Eerste vaginaal, tweede keizersnede, en derde??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Antares, 17 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Titel zegt het al.

We zijn nog niet zwanger maar komt wel, hoe zou je moeten bevallen van een derde?

Mijn eerste was een spoed keizersnede, maar op de ok kreeg ik persweeen dus normaal bevallen. De tweede had hoge nood en werd echt een spoedkeizersnede.

Zoals je ziet beide niet zo soepel verlopen. Wat zou de gyn bij een derde doen?

Bij mijn nacontrole zei hij gewoon vaginaal weer. Maar klopt dit wel? De nacontrole was niet mijn eigen gynaecoloog...

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Niemand?

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het hangt er volgens mij een beetje vanaf waarom er tot een keizersnede werd overgegaan. Uit je verhaal lijkt het alsof er foetale nood was (afwijkend CTG denk ik? ). Wat er dan gebeurt is dat ze je nu onder controle houden, maar als de kleine het goed doet is er geen reden om weer een keizersnede te doen.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Geen ctg meer zelfs, bij de jongste viel de hartslag weg.

Oudste had het niet prettig tijdens weeën, en vorderde niet. 3cm voor besluiten ks en in 20 minuten die nodig waren om op de ok te komen ineens volledige en persweeen. Vandaar op de ok bevallen.

5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Je mag zelf kiezen als je al een keizersnee hebt gehad!

6. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Je moet afwegingen maken,

Een rustige geplande keizersnede,
    of
    Weer een hectische bevalling waarbij natuurlijk bevallen of keizersnede dichter bij elkaar liggen dan anders.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hmm, dus je zou zelf mogen kiezen!

Mijn keizersnede is slecht geheeld, litteken was ontstoken.

Zou er goed over na moeten denken.

Mensen met ervaringen?

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Nog geen ervaring, maar door de ellendige inleidingen, weeën blijven hang op ontsluiting, hartslag van baby dat het minder deed, en dan met spoed Naar de OK, kies ik wederom een keizersnee lijkt me zoveel Rustiger alles word gepland en het kindje word 'veilig' gehaald

9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik heb wel een kennis, die heeft als eerst een spoed keizersnee gehad en later bij de tweede een geplande ks, die zei dat het herstel veel beter verliep als bij een spoed keizersnee misschien heb je daar wat aan?

10. toegenege maki

6 nov 2013
    13
    0
    1
    Ik ben ook benieuwd naar ervaringen.
    Mijn eerste is gewoon vaginaal geboren, dit is was wel een moeilijke bevalling met weeenopwekkers en persweeen om de 10min. Na meer dan 2u persen met 2 knipjes er uit geraakt.
    De tweede is met een keizersnede gehaald omdat het een stuitligging was.

Nu ben ik 35 weken zwanger van ons derde en mag vaginaal bevallen. Maar ik kan niet ingeleid worden met weeenopwekkers of gel.

Dus nog allemaal spannend.

Deel Deze Pagina