Voedingen bij 6 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Ief, Oct 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ief

Ief Bekend lid

Oct 4, 2006
    531
    0
    0
    Hallo,
    Onze dochter van ongeveer 6 1/2 week drinkt nog steeds 7 voedingen per dag a 100 ml totaal. Echter van die 7 voedingen drinkt ze er misschien 4 leeg en bij de overige 3 laat ze gemiddeld 30 tot 20 ml staan. We krijgen er dan ook echt niks meer bij. Twee weken geleden bij het CB woog ze al bijna 4 kilo, dus dan zou je zeggen dat ze langzaam over moet naar meer drinken, maar we krijgen er echt niks meer bij. Is dit erg? Moeten we wachten tot ze zelf aangeeft wanneer ze meer wil gaan drinken? Of moeten we gaan rekken tussen de voedigen?
    Groetjes Ief

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoeveel tijd zit er nu tussen de flessen?

Ilja

3. Ief

Ief Bekend lid

Oct 4, 2006
    531
    0
    0
    Gemiddeld 3 uur. De ene keer 2 1/2 uur en bij de avond en nacht voeding wil er ook wel eens 4 uur tussen zitten.

Maar vandaag zit ik alweer op bijna 8 voedingen (als ze vannacht ook normaal komt). Ze is vandaag dan ook heel onrustig. Kan de slaap maar niet vatten. Miss een regeldag?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Probeer eens vanaf morgenvroeg 120cc en 4 schepjes te geven. Zorg dat de speen groot genoeg is en dat het niet al teveel moeite kost om de fles leeg te drinken.
    Probeer dan na de fles er minimaal 3 uur tussen te laten. Het liefst 4 uur.

Ilja

5. Ief

Ief Bekend lid

Oct 4, 2006
    531
    0
    0
    Ik ga morgen gelijk een nieuwe speen halen, want die wij hebben is dus een small. Hopelijk gaat het dan beter! Thanks voor de tip. Als het nou niet lukt, kom ik weer in de lucht ;).

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Succes ermee.

Ilja

7. Ief

Ief Bekend lid