Hallo meiden, Vandaag gesprek gehad met onze fertiliteitsarts omdat ik komende weke moet starten met het spuiten van puregon. Daarbij gaf zij aan dat we rekening moesten houden dat het gemiddeld een jaar duurt voordat hier een zwangerschap uit voort komt . Dit viel ons eigenlijk wel tegen Wat zijn jullie ervaringen en geven jullie artsen dit ook aan? Lieve groetjes natascha
Jullie moeten dus een jaar lang gaan spuiten ? Ik ben paar maanden geleden begonen met Gonal-f spuiten , eerst zat ik aan die clomid(kloteshit!!!) Maar wou hoeven nu gelukkig maar 6 maanden te spuiten omdat ik al slechte eileiders heb maar als die gewoon goed waren zei mij fert.arts dat wij ook een eerst een jaar zouden moeten spuiten voor we met IVF zouden beginnen. Suc6 met alles!
Je kunt heel goed binnen een jaar zwanger worden, daar hoeft echt geen jaar voor te staan. Je hebt net als andere stellen per cyclus ongeveer 15-20% kans. Ik denk dat het gezegd worden, zodat je geen te hoge verwachtingen hebt. Sommigen gaan ervan uit dat met hormoonmedicatie heel erg snel een zwangerschap tot stand komt, maar dat is niet zo. Het zijn middelen om een eisprong tot stand te brengen, voor de rest geeft het geen extra hoge kans op een zwangerschap. Het hangt toch van de geluksfactor af. Succes!