Hoelang stond jullie huis tekoop, voordat het verkocht werd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Froetsel, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    3 jaar geleden hebben wij ons huis verkocht, het stond toen 9 maanden te koop
    huis was 5 jaar oud, 115 m2 in twente
    wij hebben 20.000 euro rest schuld "genomen"
    het waren de eerste kijkers die direkt een scherp bod deden 3000 euro onder ons minimum, dat hebben we dus maar genomen.
    Zelf hebben we een huis gekocht dat nog niet zo lang te koop stond, volgens mij 3 maanden, voor 35.000 euro onder de vraag prijs

2. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust

Hier precies hetzelfde!
    Wij gaan nu dit weekend verhuizen, kopers willen er het einde vd maand in

3. tuc

tuc Niet meer actief

2 jaar te koop gestaan, dat is wel al 3 jaar geleden

4. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Het huis van mijn ouders was binnen 2 weken verkocht, is al wel weer bijna 5 jaar geleden dat dat te koop stond

5. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben heel benieuwd!
    Wij gaan ook scherp geprijsd zullen sowieso rest schuld hebben.
    3 slaapkamers plus nog slaapkamer op zolder, gloednieuwe badkamer. Boven helemaal verbouwd de bewoners kunnen er zo in enige kosten dat ze nog hebben nieuwe vloer beneden ( zou k wel doen + nieuwe keuken). Keuken is nog mooi maar zou zelf voor iets anders gaan

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Na 5 maanden een koper, na 8 maanden was het verkocht. Wel met €50.000 schuld anders had het nog te koop gestaan.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    3 maanden te koop gestaan. Dat was in 2012.
    Na de verkoop een huis gekocht wat 4 jaar te koop stond, hij was al meerdere malen in prijs gezakt maar kwam er niet vanaf. Uiteindelijk ongeveer 170.000 uur minder betaald dan zijn allereerste vraagprijs :D

8. McDsee

McDsee Niet meer actief

Onze overburen hebben hun huis al 8 jaar(!) te koop staan. Zijn 2,5 ton gezakt.

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Maar als het al 8 jaar te koop staat ... kan je er dan niet beter blijven wonen?
    En zwemmen ze zo in 't geld dat ze zo zwaar kunnen zakken? Dat moet dan toch al een huis zijn van oorspronkelijk minimum 5 ton?

10. McDsee

McDsee Niet meer actief

Stond te koop voor 9,5 nu net onder 7. Vrouw is 8 jaar geleden overleden. Zit geen hele grote haast bij. Verderop in de straat staat nog een huis van hem daar wil hij heen. Ik geloof niet dat hij zwemt in het geld, maar zit gewoon al jaren in de familie. Zit 2 hectare agrarische grond bij en een garage voor 10 autos.

11. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Denk wel meer de huizen van 5 ton zakken niet zo snel met hun prijs helaas. terwijl dat in deze tijd haast wel moet.

12. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Wat ik me dan weer afvraag, hoe vangen jullie een restschuld op? Hebben jullie zoveel spaargeld dat je het daar mee opvangt? Of sluiten jullie een persoonlijke lening af? Bij de volgende hypotheek opnemen kan toch niet meer?

We verwachten zelf dat we ons huis niet voor 170.000 euro kunnen verkopen en dat we misschien zelfs 20.000 euro aan restschuld zullen krijgen. Maar we hebben geen spaargeld dus weet niet hoe ik dit dan op moet vangen.

13. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Inmiddels al 3,5 jaar
    Vreselijk!
    Ook al 40.000 gezakt in vraagprijs
    We hebben ook een waardeloze makelaar, maar overstappen staat me door alle rompslomp nog niet aan

14. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    2 jaar terwijl het een perfect huis was er hoefde niets aan te gebeuren. Ligging en buurt allemaal perfect. Prijs 40.000 lager..

15. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij willen enkele banken dat weer gaan doen dat je je restschuld mee kan nemen in je hypotheek volgens mij abn.

Wij gebruiken de spaargeld daar voor hoop dus dat de restschuld minimaal is sowieso 25.

16. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ons huis staat eind deze maand een jaar te koop. Hoop dat we snel een koper krijgen.

Deel Deze Pagina