hoe lang drinken en doorslapen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door meisje2000, 2 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Onze wendy is nu 2 en een halve week en drinkt nu ong gemiddels tussen de 80 en 100 cc flesvoeding per keer.
    Ze krijgt om de drie uren voeding omdat ze bij de geboorte maar 2690 gram weegde en daarom wat vaker krijgt.
    Nu is mijn vraag hoe lang een baby van deze leeftijd over een flesje doet gemiddeld want voor mijn idee doet wendy er erg lang over.
    Ze doet ong 3 kwatier tot een uur over een flesje maar drinkt het dan wel op die 80 tot 100cc.
    Tevens valt ze ook iedere keer in slaap en kan ik haar bijna niet wakker krijgen en gaat ze spelen met de speen.
    Sabbelen dus en niet echt drinken.

Ze krijgt om 10 uur 1300 uur 1600 1900 en de laatste om 2200 uur.
    Ik laat haar dan snachts slapen tot ze zelf aangeeft dat ze honger heeft want als ik haar waker maak ook al is het om de vier of vijf uur is ze te moe om te drinken en doet ze dit dus ook niet.
    Als ik haar zelf laat komen drinkt ze wel en doet ze het overdag ook beter.
    Vanacht kwam ze om 500 uur en heeft ze deze dag super gedronken alleen nog wel steeds langzaam.
    Mijn vragen dus hoe lang mag een baby ong over een flesje doen en mag je een baby van deze leeftijd door laten slapen als ze daardoor beter drinkt.

Soms komt ze een keer per nacht soms twee keer.
    Dus gemiddeld krijgt ze 6 tot 7 flesvoedingen per dag.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Drie kwartier tot een uur is best lag. Een half uur zou mooi zijn. Misschien dat je eens een andere speen kunt proberen. Zo zal dan de vermoeidheid van het zuigen ook minder zijn.

Wat betreft wanneer voeding zou ik zo door gaan zoals je nu doet.

Ilja

3. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    We hebben al heel veel speentjes geprobeerd maar de een ging te zwaar en de ander te snel of het speentje was te groot voor haar mondje.
    We hebben nou een dodi speentje met drie standen en op dit speentje doet ze het toch het beste.

Ik ben er wel achter gekomen dat ze vaak haar tongetje omhoog doet en daarom niet drinkt.
    Ik wacht nu net zo lang met het flesje tot ze haar tongetje naar beneden doet en dan drinkt ze wel sneller.
    Ook krijgt ze hier minder vaak de hik van en drinkt ze lekker door.
    Heb nu twee voedingen zo gedaan en heeft ze 95 cc binnen een half uurtje gedronken.

Denk dus dat dit ook een oorzaak is geweest.
    We blijven dit even proberen om te zien of ze nu ook lekker blijft doordrinken.
    In ieder geval bedankt voor het advies.

groetjes meisje2000

ps. Ze heeft nu stand 1 maar vanaf wanneer mag ze door naar stand 2 en 3 of geeft ze dit zalf aan als het haar te langzaam gaat?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Succes.

Ilja

5. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    he kwebbeltje volgens mij heb je mijn laatste vraag gemist.
    Had namelijk gevraagd wanneer ik over mocht gaan naar stand 2 en 3 of geeft wendy dit zelf aan. groetjes meisje2000

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Oeps.....

Ik zou zeggen let goed op je kleine meid. Als ze sneller wil stap je over.

Ilja

7. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    ok hartelijk bedankt voor je antwoorden.
    Volgens mij kwam het langzame drinken toch wel doordat ze haar tongetje omhoog deed de hele tijd.
    Nu ik er op let en haar pas eten geef als ze haar tongetje naar beneden heeft drinkt ze de fles binnen een half uurtje leeg en drinkt ze ook meer.
    Ook heeft ze nu minder vaak de hik en is ze veel rustiger geworden.

bedankt voor de adviesen en als ik weer een vraag heb kom ik ze zeker hier stellen.
    groetjes meisje2000

Deel Deze Pagina