hoelang slapen of wakker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door StephanieBerris, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StephanieBerris

11 aug 2008
    5
    0
    0
    hallo allemaal,

mijn zoontje Julian is nu dik 4 weken oud.
    Tot nu toe heeft zijn leven met name bestaan uit drinken, huilen en slapen. Hij slaapt tot hij honger heeft, dan voed en verschoon ik hem, en dan leg ik hem weer in zijn bedje.
    Maar is dat wel goed? Vanaf wanneer moet hij langer wakker zijn? En wat moet ik dan doen?
    Moet ik hem dan beneden in de box leggen of in de wipstoel of anderszins vermaak aanbieden?
    Of is het de bedoeling dat hij nog steeds zoveel mogelijk slaapt?

Aan de ene kant zie ik hem dan wel soms gapen en wil ik hem liefst zo snel mogelijk weer lekker laten slapen, maar aan de andere kant lijkt het ook alsof hij langer en vaker wakker ligt in zijn bed. En dan ook meer gaat huilen. Verveelt hij zich?
    Ik heb geen idee.

Wie heeft er een richtlijn?

groetjes
    Stéphanie

2. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Pasgeboren baby's slapen nog veel. In het begin, als ik geen viste had, legde ik Sanne na de voeding in de kinderwagen, dan had ik haar lekker bij me. Baby's mogen best wakker in hun bedje gelegd worden. Sanne sliep ook altijd weer na de voedingen. Sanne is erg prikkelgevoelig dus werd al snel, na de voeding, in haar bedje gelegd hier krijgt ze weinig prikkels. Als hij gewoon wakker is kun je ook lekker met hem knuffelen natuurlijk.

3. Eppo

Eppo Lid

11 aug 2008
    48
    0
    0
    Dat is heel normaal hoor, zoveel slapen.

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Het is idd heel normaal als die kleintje veel slapen. Ze worden vanzelf meer wakker, als hij huilt kun je hem ook uit zn bedje halen en met hem gaan "spelen". Je kunt tegen m praten dat vinden ze heel leuk. een knuffeltje of rammelaartje laten zien, dat soort dingen. Je kunt m dan ook in de box leggen met bijvoorbeeld een mobiel of babygym.

Als hij gaat gapen of anderzins aangeeft dat hij wil slapen, leg je hem weer in zn bedje...
    Je moet op deze manier zelf je ritme zien te vinden, dat komt vanzelf als je kindje zon 2 a 3 maanden is, precies de fase waar ik nu inzit dus hahah!

Succes

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    heej hi...

die van mij is nu bijna 5 maanden..
    zal je even zijn dagritme laten zien

9u smorgens wakker
    Verschonen
    Fles
    Halfuurtje spelen in box (soms nog korter)
    10u Slapen
    14u wakker
    verschonen
    fles
    spelen half uurtje
    15u slapen
    18u wakker
    verschonen
    Fles (af en toe groente)
    spelen
    19u slapen
    Om tussen 22 en 23u maken we m wakker voor de laattste fles. die heeft ie (papfles) binnen 5 minuten half slapend leeg en dan leggen we m meteen weer terug. Dan komt ie weer rond 9u.

Tis een slaapkop en ik vind t heerlijk..hij is altijd vrolijk zolang ie maar kan slapen als ie moe is en dat is gewoon erg snel.. als hij gaat miepen in de box leg ik m op bed. dan krijg ik een smile.. hij pakt zijn knuffel, stopt zijn vingers in zijn mond en slaapt dan binnen 5 min. doe ik dat niet dan zet ie t op een krijsen..dus van mij mag ie slapen wat ie wil!

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hij is trouwens bijna 6 maanden.. OEPS! ;)

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    wow, die slaapt wel errug veel zeg! :confused:

De meeste baby's zijn wel iets meer wakker, geloof ik.
    Maar dat verschilt per baby zo erg.

Jesse slaapt wanneer hij lui is en dat is per dag nog wel es wat verschillend, maar toch zit er wel een lijn in. In de ochtend meestal drie kwartier, en 's middags anderhalf uur, en rond zes uur 's avonds ook nog weer drie kwartier.

Maar één ding kan hij goed: het nachtritme.
    Van acht uur/ half negen tot de volgende morgen half negen slaaptie. En dat al maandenlang, dus heel fijn.

Deel Deze Pagina