hoelang rondlopen met gebroken vliezen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by tifa, Oct 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend waren er op mijn ctg veel harde buiken te xien en is er gekeken naar de ontsluiting, dat was om 10 uur 2 cm.
    na het toucheren braken mijn vliezen waarschijnlijk door het toucheren.

De hele middag heb ik op de verloskamer gelegen met weeën maar deze zette nog niet door dus ben ik weer terug op de kamer.
    er is niet meer gekeken naar de ontsluiting.

Mijn vraag is hoelang je eigenlijk rond mag lopen met de gebroken vliezen.
    De ene verpleegkundige zei binnen 48 uur bevallen en anders inleiden, de andere zegt weer gewoon laten zitten.
    Bij mij op de kamer in het ziekenhuis lag ook iemand ruim 3 weken met gebroken vliezen, maar op internet lees ik weer binnen 24 uur bevallen.

Morgen gaan ze pas weer verder kijken.
    Heeft iemand ervaring met te vroeg gebroken vliezen?
    ik zou zowiezo met 37 of 36 weken worden ingeleid omdat de placenta op is.

2. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Volgens mij doen ze je na 48 uur helpen. Dus opnemen en aan de weeenopwekkers

3. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

Apr 9, 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ik dacht zelf ook dat het maximaal 24 uur was, in verband met kans op infecties nu je kindje niet meer in vruchtwater ligt. Maar dat heb ik ook maar op cursus gehoord.

Veel sterkte in ieder geval!

4. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

Jan 19, 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    ik heb ook 2 dagen rondgelopen met gebroken vliezen.
    was nogal druk in het ziekenhuis, dus eerst wilde ze me nog een dag laten wachten, maar dat vond ik niet nodig;)

5. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    24 uur...ik heb waarschijnlijk ook langer dan 24 uur ermee gelopen bij de eerste...ook omdat ik pas de volgende dag ingeleid werd..dus ze zullen wel 48 uur aanhouden denk ik. ik had een hoge vliesscheur en geen weeën activiteit. Tevens moest ik ingeleid worden ivm infectie gevaar....
    Stel ik loop straks weer met gebroken vliezen moet ik direct ingeleid worden aangezien ik draagster ben van de streptokokken b/gbs bacterie...daar kwamen ze pas na de bevalling achter...maar dat is weer een ander verhaal...

Maar 3 weken? Is
    Dat verantwoord dan?

6. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    zelf dacht ik ook 24u.
    siem is 25u na gebroken vliezen gebroken.
    1 uurtje te laat dus en moest daarom een nacht in het ziekenhuis blijven

7. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Van een doelt hoorde ik dinsdag, maximaal 72 uur... Succes!

8. onzekereMama

onzekereMama Fanatiek lid

Feb 21, 2014
    1,136
    551
    113
    Female
    Gelderland
    Mijn vk zei vd week ook 72 uur

9. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

Feb 10, 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Bij mij was het 6 jaar geleden zo dat ik niet langer als 24 uur met gebroken vliezen mocht lopen... aangezien mijn ontsluiting na 12 uur nog maar op 3cm zat moest ik naar het ziekenhuis voor weeën opwekkers... na een bevalling van 18 uur is onze dochter geboren.

10. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat ook zo bij een prematuur dan?
    ze zeggen hier allemaal wat anders..
    erg vervelend want ik wil graag weten wat de bedoeling is

11. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik loop sinds vorig weekend met hoog vliesscheurtje. Bij koorts gaan ze inleiden.

12. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Bij mij was het ook binnen 24 uur, maar daar hielden ze niet al te strak aan. Hadden een afspraak voor inleiden na 30 uur. Gelukkig begonnen de weeën toch nog uit zichzelf na 23 uur, maar moest wel een extra nacht ter controle in het zh blijven. Van prematuur weet ik dat ze die het liefst zo lang mogelijk laten zitten, maar dan moet je wel in het zh onder controle worden gehouden ivm infectie. Begreep ik.

13. dnise

dnise Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    1,819
    0
    0
    regio rotterdam
    ik verloor ook vruchtwater met 34 weken maar mondjesmaat... dus ben opnegomen en zouden met 37 weken inleiden toucheren deden ze juist niet ivm kans op infectie

maargoed ik ben toch 2 dagen later bevallen maar ze wilde me laten liggen tot 37 weken

14. bwoe

bwoe Actief lid

Jun 14, 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij een goede zwangerschap, dus tussen 37-42weken leiden ze in de meeste regio's na 24 uur in. Sommige regio's is dat max 72 uur.

De ts is te vroeg, en dan wegen ze af waar het kind beter mee af is. Inleiden enkel indien het kind dit aangeeft of als de moeder koorts krijgt. Anders pas na 37wk!

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

precies dit

16. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

Apr 20, 2014
    1,189
    491
    83
    Female
    in heaven <3
    Hier vliezen grbroken 34+4 en spontaan bevallen op 35+1 . Ze wouden het zo lang mogelijk rekken en dagelijks ctgs en temperaturen

17. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Als je nog maar 34 weken bent zullen ze denk ik nog wel even rekken. Heb je iets van een longrijpingsspuit gehad? Of is die na 34 weken niet meer nodig?

Ik zou je vragen even aan de Gyn voorleggen. Ligt denk aan jou conditie en die vd baby wat ze verstandig vinden. Lijkt me dat je die toch wel ergens vandaag te zien krijgt als je in het zh ligt.

18. dido

dido Actief lid

Apr 3, 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gebroken vliezen met 35 weken. Ze zouden wachten met inleiden tot 37 weken. Vroeggeboorte is een groter risico als infectie gevaar. Uiteindelijk toch een dag later bevallen omdat de weeën op gang kwamen. Succes!

19. tifa

tifa Bekend lid

Jan 6, 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze proberen inderdaad te rekken tot 37 weken zolang de ctg's goed blijven.
    Gister wel hele dag weeën gehad maar uiteindelijk savonds afgezakt dus dat zet niet door denk ik.

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Mijn vliezen zijn gebroken met 34+4. Er is mij toen verteld dat ze het niet gingen remmen maar ook niet gingen opwekken. Ik mocht trouwens niet meer naar huis toe, totdat de baby was geboren.
    En toucheren deden ze al helemaal niet ivm infectiegevaar.
    Heb dus heel de bevalling geen idee gehad hoeveel ontsluiting ik had, ze wisten niet of het sterk genoeg door zou zetten

Er wordt dus wel overal verschillend mee omgegaan lijkt het.

Share This Page