hoelang slapen achtereen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door nie82, 28 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nie82

nie82 Niet meer actief

Hallo,

onze dochter is 4,5 week oud. Overdag slaapt zij slecht en huilt ze veel. 's avonds / 's nachts slaapt ze redelijk. Meestal krijgt ze rond 20.30 uur, na haar badje, een fles ( 110 cc, ze weeg 3850 gram).
    Vervolgens moeten we haar om 0.30 uur altijd wakker maken, voor de laatste voeding. Mijn vraag is nu: moeten we dit doen? Of mogen we haar door laten slapen? Zo ja, hoelang mogen we haar laten doorslapen?

groetjes, Nie

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het schema waar jullie in zitten lijkt me niet zo handig. 0.30 is een rottijd. Wil je even haar dagritme doorgeven, misschien kunnen we iets veranderen, waardoor ze om bijvoorbeeld 22.30 voor de laatste fles komt, en dan pas weer laat in de nacht.

Groetjes Adrienne

3. nie82

nie82 Niet meer actief

bedankt voor de snelle reactie!
    overdag krijgt ze rond 9.00 uur een fles, dan tussen 12.00 uur en 13.00 uur, dan tussen 16.30 uur / 17.00 uur vervolgens rond 20.30 uur en dan tussen 23.30 uur en 00.30 uu. En dan komt ze de laatste dagen meestal rond 5.00 uur.

groetjes Nie

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je kunt twee dingen doen. Of je laat haar slapen en kijkt wat er gebeurt. Of je gaat haar overdag iedere keer een kwartier eerder geven, zodat ze in de avond een uur eerder uitkomt. zes voedingen heeft ze nog wel nodig hoor. Heoveel weegt ze en hoeveel geef je haar dan per fles?

Groetjes Adrienne

5. nie82

nie82 Niet meer actief

ok, bedankt.
    Ze woog ( afgelopen donderdag) 3845 gram en ik geef haar 110cc per keer.

groetjes, Nie

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ze krijgt dus 660 totaal. Ze heeft nodig 600 ml, dus die zesde voeding heeft ze echt nodig hoor.

Hopelijk gaat het steeds beter.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina