals jingels zegt, het is heeel goed voor je productie (en anders kan je de volgende ochtend of nog erger s nachts toch nog gaan kolven, omdat je zo vol zit...)
Het gaat inderdaad van zelf! Ik heb een paar weken 2 voedingen per nacht gehad. Toen was het een week of twee nog een voeding en nu slaapt hij sinds een paar weekjes door! Ook ik hoorde steeds verhalen over doorslapen (ook bij bv mama's) maar ze regelen het echt zelf. Ik dacht maar zo: als hij snachts komt zal hij het wel nodig hebben Verder sluit ik me aan bij appelsientje. Niet wakker maken voor laatste voeding, dat werkt averechts
Inderdaad geduld hebben en niet luisteren naar moeders van fvkinderen. Fv is vee;l zwaarder verteerbaar en daar slapen ze veel langer op. Bij 10 weken ging mijn un van 23 tot 6 slapen en dat was een verademing. Maar dat is geen permanente garantie. Nu meldt hij zich opeens weer s nachts. Het is niet anders. Maar als je dat lachende koppie en die trappelende voetjes ziet ben je toch verkocht. Dag of nacht. In het begin is het een schreeuwerige, hongerige baby, maar na een paar weken ...
Eva had tot 2 maanden ongeveer nog 2 nachtvoedingen rond 1 en 4 uur, daarna nog 1 nachtvoeding rond 4 uur en vanaf 3 maanden geen nachtvoeding meer. En de laatste voeding was altijd rond 7 uur en sinds ze 3 maanden is slaapt ze het klokje rond. Dus het kan zeker wel! Nu moet ik zeggen, dat hoe ouder je kindje is, hoe makkelijk het (meestal) wordt. Als Eva nu 's nachts wakker wordt, leg ik haar eigenlijk meteen aan na het controleren van haar luier en rug (eczeem). Ik vind het juist wel lekker om af en toe een nachtvoeding te hebben, gezellig! (alleen is dat nu wel eens omdat ze erge jeuk heeft, dus de reden is wat minder )
Ach het went... mn zoon van bijna 16 mnd slaapt ook niet door. Heel afentoe eens (1x per maand). Vor ze 18 zijn komt het vast wel goed dus dan ben ik nog maar 16,5 jaar te gaan ong. In het begin vond ik het juist wel knus zo met zn 2tjes in het donker.. nu soms ook nog hoor maar het echte babyachtige is er nu wel vanaf en dat maakt het toch anders. Mn dochter sliep overigens met een maand of 3 door hoor... gewoon vanzelf.
Tja, mijn kleintje komt nog 2x in de nacht voor een voeding, van doorslapen dus niet echt sprake.. Ik heb er opzich geen moeite mee, wel vreemd dat toen ze 2 maanden was wel doorsliep! (8,5 uurtjes!) maar dat veranderde dus weer.. Ach, ik zie wel hoe het loopt. Ze groeit in ieder geval goed, en de borstvoeding verloopt nog steeds prima! Een gelukkige baby, dus een gelukkige mamma!
hier het zelfde als bij Zeema, eerst goed doorslapen en nu 2 keer per nacht komen, en om eerlijk te zijn baal ik daar dus wel van. Ik heb 3 kids waarvan mijn middelste dus slaapproblemen heeft en ik al 3 jaar lang geen nachtrust heb gehad en zeer korte nachten maak. Nu slaap hij wel door (hoop ik ) en nu komt mijn dochtertje weer en dat 2 keer. Pfff vind het gewoon zwaar en heb daardoor wel eens de neiging nu om de handdoek in de ring te gooien, maar ja mijn hart zegt dan toch wat anders. Maar ik begrijp je we hoor! en tja als ze 18 zijn lig je weer wakker van andere zorgen, vanwege de kids, hahaha
Mijn dochter slaapt ook nog niet door, gelukkig komt ze nu ook nog maar 1x per nacht voor een voeding, vind het op dat moment niet erg, maar ben de volgende dag wel gebroken! Heb namelijk ook een peuter van 2,5 jaar rond rennen wat nogal wat energie vergt. Ben benieuwd wanneer ze begint met doorslapen, m'n oudste sliep al door met 2 maanden!
Sinds kort slaapt onze kleine meid door dwz zonder te drinken in de nacht. Ze wordt wel af en toe wakker! Helena sliep opeens door rond een maand of drie. Beide meiden "lopen" op borstvoeding. Gabriëlle liet een paar nachten zien dat ze ook zonder drinken kon 's nachts. Vanaf dat moment krijgt ze ook geen drinken meer s nachts. Wel een aai over haar bol of een knuffel, maar geen borst meer. Dit zorgt ervoor dat ikzelf de volgende dag beter in mijn vel zit! Succes!
Hier half FV, half BV. Nova heeft een week of twee doorgeslapen, soms wel van 20.00 tot 6.00. Dat leek mij te lang. Nu maak ik haar sowieso wakker om 23.00 uur voor een voeding en zelf meldt ze zich weer om een uur of half vijf. Het verandert dus ook nog.