Hallo, Mijn dochtertje is nu 7 maand en weigert om groenten te eten. Weet er hier iemand raad mee? Heb ook al geprobeerd met potjes maar moet ze ook niet hebben. Kan er iemand mij helpen? grts
Neemt ze wel een paar hapjes of houdt ze haar mondje al dicht als ze het lepeltje ziet? Je zou kunnen proberen het tijdstip te veranderen. Dus ipv vroeg in de avond bv om 15 of 16 uur. En verder gewoon stoppen als ze na een paar hapjes niet meer wil en dan de volgende dag weer proberen. Met mijn zoontje heb ik ook meegemaakt dat hij steeds maar een paar hapjes nam en toen niet meer wilde. Ik ben gewoon iedere dag blijven proberen. Ik heb er op een gegeven moment een beetje opvolgmelk doorheen geroerd, toen ging het ineens stukken beter. Je kunt ook het beste een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven. Dan wennen ze aan de smaak. Die potjes zijn 48 uur houdbaar in de koelkast. Mijn zoontje eet nu stukken beter, meestal een half potje per keer. En zonder opvolgmelk.
ik ben begonnen met zelf worteltjes te koken en te pureren en inderdaad opvolgmelk erdoorheen. ook inderdaad een paar dagen hetzelfde geven om te laten wennen aan smaak en eventuele reacties te ontdekken Dano eet nu met gemak 200 gram per keer.
hier ook eentje, maar ik heb de oplossing..sinds ik er wat lepeltjes appelmoes doorheen roer vind ze het heerlijk! succes