Hoi! Ik ben nu sinds een week over aan het stappen om bv en fv te combineren, ik ben allergisch aangelegd, dus het cb heeft aangeraden t/m 6 mnd h.a voeding te gebruiken. Ik heb voor Nutrilon gekozen. Mn zoontje drinkt 150 ml bv als het uit een flesje is...cb raadde aan 180 fv aan te bieden...hij liet telkens 50 staan, dus bied hem nu gewoon 120(+4) aan... Sinds vandaag krijgt hij 3 fv per dag, alleen de ochtend en avond nog bv ....is het dan wel genoeg dat hij die 3 flessen 120ml drinkt...? Hij lijtk nu ook zoekende naar ene ritme, omdat het natuurlijk zwaarder valt...laat ie langer tussen de voedingen...hij gaat rond 19u naar bed, meestal dus bv als laatste voeding...Maar ik voed em op verzoek..en zoals het bijv er nu op lijkt te gaan...komt zijn 3e fles uit rond 18u... Wat kan ik het beste doen, als nog na een uur bv aanbieden? of die fles verhogen? Hij heeft normaal dus 5 voedingen (8-11-14-17-19)...maar het "lijkT" erop dat ie die 3 middag voedingen in 2 flessen verdeeld...dat is toch niet genoeg? 2x120 hoeveel fv heeft ie minimaal nodig eigenlijk...bij een combi (sorry btj onsamenhangend verhaal mss)
Hoi, Bij een combinatie van borst- en flesvoeding is het wat moeilijker aan te geven hoeveel flesvoeding je zoontje minimaal nodig heeft. Je kunt je zoontje niet dwingen meer te drinken. Vaak kunnen ze zelf heel goed aangeven wat ze wel/niet willen drinken. Het belangrijkste is dat je zoontje goed groeit en tevreden is. Misschien kan je ook even met het consultatiebureau overleggen. Groetjes Angélique
hey bedankt, ja daar werd ik niets wijzer...maar ik begin het nu te snappen...ik voed em gewoon op verzoek ...sinds vandaag drinkt ie al grotere flessen...zodra ie sneller om een voeding komt, bie dik em gewoon meer aan.. tis wel even zonde, soms voeidng weg te gooien, maar dat is dan maar even zo...in elk geval bedankt!