Na een zenuwenweekend, want stel dat follikel al te groot zou zijn...vanmorgen een prachtig follikel van 2,2 x 1,7 cm gezien. Baarmoederslijmvlies was 1 cm. Nu mag ik vanavond rond 20:00 uur de spuit Ovitrelle erin jassen (= soort Pregnyl) en heb ik woensdagmorgen rond 11:00 uur de IUI. 40 uur later dus. Is die tijd tussen de Ovitrelle (of de Pregnyl)n de IUI overal hetzelfde? (Jajajaja, ik heb weer wat nieuws gevonden om me nerveus over te maken! )
*wacht heel geduldig op antwoord* Ha, gelukkig heb ik daar genoeg van inmiddels...geduld. NOT! (ik vind het altijd zo jammer dat als ik helemaal hyperdepieper een vraag stel er op dat moment net niemand aanwezig is die het antwoord weet of wil geven!)
@liesben: ik weet alleen maar dat bij pregnyl de tijd tussen spuiten en IUI idealiter 36 uur is. oftewel anderhalve dag precies. zorgt otrivelle voor een latere/langzamere eisprong? na eisprong leeft ei natuurlijk ook nog 12 uur. maar idealiter is de IUI voordat ei is gesprongen. althans, dat is wat ik geleerd heb in mijn IUIcarriere succes, ook met stressen, spannend he!
Hai Klingel Ik weet dus eigenlijk niet of er een verschil is tussen Pregnyl en Ovitrelle, wat betreft de vertraging/snelheid van de ovulatie. Maar "bij mij" in het ziekenhuis zeggen ze dat ik 40 uur voor de IUI moet spuiten, dus dat doe ik dan maar braaf. Maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen/verhalen. Ook al weet ik uit ervaring dat ik daar nu juist zo onzeker van kan worden
ik snap je! volgens mij is 36 uur wel vaak/op veel plekken de standaard. ikzelf zette trouwens wel vaker liever iets later (dus dichter bij IUI) omdat ik het stressen of ei niet gesprongen was vreselijk vond als je echt twijfelt kan je altijd nog even (nu) het zh bellen voor wat geruststelling, gewoon doen hoor. tis allemaal al spannend genoeg. succes!
Hoi Liesben, Ik heb vorige week ook mijn 1ste IUI gehad... en ik heb Pregnyl gespoten en na 40 uur kreeg ik de IUI! Heel veel succes!!!! Liefs Tamara
Ach, als ik een beetje Google...dan varieert het tussen de 36 en de 44 uur. Ik hou me maar braaf aan de voorschriften van de dokter, en ga er maar van uit dat ze weten wat ze doen. Als ik mijn eigen gyn al niet meer vertrouw...wie dan wel? Oh ja, weet iemand of tempen na Ovitrelle nog zin heeft? Heb wel eens gelezen dat je temp stijgt van Pregnyl, dus ik ga er van uit dat ik dat maar niet meer moet doen. Ook om onnodige zenuwtoestanden te voorkomen Thnx meiden!