Hij was zoooo zielig!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Juud, Jan 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Evem mijn verhaal kwijt:

Gisteren heeft Siem de hele dag liggen huilen en krijsen van de pijn. Hij had al twee weken niet fatsoenlijk gepoept en die paar harde keutels gaven geen verlichting. Nu zei iedereen dat je ze niet teveel moest helpen en dat het vanzelf over zou gaan.

Nou, gisteren ben ik met hem naar de huisarts gegaan en ik eiste iets tegen de pijn, want slapen had ie al de hele dag niet gedaan en ik vreesde hetzelfde voor de nacht. Wat zei de HA: Oh, het ziet ernaar uit dat hij het zelf ophoudt, omdat ie teveel pijn heeft. We moeten hem maar een klysma geven.

Nu ben ik niet echt een voorstander, maar ik heb het maar gedaan. Wat een opluchting! Al was het hele gebeuren van 'leeglopen' niet zo fijn voor hem.

Gisteravond heeft hij nog wel een half uur liggen krijsen van de krampjes, maar nadat ie in slaap viel, was alles over. Vanmorgen had ik mijn vrolijke lachebekje weer terug en hij heeft ook al na de fles van 7.00 gepoept!

Oorzaak: de overstap naar 4 flessen. Ik hoefde verder niets anders te doen dan overstappen van 5x180/6 naar 4x210/7. Dat beetje minder voeding zou hij waarschijnlijk niet merken. En idd, dat is ook zo. Maar dat vocht (60cc minder) dat mist hij toch zeker wel. We moeten nu iedere dag vocht bijgeven, in de vorm van water, diksap of venkelthee.

Ik ben blij dat ik het nu weet, maar waarom zeggen ze dat er niet bij?

Nou ja, gister was het echt niet om aan te zien, vandaag heb ik weer gehuild van geluk. Die lach is zoveel leuker dan dat zielige snoetje!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Och, arm ventje zeg!

Wat zullen jullie allebei opgelucht zijn....

Ik heb het eerlijk gezegd ook nooit gehoord dat baby's last kunnen hebben van de overgang naar 4 flessen.

Nou geniet weer lekker van zijn lachje :)

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Ach wat een zielig mannetje! Wist ook niet dat dat een oorzak kon zijn, overstappen van 5 naar 4 flessen :-S Was idd wel fijn om te weten. Nou dit vergeet je in ieder geval nooit meer! Alleen erg jammer dat je er op deze manier achter moest komen. Gelukkig is je kleine weer vrolijk en poept weer :-D

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ja, zielig hè, en je kunt ze ook niet helpen dan. Had hij er al vaker last van gehad? Dan hadden ze bij het CB het inderdaad wel even kunnen zeggen dat hij dan meer vocht nodig heeft.
    Ik zal het in de gaten houden als ik over ga naar 4 flessen, want hier is het ook een probleem. Ben hierdoor wat eerder begonnen met fruithap, wat ook moet helpen (helpt een beetje) op aanraden van het CB. Ze krijgt nu 4 flessen van 180+6 en eentje van 120, plus 40 ml fruithap.
    Maar hij mag dus al Diksap? Misschien ook een idee.
    Ik drink zelf ook werkelijk liters per dag, als sinds ik klein ben, dus wie weet heeft ze het wel van mij dat ze ook wat meer behoefte aan vocht heeft. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan met je kindje!

5. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Wat fijn dat het er eindelijk allemaal uit is!

Ik hoop dat het nu goed blijft gaan.

Groetjes Wendy.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    jeetje wat zielig zeg gelukkig gaat alles goed nu
    hier gelukkig nooit last gehad met overstap naar minder flessen

7. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Hij had er ook al wat last van gehad bij de overgang van 6 naar 5 flessen, maar een stuk minder.

Diksap kreeg ik zelf als tip van een ander moeder. Ik ga vanmiddag even in de winkel kijken. Ik durfde nog niet met vast voedsel te beginnen, vanwege die darmproblemen, maar als het nu weer twee weken goed gaat, gaan we daar ook mee beginnen. En nu weet ik iig dat hij dan lekker veel vocht erbij mag.

Het is een 'doe-het-zelver' dus ik ga maar vast zo'n handvaten-dop kopen, want hij houdt graag zelf zijn flesje vast, alleen lukt hem dat nog niet zo. Als hij straks aan tafel erbij zit, kan hij mooi zelf leren drinken ;)

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ach Juud, wat zielig.... dat breekt echt je hart he... Sommige dingen zijn niet te verdragen voor een moederhart :(
    wat fijn dat het over is!

binnenkort zal Lize waarschijnlijk ook wel overgaan naar 4 flessen, ik zal er rekening mee houden en er op letten, misschien dat ik haar tussendoor wat extra water kan geven bijvoorbeeld.

groetjes
    Amber

Share This Page