Hoelang bewaren jullie soep.. Ik heb vrijdag soep gemaakt en s avonds heeft mijn vriend de pan en al in de koelkast gezet... wel goed afgekoeld!! Kan ik deze nog opeten of beter helaas weggooien???
ik bewaar eten max tot de 2e dag nadat het werd klaargemaakt. Dus soep van vrijdag kan je zeker nog eten
ja hoor 3 dagen kan je dat gekoeld bewaren! Hier had ik ook 4 liter soep gemaakt en ingevroren lekker makkelijk!
Max 3 dagen, dus vandaag idd echt gaan opeten. Ik heb giser ook weer een volle pan soep gemaakt, heerlijk
Eén of twee dagen erna zou ik het nog wel eten. Wil je het langer bewaren, zou ik het invriezen. Dat gaat ook prima met soep! (Wel op tijd ontdooien, 's ochtends eruit als je het 's avonds wil eten.)
3 dagen moet kunnen mits in de koelkast bewaard, wel iedere dag even een paar minuutjes doorkoken en als de soep is afgekoeld weer in de koelkast, het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat voor soep het is
Ik zou gewoon proeven. Ik heb ooit zure soep gehad en dat merk je direct! Soep was nochtans net de vorige dag gemaakt (door mijn moeder), maar ik kon hem de volgende dag alweer weg kiepen.
Meestal kan soep prima 2-3 dagen bewaard worden in de koelkast. Maar als het met soepvlees is gemaakt en je tijdens het bereiden niet het schuim hebt afgeschept vind ik het de volgende dag vaak al vies!
Is vaak ook afhankelijk van de hoeveelheid prei die erin zit. Prei maakt soep sneller zuur. Gewoon proeven. Mijn man eet rustig iets nog na een week, als het gewoon goed ruikt en smaakt, waarom niet? Hier gaat het wel eerder de vriezer in, maar vergeet het ook wel eens.
Stel ik heb vandaag soep gemaakt. Ik doe hem vanavond afgekoeld in de koelkast voor morgen. Maar morgen heb ik er geen zin in dus ik doe hem in de vriezer.. Of is het direct na het bereiden en afkoelen in de vriezer??