baby's kunnen communiceren !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Siem, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    DUNSTAN BABY LANGUAGE

Mevrouw Priscilla Dunstan uit Australie, een voormalig violist / mezzo-sopraan, denkt te hebben ontdekt dat kinderen tot 3 maanden oud op eenzelfde manier (met dezelfde geluidjes) 'communiceren'. Ze heeft ontdekt dat er 5 'woorden', oftewel geluids-reflexen, zijn waaruit volwassenen kunnen opmaken wat het wil;

Neh
    IK HEB HONGER! - Dit geluid wordt gemaakt door de tong omhoog, tegen het verhemelte te drukken. Hierdoor wordt met de zuig-reflex begonnen.

Owh
    IK BEN MOE! - Deze geluids-reflex lijkt op een hoorbare gaap.

Heh
    IK VOEL ME ONGEMAKKELIJK! Het kind kan zich gestresst voelen of wil een schone luier. Dit geluid wordt teweeg gebracht door een 'huid-reflex' zoals zweten of kriebel op of rond de billen.

Eairh
    IK HEB KRAMPJES! Dit geluid wordt gemaakt door lucht die niet (meer) via een boer (bovenlangs) kan ontsnappen en de darmen in is geperst. Daar wordt de lucht weer naar buiten geperst door zich aanspannende darmen.

Eh
    IK MOET BOEREN! De lucht die 'gevangen' zit in de borst probeert via de mond te ontsnappen.

Dunstan heeft zo'n 400 moeders en kinderen in Australie en Chicago bestudeerd om tot deze conclusie te komen. daarbij claimt zij dat deze 'taal' voor alle babies ter wereld geldt. Linguisten zijn het (vanzelfspreken) niet met haar eens. Volgens enkelen onder hen zou dit slechts te kwalificeren zijn als 'dierlijke communicatie'...
    Na de 3 maanden beginnen babies met hun 'eigen' brabbel-taal, die zich natuurlijk basseert op de taal van de ouders en de omgeving.

voor meer info kun je kijken op http://www.dunstanbaby.com/

Ik heb hetzelf een keer gezien bij Oprah, en het bleek nog waar te zijn ook. let dus goed op als je baby huilt :p

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Zij is een tijdje geleden bij Oprah geweest. Hadden ze een aantal baby's als testpanel zeg maar. Was erg grappig om te zien! Volgens mij is het ook wel handig om te gebruiken.

Liefs,
    Duveldraakje

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    :p

Ja heb ik ook gezien.

Super dat je de geluidjes nog even hier neerzet, ik was het alweer vergeten en ik kon het nergens vinden.

Thanks, :D

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zag het ook laatst ik aandachtig kijken kwam ik erachter dat het tot 3 maanden is haha en daan was er net 4. en ik heb het geprobeert of het nog hielp bij daan maar helaas ik kwam er telaat achter

5. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb het vorige week bij Oprah gezien en ik ben erop gaan letten.
    Het grappige is, vaak klopt het wel!

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ik heb het ook gezien, was vorige week weer op tv! En dit keer heb ik het helemaal mee zitten schrijven, hihi!

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier is al een topic over

8. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    hhmm.. voor 8 maanden gaat dat niet meer op dan denk ik! hier is Eh of Ey:: HALLOOOOOOO ik zit hier, ik wil graag aandacht!

9. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik heb het al een paar keer bij oprah gezien, ik ga vanaf nu kijken of het echt zo is ik ben benieuwd.

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    het geld alleen voor baby's tot 3 maanden.

11. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik heb bij Marc geprobeerd te begrijpen wat zijn huiltjes betekenen. Het meeste vond ik moeilijk te plaatsen, maar hij roept wel heel duidelijk "la" als hij honger heeft! Zo schattig!

Hij heeft een tijdje krampjes en wat andere kwaaltjes gehad. Hij was dan huilerig en soms was het niet duidelijk of hij inmiddels honger had gekregen of niet. Toen we het doorhadden van de "la" was het opeens een stuk makkelijker. Hij doet het nog steeds! Bij de eerste "la" gaat het flesje de magnetron in. Altijd raak.

Geinig, he?

Groetjes,

Dominique

Deel Deze Pagina