Gaviscon bijwerkingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door steenbokje83, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hallo,

Ons zoontje van 6 weken krijgt sinds een week Gaviscon tegen zijn reflux. Ik kolf full-time en hij krijgt dus enkel BV uit flesjes, geen FV. Normaal maakt hij zeker 1 poepluier per dag en de kinderarts had gewaarschuwd dat hij geconstipeerd zou kunnen raken maar omdat hij BV kreeg dat het niet zo erg zou zijn (want soms was zijn poep behoorlijk dun).

Hij heeft alleen sinds afgelopen dinsdag geen poepluiers gemaakt en ik begin me een beetje zorgen te maken want je ziet aan hem dat hij probeert te poepen, maar er komt niks uit. Zijn plasluiers zijn prima en hij groeit goed. Hij is 's nachts veel onrustiger dan normaal de laatste paar dagen, tot 2.00 slaapt hij rustig (met meestal rond middernacht een voeding op verzoek, wij werken niet met een voedingschema) en daarna weigert hij te slapen en huilt hij veel. Overdag is hij rustig.

De Gaviscon helpt wel tegen zijn reflux, dus ik zou het jammer vinden als we er mee moesten stoppen, maar is dat misschien een beter idee? Of kunnen wij hem op een andere manier helpen met poepen?

Alvast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Er zijn wel middeltjes die er voor zorgen dat je kleintje wel kan poepen, maar het is wel het beste om dit dan ook met de KA te overleggen. Zou ik vandaag nog doen hoor.

Groetjes Adrienne

3. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hoi Adrienne,

Bedankt voor je snelle antwoord! Gelukkig heeft hij zojuist 2 zonder veel moeite 2 enorme poepluiers gemaakt en nu is hij heel content aan het slapen :D Morgen gaan we voor het eerst naar het cb, ik zal het daar voorleggen en daarna door naar de KA want zij wilde hem na een week weer zien.

Bedankt iig voor je advies, goed om te weten dat we hem kunnen helpen als het zal moeten.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat fijn voor en jullie kindje. Het lost meestal zichzelf wel op, maar het is wel zielig.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina