Mijn dochter is 20 maanden maar ook hier staat de hele dag de tv aan hoor. ze gaat vanzelf lekkr spelen.. En we zijn ook genoeg lekker buiten bezig Dus vind het wel lekker een achtergrondje. de ene keer zijn het tekenfilms de andere keer muziek.. Neeuh doe daar niet zo moeilijk over.. En daarbij dankzij de tv weet ze al bumba toto, auto, koekje, drinken, poese( tandenpoetsen) dus ach toch leerzaam :d (oeps lees nu pas dat het bij peuter en kleuter is naja sorry)
Hier 2 dames die erg graag tv kijken en er ook veel om vragen, mn de jongste....Hier kijken ze smorgens een half uur en savonds ook als ik aan t koken ben. De oudste slaapt smiddags niet meer dus die kijkt vaak nog een uurtje een dvd als ze op de bank ligt en de jongste in bed. Ik vind soms dat ze behoorlijk veel kijken en voel me dan ook best slecht, maar soms hebben ze er ook gewoon meer behoefte aan.
Oke...ben in iig niet de enige waar de tv vaak aan staat! Gelukkig ! haha Maar idd iedereen heeft daar zo zn eigen ideeen over! Gister heeft de tv bijna niet aan gestaan... hij vroeg niet naar zn dvd-tjes (gebeurt niet heel vaak! ) haha Maar verder speelt hij genoeg en zijn we genoeg buiten, dus hij heeft van alles wat!
Op vrije dagen is het vaak even wakker worden met KRO kindertijd/De wereld is mooi. In het weekend vaak een dvd'tje. Daarna gaat ie uit, dus in de ochtend een uurtje ofzo. Daarna, na het middagslaapje vraagt ze vaak of ze Dora mag kijken, dus dan staat ie een half uurtje aan en daarna weer uit, of ze gaat spelen en ik kijk zelf Dr Phil onder het eten koken... Onder het eten is de tv altijd uit, anders vergeet ze te eten En tussen het eten en slapen gaat ie eigenlijk niet meer aan.
Ja je hebt je lotgenootje gevonden....ik ben alles behalve de perfecte moeder! Mijn zoontje heeft zelfs een flatscreen in zijn kamer ja hij is pas 3 maar was een leuk verjaardagscadeautje. Als hij in zijn kamer aan het spelen is kan hij af en toe een DVDtje kijken. Al hoor ik ook van heel veel moeders dat ze dit vroeg vinden. Hij staat niet de hele dag aan in zijn kamer maar af en toe als hij boven aan het spelen is. En beneden staat hij zowat de hele dag aan. Het begint 's ochtends bij het ontbijt met een DVD voor hem en 's middags vaak weer een andere DVD als we thuis zijn en tegen etenstijd zetten programma's op die wij willen kijken dus dan heeft de kleine man pech
Hier staat de tv gewoon de hele dag aan, de ene keer kijkt de oudste een dvd de andere keer kijkt de jongste naar bumba dan kijkt papa weer even tv en dan mama. Er is hier niet een vaste tijd wanneer ze wel en hoe lang ze mogen tv kijken. Ben nu ook aan het sparen voor een tv voor op zijn kamers, hij is over 3 maanden jarig dus ik vind dat wel leuk voor zijn verjaardag. Ik heb ook altijd vanaf kleins af aan een tv op de kamer en heb er niets aan overgehouden, nu kan hij straks gewoon lekker een dvd op zijn kamer kijken en kan boven rommelen.
Vroeg? Ik heb nooit een tv op mijn kamer gehad en wil dat eigenlijk ook voor mijn kinderen. Een leuk verjaardagskadootje zeg je... je kunt toch ook wat anders verzinnen? En waarom speelt een 3 jarige alleen boven? en dan ook nog alleen tv kijken? Nee, ik begrijp dat niet. Nu zegt dat meer over mij dan over een ander hoor.. dus vooral je eigen ding doen?
Waarom zou een kind van 3 niet alleen op zijn kamer kunnen spelen ?? Die kleine van mij vond het ook heerlijk om in zijn kamer te spelen, ik was dan boven bezig met dingetjes aan het doen en hij was lekker aan het spelen, moet ik hem dan elke keer maar mee nemen ? nee hoor, als hij dan lekker bezig is en ik ga weer naar beneden dan haal ik ik hem echt niet uit zijn kamer hoor.
Tv op de kamer ben ik ook niet zo van (we hebben die op onze slaapkamer nu nog steeds niet), maar wat is er mis met alleen op de kamer spelen? Mijn oudste vindt t soms heerlijk om boven d'r hele kamer vol playmobil te bouwen zonder dat de kleinste erdoorheen stampt
Mja wij zijn sowieso niet van de tv dus wat dat betreft... Maar ze mag van mij wel alleen boven spelen. Zeker met een kleiner broertje of zusje kan ik me voorstellen dat bijv playmobil of Lego beter op de slaapkamer kan. Maarja ieder z'n ding hè Overigens vind ik persoonlijk het raar om zo klein al een tv op de kamer te hebben. Maarja dat komt natuurlijk rechtstreeks voort uit dat wij sowieso zelden tv kijken. Dus als "veelkijker" zou ik me daar vooral niks van aantrekken Ieder z'n ding...
Overigens was er vorig jaar een onderzoek.. Waaruit bleek dat kinderen niet slimmer worden van tv kijken. Dus is jouw kind slimmer dan de rest dan ligt dat niet aan de tv maar aan jullie genen en opvoeding. Niet specifiek aan de tv. Statistisch gezien dus.
Ik ben eerlijk gezegd nog steeds erg benieuwd naar wat er nou zo vreemd aan is om een 3 jarige op zijn of haar kamertje te laten spelen..
Het is niet vreemd maar in mijn mening onnodig. Een kind van 3 is vooral zijn sociale vaardigheden aan het leren en dat leer je niet als je alleen bent. Voor mij is het gewoon dat een kind van die leeftijd vooral bij anderen in de buurt wil zijn. Ik zou het prima vinden als hij soms even op zijn kamer zou willen spelen maar TV kijken vind ik heel wat anders.
En natuurlijk worden mensen niet slimmer van TV kijken.. er is werkelijk nets nuttigs aan. Leuk kan het wel zijn.. nou dat mag. Ik lees persoonlijk liever een boek en hoop dat mijn kinderen ook met mate tv kijken... ik vind het geestdodend maar dat heeft veel met de programmering te maken (voor volwassenen)
Mja ik kijk graag een goede film (ong net zo graag als een goed boek) Maar we hebben film1 omdat dat op de reguliere zenders compleet onmogelijk is om wat leuks te kijken. Is het er al.. Dan om de haverklap reclame.
Als ze op psz/school dagen zijn dan alleen rond een uur of 15.15 een half uur tv kijken. En als ik aan het koken ben ook vaak 45 min maar vaak ook niet hoor. En tv hele dag aan nee dan word ik gek van alle geluiden. Ik hou meer van rust Weekend dan 's ochtends en 's middag vaak ook 45 min.
Maar een kind moet ook ( in mijn ogen ) leren alleen te kunnen spelen, mijn zoontje hoeft niet continue te leren en te leren, dat doen ze spelenderwijs automatische al. Die kleine man van mij vind het heerlijk om zijn kamertje te spelen, lekker met zijn puzzels, boekjes, keukentje, duplo etc etc .. Dit doet hij al vanaf jongs af aan en doet hij nog steeds.. TV kijken ook, de jongste is hier 11 maanden en zit iedere ochtend heerlijk naar bumba ed te kijken, zo kan ik ff mijn ding doen en heeft hij de tijd om naar tv te kijken, ze krijgen er echt niets van hoor .. ieder zijn ding natuurlijk maar ik vind het altijd zo gezeur over dat kids geen tv mogen kijken.
@darlagirl: sowieso zijn er in de meeste peuter/kleuterprogamma's wel wat educatieve elementen ingebakken. Mijn haren gaan vooral overeind staan van spongebob en pokémon en dergelijke. En dat is echt al een stukje ouder dan wanneer ze Bumba kijken. Maar ieder zijn ding hè. Ik drink graag met dochterlief een bakje koffie in de stad of het winkelcentrum hier. Dat zullen anderen weer raar en belachelijk vinden. Wij hebben er echter lol in dus we doen het "lekker toch". Gelukkig is er (nog) geen standaardmethode voor perfecte kinderen
Dat is grappig, dit doe ik ook altijd met mijn zoontje .. Heerlijk een ( momenteel ) warme kop chocomel met een sausijzen broodje erbij, dus ik vind dat dan weer niet vreemd