Hoelang staan gemiddels advertenties op marktplaats?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb van het weekeinde voor het eerst wat spullen op marktplaats gezet.
    Wie doet die ook wel vaker?
    en zijn jullie spullen dan vaak verkocht of kom je er dan nog niet vanaf?

Ben gewoon benieuwd wat ik kan verwachten.

Liefs Fleur 1

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hangt af wat je verkoopt en de vraag ernaar. Ook belangrijk is je prijs, als je dit in overleg doen kan het sneller gaan. Als je een redelijke prijs vraag dan zou het snl kunnen gaan. belangrijk is dat je een goede beschrijving hebt en altijd goed is een goede serie van foto's.

3. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hoi,ik verkoop regelmatig wat via marktplaats,soms is het met 1 dag al weg en andere keren staat het er zo lang op dat je het uiteindelijk maar gratis weggeeft....Hangt er ook een beetje vanaf wat je verkoopt,en jammer genoeg zijn er ook een hoop spookbieders.Mensen die blijven bieden om vervolgens na een bod of een koopovereenkomst niets meer van zich te laten horen...Veel succes met het verkopen!

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    gaat in overleg sneller dan biede?

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb meestal wel snel m'n dingen verkocht, maar ik zorg altijd voor hele goede foto's, goede omschrijvingen, en natuurlijk een goede prijs met mogelijkheid tot bieden als het een lastig verkoopbaar iets is.
    wat ook helpt, als het in een categorie is waar jouw advertentie in 1 dag al op pagina 15 staat oid, dan zet ik het zelf iedere dag opnieuw erop. biedingen worden dan wel verwijderd (je advertentie bovenaan laten plaatsen en dat de biedingen blijven staan kan ook, maar dat kost geld).
    ik mail vaak ook wel de mensen die een te laag bod gedaan hebben, dat helpt vaak ook wel. als je aangeeft wat je er minimaal voor hebben wilt (en dan dus wat hoger inzetten ;)) en ze zijn echt geinteresseerd dan doen ze wel een tegenbod.

ja, ik ben dol op marktplaats :D ik koop echter zelden iets zonder het persoonlijk op te halen, er zijn veel oplichters actief daar!
    en helaas is het ook wel zo dat als je zelf iets verkoopt en iemand zegt het te komen halen, dat niet altijd het geval is!

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    als je in de beschrijving aan geeft hoeveel je er voor hebben maar bij prijs neerzet T.E.A.B dan is het duidelijk dat je een prijs hebt maar beried ben lager te gaan

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    kun je babykleding het beste in een doos gooien en als paket erop zetten of allemaal per stuk

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hmm goeie vraag, per stuk loop je t risico dat je de helft misschien niet verkoopt. je kunt ook nog kleinere hoeveelheden aanbieden, dus bijv. niet een hele doos maar 4 pakjes/setjes tegelijk oid.
    mocht je het als doos aanbieden, zorg dan voor goeie foto's, of zet een paar foto's op MP en vermeld in je advertentie dat op verzoek meer foto's gemaild worden.
    er zijn nog best veel mensen die een advertentie plaatsen voor een doos kleding, zonder foto's. ik denk dat je dan niet snel een koper hebt, ik zou zelf niks ongezien kopen

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik raak alles kwijt van een gammel konijnenhok voor 10 euro tot fietsen knuffels kleding de raarste dingen eigenlijk waarvan ik dacht: ach ja proberen kan altijd en dan verkoop ik het ook nog!

succes!

10. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik verkoop weinig op marktplaats. Zet er wel van alles op (heb er weer een reeks advertenties op staan, heb ik hier zelfs ook op de te koop topic gezet), maar mensen hoeven het niet? Terwijl het altijd wel degelijke leuke spullen zijn en ik niet teveel vraag ofzo. Soms hoor ik van andere mensen wat ze verkopen en dan denk ik hoe doe je dat?

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    moet je wat je verkoopt opgeven bij de belasting als extra verdiensten ofoz? of is dit een hele rar vraag

12. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Nee joh, je mag alles lekker zelf houden. :D

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ja je weet het tegenwoordig maar nooit hihi.

14. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ik raak alles ook vrij snel kwijt. Gewoon regelmatig boven aan zetten. En goed onderhandelen:D

Deel Deze Pagina