Hallo, Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Onze zoon van 14 maanden is sinds 2 weken over naar 1 slaapje overdag. Voorheen sliep hij 2x 1.5 uur per dag. Ik had verwacht dat hij bij 1 slaapje dan wat langer zou slapen, maar hij slaapt nu nog maar 1 a 1.5 uur. Hij is op zich wel vrolijk, dus hij krijgt voldoende slaap (denk ik). Toch ben ik benieuwd hoe de overgang naar 1 slaapje bij anderen is gegaan.
Mijn zoon, nu 19 maanden, slaapt een keer. En slaapt dan 3 tot 4 uur meestal.. Nu ik zelf weer zwanger ben erg fijn, dan kan ik mooi mee slapen (als ik vrij ben uiteraard..)
Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat onze kanjer ook nog in de gaten krijgt dat het best lekker is om een langere ruk te maken... Ik heb het idee dat hij de slaap nog wel nodig heeft....
Hier duurde de overgang zo'n 2 weken. Toen sliepen ze beide 3 uur achter elkaar. Beide rond 15 mnd. En ook beide vanaf ca 2 jaar ongeveer 2 uur s middags.
Onze beide jongens sliepen al voor 1 jaar 1 slaapje overdag. Aiden sinds 10 maanden (en is zijn 3e verjaardag gestopt met middagslaapje) en Finley zelfs sinds 8 maanden. Finley slaapt van ongeveer 12.00 uur tot maximaal 14.30 uur, maar heeft ongeveer twee maanden geleden een periode gehad dat hij ook maar maximaal 1 tot 1,5 uur sliep. 's Middags slaapt Finley zonder tegenstribbelen gewoon lekker in, maar 's avonds wil hij niet in slaap vallen. Gaat er tegen vechten. Gooit zijn knuffels -tig keer uit bed waarna hij krijsend aan het voeteneind gaat staan. Hopelijk gaat die fase gauw over. Zijn trouwens jongens die weinig slaap nodig hebben. Finley slaapt behalve zijn middagslaapje van 19.45 uur tot 06.00 uur en Aiden slaapt van 19.30 uur tot 06.30 uur. Wakkere kereltjes dus.
Onze dochter slaapt van 13:00-16:00/16:30uur zoiets. Lekker lang slaapje, kan ik het huishouden doen of gewoon op mijn kont zitten als ik geen zin heb in huishouden.
Onze dreumes zit vanaf haar 1e verjaardag ongeveer op 1 slaapje. Ze gaat tegen 12.30 naar bed en slaapt dan tot ongeveer 15u, soms 15.30.
Tussen de 2 en de 3 uur. Mijn jongste zoontje is nu 21 maanden maar hij heeft vanaf baby af aan maar 1x per dag een slaapje gedaan.
Hier in de overgangsfase. Soms 1 en soms nog 2 slaapjes. Bij 1 slaapjes is het meestal 2-2,5 uur. Maar die 2 uur doet ze 's ochtends ook als ze 2 slaapjes doet (en 's middags nog 45 min).
Hier slaat ze zelf het ochtendslaapje vaker over dus denk dat we hier ook langzamerhand naar 1 slaapje gaan. En ze slaapt net zo lang als met ochtenslaapje. 2 -3 uur